VYBERTE SI REGION

Praga chce od Tatry minimálně 15 milionů korun jako kompenzaci za škodu

Kopřivnice - Praga Hostivař dala kopřivnickou automobilku krozhodčímu soudu za to, že sní ukončila spolupráci vrámci zakázky na 555automobilů pro českou armádu.

20.1.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Do vojenských vozidel měly být od Pragy montovány především převodovky. Rozhodnutí arbitráže by mělo padnout vnásledujících týdnech. „Praga původně žádala orychlý proces, nyní se však zdá, že vroli žalující strany učinila kroky kjeho zpomalení. Opakovaně totiž změnila svůj nárok vůči Tatře,“ poukázal generální ředitel Tatry Ronald Adams. Podle něj není Praga začíná chovat tak, jako by ji více zajímal proces samotný než rozhodnutí, které vkauze padne. „Jsme přesvědčeni, že Praga není schopna prokázat jakoukoli škodu, kterou by jí Tatra způsobila.“

Adams upozornil, že Tatra se nikdy nepokusila poškodit jakéhokoli jedince či firmu, a že to nebyla kopřivnická firma, která soudní spor iniciovala. „Byla to Praga, která nedokázala dodat své výrobky včas a vpřijatelné kvalitě. My jsme byli nuceni zastavit výzkumné a vývojové práce. Tatra musela kvůli selhání Pragy vynaložit mnoho miliónů korun a zrušit či odložit jiné projekty, takže jsme to vlastně my, komu byla způsobena škoda, a to včástce mnohem vyšší, než si za škodu způsobenou jí nárokuje Praga,“ vysvětlilAdams.

Jeho tvrzení ale předseda představenstva Pragy David Brázda naprosto odmítá. „Přímá škoda, která nám zrušení spolupráce vznikla, je 15až 20milionů korun,“ vypočetl stím, že následují ale další škody, jako ušlý zisk. „Těch položek je víc, a jsou to ještě větší částky,“ dodal. Brázda přiznal, že očekával, že spor bude vyřešen do konce loňského roku. „My máme nyní termín do konce ledna na předložení ještě nějakých dokumentů. Takže když Bůh dá, vúnoru by mohl být rozsudek,“ naznačil šéf Pragovky, který se netají tím, že pravda je na straně jehofirmy.

Ačkoli předmětem sporu je armádní zakázka, ministerstvo obrany do něj nezasahuje. „Spor je záležitostí dvou soukromých subjektů. Nebyli jsme přizváni kžádnému jednání soudu a ani bychom na žádost ovyjádření nereagovali. Pro ministerstvo, jako zadavatele, jsou podstatné pouze výstupní parametry vozidel, které musí splňovat naše požadavky. Jejich splnění je kontrolováno vrámci kontrolních a vojskových zkoušek a zkoušek ověřovací série,“ informovala Monika Machtová ztiskové a informační služby ministerstva obrany.

20.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

„Autobusák" zpříjemnil spoustě lidí jeden den. Nápad ocenil i ředitel DPO

Neobvyklá středeční oslava 27. narozenin šoféra Dopravního podniku Ostrava (DPO) vyvolala nebývalý ohlas. Informace o Martinu Plačkovi, jenž pasažérům ve voze rozvěšel bonbony, oslovila do včerejšího poledne jen na facebooku Deníku 222 tisíc čtenářů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies