"Rekonstrukce Václavského náměstí se výrazně přiblížila. Náměstí neplní funkci, jakou by plnit mělo, a přestože je to jedno z nejvýznamnějších pražských náměstí, tak jím lidi jen procházejí. Chci, aby se z Václavského náměstí opět stalo centrum sociálního, kulturního a společenského života," uvedla Krnáčová.

Ilustrační foto.
Inflace v srpnu stagnovala na 2,5 procentech. Úrokové sazby ČNB zřejmě porostou

Podle primátorky magistrát čeká na vydání stavebního povolení, určité dílčí práce by ale teoreticky mohly probíhat už nyní. Krnáčová doufá, že povolení ke stavbě získají rychle a od příštího roku by se mohlo začít pracovat.

Podle odsouhlaseného dokumentu by Václavské náměstí mělo změnit své členění. Ve směru sever-jih bude rozděleno zvýšeným prahem a výsuvnými sloupky, které zabrání vjezdu vozidel bez povolení. Mezi jednoproudovou komunikací by měly vzniknout takzvané zálivy s místy na parkování pro šestnáct aut. Současné vjezdy do budov zůstanou zachovány.

Na náměstí také vzniknou podzemní kontejnery a dobíjecí stanice pro elektromobily. Vybudován bude i základ pro umisťování vánočního stromu. Nově na náměstí přibudou vodní prvky a pítka, počítá se také s nadzemními hydranty. „V prostoru náměstí je navrženo šest přípojných míst pro prodejní stánky,“ uvádí se v dokumentu. Stromy budou zavlažovány automatickým systémem.

Ilustrační foto.
Češi se pojišťují hlavně na úrazy, riziko vážných nemocí zanedbávají

Na chodníku ve východní části náměstí budou rampy pro vjezd aut do podzemních garáží. S tímto návrhem dříve nesouhlasili památkáři a s magistrátem vedli dlouhý spor.

Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a asi šedesát metrů široké. Zřídil ho dekretem Karel IV. Původně se jmenovalo Koňský trh. V devatenáctém století bylo nejprve přejmenováno na Svatováclavské náměstí, poté na Václavské. Podle dřívějších informací by úprava jeho spodní části měla vyjít na zhruba 150 milionů korun.

Evropský týden mobility. Ilustrační foto.
Pohyb aut se v metropoli zastaví. Praha se zapojí do týdne mobility