Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha a Škoda Transportation se dohodly ohledně tramvají

Praha - Pražský dopravní podnik a strojírenská firma Škoda Transportation se po několikaměsíčním vyjednávání dohodly na úpravě problematické smlouvy na dodávku tramvají za 19,2 miliardy korun. Shodly se na rozložení splátek na období delší o čtyři roky. Podnik bude ročně za tramvaje platit polovinu, tedy 1,14 miliardy korun. Řekl to dnes primátor Tomáš Hudeček (TOP 09).

14.3.2014 AKTUALIZOVÁNO 14.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Smlouva tak už podle něj nebude zadlužený dopravní podnik, který je největší městskou firmou v ČR, ekonomicky ohrožovat.

Dohodu s Prahou plzeňská skupina Škoda Transportation potvrdila. „Vnímáme obtíže pražského dopravního podniku, a proto jsme našli řešení, které mu pomůže řešit jeho složitou finanční situaci. Zároveň také dodáme tramvaje, které budou moci využít jako více či méně kapacitní vozy," uvedl generální ředitel Josef Bernard.

„Výsledkem dohody je zakázka, která je výhodná pro Prahu a její obyvatele," uvedl primátor. Dotkl se přitom zvláště v předvolebním roce citlivého tématu týkajícího se diskutované výše jízdného v městské hromadné dopravě. „Zastavíme zadlužování dopravního podniku a umožníme zachovat ceny MHD," řekl. Jak dlouho zůstanou ceny v nynější výši, ale odmítl komentovat.

Součástí dohody, která je podle ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše připravena k podpisu, je i to, že Praha bude nově moci kromě tříčlánkových souprav 15T ForCity využívat dvou a čtyřčlánkových tramvají. To prý zvýší efektivitu dopravy. Dál budou obě strany jednat o možnosti prodloužení záruční doby a o garanci cen náhradních dílů. Podnik navíc ve spolupráci se strojírenskou firmou zvažuje opravu a prodej šedesátky převážně nevyužívaných poruchových tramvají 14T.

Velká finanční zátěž

Smlouva z minulosti znamenala pro zadlužený dopravní podnik velkou finanční zátěž. V původním kontraktu z roku 2006 se totiž Praha pod vedením tehdejšího primátora Pavla Béma (ODS) zavázala odebrat do konce roku 2018 celkem 250 tramvají 15T ForCity. Každý rok to znamenalo investici přesahující dvě miliardy. Nízkopodlažní tramvaje navíc od začátku vykazovaly technické problémy, podnik reklamoval třeba vadné brzdy.

Praha se před několika měsíci rozhodla situaci řešit. Výpověď smlouvy s dodavatelem ale nebyla možná. Podnik by za ni zaplatil pokutu v řádu miliard korun. Několik měsíců se proto jednalo o úpravě smlouvy, diskutovalo se i o možnosti snížit počet odebíraných tramvají. Tato varianta ale padla.

Dopravní podnik provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku negativně ovlivňuje řada zakázek uzavřených v minulosti, některé z nich prověřuje policie.

Autor: ČTK

14.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
8 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Liftago má nového investora. Chce expandovat i za hranice

Oblíbená aplikace na objednání taxi v Česku má nového investora. Incoming ventures Michala Mičky investovala desítky milionů korun hlavně na rozvoj aplikace, pomocí které si zákazníci taxi služby objednávají. Penězi chce ale také pokrýt největší města a začít expandovat do zahraničí.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení