VYBERTE SI REGION

Praha a Škoda Transportation se dohodly ohledně tramvají

Praha - Pražský dopravní podnik a strojírenská firma Škoda Transportation se po několikaměsíčním vyjednávání dohodly na úpravě problematické smlouvy na dodávku tramvají za 19,2 miliardy korun. Shodly se na rozložení splátek na období delší o čtyři roky. Podnik bude ročně za tramvaje platit polovinu, tedy 1,14 miliardy korun. Řekl to dnes primátor Tomáš Hudeček (TOP 09).

14.3.2014 AKTUALIZOVÁNO 14.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Smlouva tak už podle něj nebude zadlužený dopravní podnik, který je největší městskou firmou v ČR, ekonomicky ohrožovat.

Dohodu s Prahou plzeňská skupina Škoda Transportation potvrdila. „Vnímáme obtíže pražského dopravního podniku, a proto jsme našli řešení, které mu pomůže řešit jeho složitou finanční situaci. Zároveň také dodáme tramvaje, které budou moci využít jako více či méně kapacitní vozy," uvedl generální ředitel Josef Bernard.

„Výsledkem dohody je zakázka, která je výhodná pro Prahu a její obyvatele," uvedl primátor. Dotkl se přitom zvláště v předvolebním roce citlivého tématu týkajícího se diskutované výše jízdného v městské hromadné dopravě. „Zastavíme zadlužování dopravního podniku a umožníme zachovat ceny MHD," řekl. Jak dlouho zůstanou ceny v nynější výši, ale odmítl komentovat.

Součástí dohody, která je podle ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše připravena k podpisu, je i to, že Praha bude nově moci kromě tříčlánkových souprav 15T ForCity využívat dvou a čtyřčlánkových tramvají. To prý zvýší efektivitu dopravy. Dál budou obě strany jednat o možnosti prodloužení záruční doby a o garanci cen náhradních dílů. Podnik navíc ve spolupráci se strojírenskou firmou zvažuje opravu a prodej šedesátky převážně nevyužívaných poruchových tramvají 14T.

Velká finanční zátěž

Smlouva z minulosti znamenala pro zadlužený dopravní podnik velkou finanční zátěž. V původním kontraktu z roku 2006 se totiž Praha pod vedením tehdejšího primátora Pavla Béma (ODS) zavázala odebrat do konce roku 2018 celkem 250 tramvají 15T ForCity. Každý rok to znamenalo investici přesahující dvě miliardy. Nízkopodlažní tramvaje navíc od začátku vykazovaly technické problémy, podnik reklamoval třeba vadné brzdy.

Praha se před několika měsíci rozhodla situaci řešit. Výpověď smlouvy s dodavatelem ale nebyla možná. Podnik by za ni zaplatil pokutu v řádu miliard korun. Několik měsíců se proto jednalo o úpravě smlouvy, diskutovalo se i o možnosti snížit počet odebíraných tramvají. Tato varianta ale padla.

Dopravní podnik provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku negativně ovlivňuje řada zakázek uzavřených v minulosti, některé z nich prověřuje policie.

Autor: ČTK

14.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Na soudní jednání ohledně sporu o nošení šátku dorazili i odpůrci islámu.
17 19

Vykázání veřejnosti i zpěv hymny: v Praze pokračuje soud proti hidžábu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

Prezident Zeman se pozastavil nad rozsudkem v kauze Ratha

Praha - Prezident Miloš Zeman se pozastavil nad rozsudkem v korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Když se u někoho najdou miliony korun v krabici od vína, diskuse o vině považuje za nepatřičné. Řekl to ve středu novým soudcům, které jmenoval na Pražském hradě.

Smrt Roma v žatecké pizzerii: Rodina podala stížnost na vyšetřování

Žatec, Louny - Pozůstalí jsou přesvědčeni, že policie nešetří případ dost důkladně. Prý kvůli drogám.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies