olínek s Peterou žádají zahájení procesu EIA, který posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Také žádají dostavbu tzv. běchovické spojky mezi Běchovicemi a středočeskými Úvaly.

Podle náměstka a hejtmana v současné době nelze pokračovat v přípravě výstavby.

"Na společném setkání vlády s hejtmany tuto středu jsem všechny přítomné informoval, že tato část obchvatu Prahy je pro Středočeský kraj i hlavní město naprosto klíčová a že žádáme o řešení, které by u této stavby vedlo k minimálnímu zpoždění. Od ministra dopravy Ťoka jsem získal ujištění, že na takové variantě pracuje," uvedl Petera.

Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu jen polovina

Kromě zahájení řízení EIA oba politici požadují, aby trasa nebyla řešena ve více variantách, což by proces prodloužilo, ale aby byla posuzována jedna trasa - oba kraje ji mají zanesenu v zásadách územního rozvoje. Středočeský kraj navíc požaduje vyřešit problém dostavby dříve, než hlavní město zavede plánovaný zákaz vjezdu kamionů delších 12 metrů na území Prahy. "Je logické, že v tom případě bychom i my museli vjezd těžkých nákladních aut na silnice v majetku Středočeského kraje regulovat. Krajské silnice druhých a třetích tříd nejsou technicky způsobilé zvládnout nápor tranzitní kamionové dopravy," uvedl Petera.

Stát před několika týdny vyřadil dostavbu úseku 511 ze seznamu staveb, jejichž proces EIA by měl být řešen ve zrychleném řízení. Praha na rozhodnutí zareagovala chystaným zákazem vjezdu kamionů.

Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou rovněž dva tunely.