VYBERTE SI REGION

Praha je devátá nejatraktivnější metropole v Evropě

Praha - Praha je devátou turisticky nejatraktivnější metropolí v Evropě. Na prvních pozicích se umístily Paříž, Amsterdam a Řím.

30.11.2011
SDÍLEJ:

Pražský hrad trochu jinak.Foto: Deník/Dimír Šťastný

Vyplývá to z průzkumu, který mezi 24 evropskými metropolemi uskutečnila společnost Roland Berger. Většího prospěchu z cestovního ruchu podle ní dosahují města s jasnou strategií propagace turistiky.

"Praha v současnosti patří mezi desítku nejatraktivnějších evropských metropolí. Chybí jí ale jasná a veřejně dostupná strategie propagace cestovního ruchu, proti ostatním evropským velkoměstům má rovněž nedostatky v oblasti dopravní infrastruktury," uvedl ředitel společnosti Roland Berger Constantin Kinský. Podle něj by se měla Česká republika zaměřit na budování silné obchodní značky ve spolupráci s pražským magistrátem, univerzitami a dalšími zainteresovanými subjekty. Oprostit by se zároveň měla od nelichotivé nálepky laciné destinace a zaměřit se na movitější klientelu.

Podle Kinského z průzkumu vyplývá, že destinace, které mají strategii cestovního ruchu dostupnou široké veřejnosti na internetu, dosahují proti ostatním zhruba dvojnásobného počtu přenocovaní, výrazně u nich roste i počtu příjezdů. Z hodnocených velkoměst má strategii zveřejněno sedm metropolí, například Berlín, Amsterdam, Vídeň nebo Londýn.

Chybí živá kultura

"V Praze máme pouze mrtvou kulturu, máme zde zdi a obrazy, ale chybí nám živá kultura," vysvětlil Kinský. Turisté proto nemají důvod, proč by se měli do Česka a zejména do Prahy vracet. Movití klienti už Prahu navštívili v minulosti a na stejná turistická lákadla, která už klient dříve viděl, je opět destinace nenaláká. Vzorem pro Prahu by podle Kinského mohl být třeba obdobně veliký Amsterdam, kam turisti jezdí proto, že se profiluje jako město kypícím životem.

Větší důraz na turistiku by podle Kinského mohl Česku přinést větší stabilitu. Na rozdíl od průmyslu je cestovní ruch paradoxně stabilnější v krizových dobách. Pokud HDP stoupá, roste dynamika cestovního ruchu ještě strmějším tempem, naopak v případě poklesu HDP jsou dopady na cestovní ruch nižší, dodal.

Míru atraktivity hodnotila Roland Berger na základě významných turistických kritérií. Hodnotil se například počet přenocování, dlouhodobý vývoj kapacity lůžek a přístupnost destinace leteckou dopravou.

Žebříček nejatraktivnějších evropských metropolí podle hodnocení RolandBerger

Pozice Destinace
1. Paříž
2. Amsterdam
3. Řím
4. Stockholm
5. Berlín
6. Vídeň
7. Londýn
8. Madrid
9. Praha
10. Istanbul

Zdroj: Roland Berger

Autor: ČTK

30.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
2 15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Ilustrační foto
10

Komora prošetří odpovědnost lékárníků u nelegálních vývozů

Prezidentský pár na Hradě uspořádal třetí charitativní ples

Večeři s prezidentským párem, výlet do Londýna či Paříže, divočáka z lánské obory nebo lístky na koncert Karla Gotta mohli na pátečním reprezentačním plese Ivany a Miloše Zemanových vyhrát hradní hosté. Za vstupenku na ples do Španělského sálu, která je zároveň lístkem do tomboly, museli zaplatit 8 tisíc korun. Sál byl i přesto zcela zaplněn. Mezi hosty nechyběla řada současných ministrů.

Muž se snažil přebrodit řeku. Zabil ho krokodýl

Sedmačtyřicetiletého muže zabil krokodýl na severu Austrálie, když se muž společně se dvěma ženami snažil přebrodit řeku. Informovala o tom agentura AP s odvoláním na místní policii.

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolou kotlů si bude lámat hlavu Ústavní soud

Praha – Poslanci TOP 09 a ODS v pátek u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší. Podle ní mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies