VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha nabízí nejvíce luxusních značek z regionu

Praha – Praha je pro mezinárodní maloobchodní značky devátým nejatraktivnějším trhem v Evropě. Ve srovnání s ostatními městy střední a východní Evropy (kromě Moskvy) nabízí Praha nejvíce luxusních značek, vyplývá z dnes zveřejněné analýzy společnosti JLL (dříve Jones Lang LaSalle).

18.3.2014 1
SDÍLEJ:

Část Pařížské ulice v Praze.Foto: DENÍK/Eva Kořínková

Z dvaceti luxusních značek, které mají na evropských obchodních třídách nejvíce zastoupení, v českém hlavním městě chybí pouze tři – Bally, Giorgio Armani a Chanel.

Specifikem českého trhu také je, že luxusní značky zde budují vlastní obchody. „Pozice Prahy v rámci luxusního segmentu je v regionu střední a východní Evropy zcela jedinečná. Sedmnáct z dvaceti luxusních značek, které mají nejpočetnější zastoupení na evropských obchodních třídách, má v Praze vlastní obchod, takzvaný monobrand). Zbývající tři luxusní značky, které v Praze ještě svůj vlastní obchod neotevřely, jsou Chanel, Giorgio Armani a Bally," poznamenala senior analytička oddělení průzkumu trhu JLL Blanka Vačkova.

V ostatních zemích regionu vstupuje většina maloobchodníků na trh prostřednictvím nákupních center a teprve potom otvírají své první obchody na místních nákupních třídách, pokud se jim zde podaří zajistit vhodné prostory. „Výsledkem pak je, že tyto obchodní třídy zaostávají za nákupními centry. Jedinou výjimkou kromě Prahy je Budapešť a její nákupní ulice Andrássy a Váci," dodala vedoucí maloobchodního oddělení JLL pro CEE Beatrice Mouton.

Pařížská ulice: synonymum luxusu

Hlavními nákupními třídami, kde se soustředí nejvíce luxusních značek, jsou pražské ulice Pařížská a Na Příkopě a dolní polovina Václavského náměstí. Vůbec nejdražší ulicí z pohledu nájemného je ulice Na Příkopě, kde obchodníci za jeden metr čtvereční platí až 180 eur (zhruba 4950 korun) měsíčně. Nicméně v posledních letech se na ní dotáhla Pařížská ulice, která je známá jako synonymum luxusu.

Proč právě Praha je hlavním regionálním magnetem luxusních značek, vysvětluje vedoucí oddělení výzkumu realitního trhu JLL Ondřej Novotný. „Praha dosahuje jednu z nejvyšších hodnot HDP na jednoho obyvatele v rámci celé Evropy. Zároveň se jedná o zachovalé historické město s unikátními památkami, díky nimž je jednou z nejpopulárnějších turistických destinací na světě. Navíc zde existuje i silná lokální poptávka," vysvětlil Novotný.

Luxusním obchodníkům také nahrává pravidelný nárůst turistů, hlavně z Ruska a Číny. „Obě skupiny představují velmi důležitou skupinu pro obchodníky z Prahy. Číňani se zaměřují hlavně na luxusní zboží, jako například oblečení, hodinky či šperky. I proto mnoho obchodů v Pařížské ulici najímají čínské prodavače. Rusové naproti tomu mají zájem kromě luxusního zboží i o vyšší střední kategorii," podotkla Vačkova s tím, že Rusové se na tržbách od turistů mimo EU podílí až jednou polovinou.

Autor: ČTK

18.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Emmanuel Macron po schůzce s Vladimirem Putinem
1 5

Macron popsal setkání s Putinem jako otevřenou výměnu

Prezident České republiky Miloš Zeman zavítal v pondělí odpoledne při své návštěvě Jihomoravského kraje také do Ivančic.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO
12 54

ON-LINE: Pro zelené aktivisty vytvořme rezervaci, řekl Zeman na jihu Moravy

DOTYK.CZ

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.  

AKTUALIZOVÁNO

RECENZE: Terorista z Rammstein se na pódiu odpálil

Praha /FOTOGALERIE/ - V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil první z letošních koncertů skupiny Rammstein.

Tatra Trucks zmodernizuje armádní děla. Obrana za ně zaplatí přes miliardu

Samohybné houfnice Dana pro českou armádu zmodernizuje kopřivnická firma Tatra Trucks. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí 1,27 miliardy korun. Zrenovováno bude 33 děl. Zakázkou se v blízké době bude zabývat vláda. Smlouvu by ministerstvo chtělo podepsat v září.

AKTUALIZOVÁNO

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies