VYBERTE SI REGION

Praha nabízí nejvíce luxusních značek z regionu

Praha – Praha je pro mezinárodní maloobchodní značky devátým nejatraktivnějším trhem v Evropě. Ve srovnání s ostatními městy střední a východní Evropy (kromě Moskvy) nabízí Praha nejvíce luxusních značek, vyplývá z dnes zveřejněné analýzy společnosti JLL (dříve Jones Lang LaSalle).

18.3.2014 1
SDÍLEJ:

Část Pařížské ulice v Praze.Foto: DENÍK/Eva Kořínková

Z dvaceti luxusních značek, které mají na evropských obchodních třídách nejvíce zastoupení, v českém hlavním městě chybí pouze tři – Bally, Giorgio Armani a Chanel.

Specifikem českého trhu také je, že luxusní značky zde budují vlastní obchody. „Pozice Prahy v rámci luxusního segmentu je v regionu střední a východní Evropy zcela jedinečná. Sedmnáct z dvaceti luxusních značek, které mají nejpočetnější zastoupení na evropských obchodních třídách, má v Praze vlastní obchod, takzvaný monobrand). Zbývající tři luxusní značky, které v Praze ještě svůj vlastní obchod neotevřely, jsou Chanel, Giorgio Armani a Bally," poznamenala senior analytička oddělení průzkumu trhu JLL Blanka Vačkova.

V ostatních zemích regionu vstupuje většina maloobchodníků na trh prostřednictvím nákupních center a teprve potom otvírají své první obchody na místních nákupních třídách, pokud se jim zde podaří zajistit vhodné prostory. „Výsledkem pak je, že tyto obchodní třídy zaostávají za nákupními centry. Jedinou výjimkou kromě Prahy je Budapešť a její nákupní ulice Andrássy a Váci," dodala vedoucí maloobchodního oddělení JLL pro CEE Beatrice Mouton.

Pařížská ulice: synonymum luxusu

Hlavními nákupními třídami, kde se soustředí nejvíce luxusních značek, jsou pražské ulice Pařížská a Na Příkopě a dolní polovina Václavského náměstí. Vůbec nejdražší ulicí z pohledu nájemného je ulice Na Příkopě, kde obchodníci za jeden metr čtvereční platí až 180 eur (zhruba 4950 korun) měsíčně. Nicméně v posledních letech se na ní dotáhla Pařížská ulice, která je známá jako synonymum luxusu.

Proč právě Praha je hlavním regionálním magnetem luxusních značek, vysvětluje vedoucí oddělení výzkumu realitního trhu JLL Ondřej Novotný. „Praha dosahuje jednu z nejvyšších hodnot HDP na jednoho obyvatele v rámci celé Evropy. Zároveň se jedná o zachovalé historické město s unikátními památkami, díky nimž je jednou z nejpopulárnějších turistických destinací na světě. Navíc zde existuje i silná lokální poptávka," vysvětlil Novotný.

Luxusním obchodníkům také nahrává pravidelný nárůst turistů, hlavně z Ruska a Číny. „Obě skupiny představují velmi důležitou skupinu pro obchodníky z Prahy. Číňani se zaměřují hlavně na luxusní zboží, jako například oblečení, hodinky či šperky. I proto mnoho obchodů v Pařížské ulici najímají čínské prodavače. Rusové naproti tomu mají zájem kromě luxusního zboží i o vyšší střední kategorii," podotkla Vačkova s tím, že Rusové se na tržbách od turistů mimo EU podílí až jednou polovinou.

Autor: ČTK

18.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký astronaut českého původu Eugene Cernan v roce 2008 navštívil Českou republiku. V pozadí Cernanova vnučka Ashley.
1 10

Zemřel astronaut Eugene Cernan. Poslední muž, jenž stanul na Měsíci

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies