VYBERTE SI REGION

Obchodníci varují: Praze chybí turisté

Praha - Tržby v některých obchodech a restauracích klesly o miliony korun. Pro mnoho hostů je metropole drahá.

15.7.2008 2
SDÍLEJ:

Ačkoli je sezona v plném proudu, pražští obchodníci nejsou nadšeni. Tržby jim snížilo posílení koruny, ale také menší příliv solventních turistů do metropole.Foto: DENÍK/Ivars Gravlejs

Oto Ledvinka, majitel obchodu se sklem na Staroměstském náměstí, letos nemá příliš důvodů radovat se z turistické sezony. Tržby šly dolů o miliony korun.

„Ano, pokud srovnáme tržby za červen 2007 a ten letošní, už nyní můžeme říci, že tržby jsou o 3 až 4 miliony nižší,“ řekl Deníku. Praha podle něj patří mezi nejdražší destinace, cenově je srovnatelná například s Paříží, ale nenabízí srovnatelnou bezpečnost nebo služby. Zároveň prodejce dodal, že není spokojen ani s prací magistrátu a Pražské informační služby, která by měla město propagovat vhodnějším způsobem.

Spolu s letošním posílením koruny a špatnou propagací města to může znamenat problém pro hoteliéry a ostatní poskytovatele služeb, kteří v letošní sezóně evidují až o třetinu méně turistů. Pokles tržeb o dvacet až třicet procent zaznamenaly i další podniky v centru. „Úbytek klientů pozorujeme ve třech restauracích, kavárně a také hotelu,“ potvrdila Deníku pracovnice jednoho z nich, Alena Topolánková.

Metropoli ubývají bohatí návštěvníci

Jejich slova potvrzuje i Tomio Okamura, člen prezidia a tiskový mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Podle něj je v letošním roce situace obzvláště kritická. Praze totiž ubývají solventní turisté z Německa, Británie nebo USA, kterým se Praha po posílení koruny zdá drahá a navíc nebezpečná, a tak se je nedaří do metropole opakovaně přilákat.

Podle Okamury dají raději přednost jiné destinaci. Přibývá však počet turistů z Polska, Slovenska nebo Ruska, kteří zde ale neutratí tolik peněz. „Je ostudou, že 18 let po revoluci cestovní kanceláře stále radí, kam turisté nemají chodit, že v Pařížské se za denního světla střílí, a to nemluvím o vyhozených milionech za klip k propagaci Prahy, který evidentně neslouží svým účelům,“ řekl Tomio Okamura Deníku.

Magistrát plánuje změny

Podle radního pro kulturu a cestovní ruch Milana Richtera (ODS) městu na turismu záleží.

„Plánujeme sestavení poradního sboru pro oblast cestovního ruchu, restrukturalizaci Pražské informační služby a v neposlední řadě budeme usilovat i o podporu kongresové turistiky,“ popsal radní nejbližší plány města.

Jana Kočvarová

15.7.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies