VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci varují: Praze chybí turisté

Praha - Tržby v některých obchodech a restauracích klesly o miliony korun. Pro mnoho hostů je metropole drahá.

15.7.2008 2
SDÍLEJ:

Ačkoli je sezona v plném proudu, pražští obchodníci nejsou nadšeni. Tržby jim snížilo posílení koruny, ale také menší příliv solventních turistů do metropole.Foto: DENÍK/Ivars Gravlejs

Oto Ledvinka, majitel obchodu se sklem na Staroměstském náměstí, letos nemá příliš důvodů radovat se z turistické sezony. Tržby šly dolů o miliony korun.

„Ano, pokud srovnáme tržby za červen 2007 a ten letošní, už nyní můžeme říci, že tržby jsou o 3 až 4 miliony nižší,“ řekl Deníku. Praha podle něj patří mezi nejdražší destinace, cenově je srovnatelná například s Paříží, ale nenabízí srovnatelnou bezpečnost nebo služby. Zároveň prodejce dodal, že není spokojen ani s prací magistrátu a Pražské informační služby, která by měla město propagovat vhodnějším způsobem.

Spolu s letošním posílením koruny a špatnou propagací města to může znamenat problém pro hoteliéry a ostatní poskytovatele služeb, kteří v letošní sezóně evidují až o třetinu méně turistů. Pokles tržeb o dvacet až třicet procent zaznamenaly i další podniky v centru. „Úbytek klientů pozorujeme ve třech restauracích, kavárně a také hotelu,“ potvrdila Deníku pracovnice jednoho z nich, Alena Topolánková.

Metropoli ubývají bohatí návštěvníci

Jejich slova potvrzuje i Tomio Okamura, člen prezidia a tiskový mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Podle něj je v letošním roce situace obzvláště kritická. Praze totiž ubývají solventní turisté z Německa, Británie nebo USA, kterým se Praha po posílení koruny zdá drahá a navíc nebezpečná, a tak se je nedaří do metropole opakovaně přilákat.

Podle Okamury dají raději přednost jiné destinaci. Přibývá však počet turistů z Polska, Slovenska nebo Ruska, kteří zde ale neutratí tolik peněz. „Je ostudou, že 18 let po revoluci cestovní kanceláře stále radí, kam turisté nemají chodit, že v Pařížské se za denního světla střílí, a to nemluvím o vyhozených milionech za klip k propagaci Prahy, který evidentně neslouží svým účelům,“ řekl Tomio Okamura Deníku.

Magistrát plánuje změny

Podle radního pro kulturu a cestovní ruch Milana Richtera (ODS) městu na turismu záleží.

„Plánujeme sestavení poradního sboru pro oblast cestovního ruchu, restrukturalizaci Pražské informační služby a v neposlední řadě budeme usilovat i o podporu kongresové turistiky,“ popsal radní nejbližší plány města.

Jana Kočvarová

15.7.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
1 19

Dům si nyní postavíte sami. Stačí odborný dozor

Stanislav Šulc.
3 5

Pohledem Stanislava Šulce: Zdravá Francie?

VIDEO: Protest proti Babišovi. Klub okradených blokuje ministerstvo financí

Členové Klubu okradených zahájili dnes blokádu Ministerstva financí. Jejich protest se vztahuje k ministrovi financí Andreji Babišovi, jenž podle nich svými podvody okradl celou řadu jednotlivců.

Útoky na městské úředníky: Paní, která plive, pán, který vyhrožuje smrtí

Paní, která v rozčílení plive po lidech, nadávky nejhrubšího zrna či dokonce útok pěstmi, výhrůžky smrtí za to, že jisté dámě odmítli kopírovat její soukromé dokumenty. Vítejte v kancelářích a dalších prostorech k jednání s veřejností na místních radnicích a magistrátech.

Peníze na Trumpovu zeď? Prezident má (zatím) smůlu

V předvolební kampani i krátce po zvolení prezidentem slíbil Donald Trump postavit velkou pohraniční zeď , která by zabránila Mexičanům a dalším příchozím vstupovat nelegálně na území Spojených států. Chuť by byla, ale peníze mu Kongres jen tak neodsouhlasí. Ve státním rozpočtu se finance zatím nenašly.

Brambor v jižních Čechách postupně ubývá

Pranostika praví, že brambor vysazených na svatého Marka (25. dubna), bude při sklizni plná jamka. V jižních Čechách ale v současnosti osazují zemědělci jen část dřívějších ploch.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies