VYBERTE SI REGION

Pražský dopravní podnik dokončil audit dostavby metra A

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) na konci ledna dokončil interní audit týkající dostavby metra A do Motola. Ředitel podniku Jaroslav Ďuriš dnes řekl, že audit zatím není uzavřen, ještě ho čeká připomínkování. Jeho závěry bude podnik prezentovat do dvou týdnů. Z předběžných výsledků auditu vloni vyplynulo možné porušení zákona o veřejných zakázkách.

2.2.2014
SDÍLEJ:

Metro – depo; ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

"V rámci zasmluvňovacího procesu prací na stavbě nepochybně došlo k určitým pochybením, ale nejsou tak vážná, jak bylo v minulosti prezentováno," uvedl ředitel. "Předpokládáme, že do dvou týdnů bude projednávání a připomínkování auditu uzavřeno, výsledky budeme následně prezentovat," doplnil.

Do médií už v září unikly předběžné výsledky auditu, které upozornily na možný střet se zákonem. Pochybení se podle nich dopustil Inženýring dopravních staveb a.s. (IDS), který stavbu pro pražský dopravní podnik organizuje. Podle auditu IDS zadal některé práce bez řádného zadávacího řízení. Tuto skutečnost se snažil dodatečně napravit až ve chvíli, kdy již byly všechny práce v řádu desítek milionů korun dokončeny. Padlo kvůli tomu trestní oznámení.

Nový ředitel Ďuriš v říjnu propustil šéfa interního auditu Lukáše Wagenknechta, pod jehož vedením audit na pochybení upozornil. Ředitel svůj krok zdůvodnil například tím, že ve Wagenknechtově zprávě byly faktické chyby. Nadační fond proti korupci (NFPK) ale tvrdí, že vyloučení auditora bylo účelové. Upozorňuje přitom na propojení IDS s TOP 09 vládnoucí Praze.

Kvůli údajnému porušení zákona o veřejných zakázkách navíc loni na podzim ministerstvo dopravy zkrátilo dopravnímu podniku strop pro přidělení evropských dotací na stavbu metra. Podnik se proti tomu odvolal, ale ministerstvo odvolání zamítlo.

Stavba začala v roce 2009 a měla by stát zhruba 22,5 miliardy korun, z toho z evropských dotací asi 7,5 miliardy korun. První cestující by se měli novým úsekem svézt na začátku příštího roku. Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.

Autor: ČTK

2.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
předseda představenstva OSA Roman Strejček
7

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies