VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Předvánoční tržby jsou podle českých obchodníků vyšší než loni

Praha - Obchodníci zatím hodnotí předvánoční prodeje pozitivně, tržby jim i přes horší ekonomickou situaci většinou meziročně vzrostly. Zřejmě největší nárůst z řetězců mají obchody s nábytkem Ikea, kterým tržby v předvánočním období stouply ve srovnání s loňským rokem o desítky procent. Vyplývá to z ankety mezi obchodními řetězci.

27.12.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Nárůst tržeb v prosinci zaznamenaly obchody s elektronikou Electro World. "Hitem byly především tablety, ultrabooky nebo čtečky knih. Před Vánoci se také nejčastěji kupovaly drobné domácí spotřebiče, jako jsou kávovary nebo holicí strojky," uvedl marketingový manažer firmy Jan Bosák. Velký zájem byl i o nejnovější modely televizí s lepšími parametry, například s větší úhlopříčkou, či chytré TV.

Výrazný nárůst obratu hlásí obchody s nábytkem Ikea. "Tržby před Vánoci v meziročním srovnání narostly o desítky procent. Nejvíce rostly v posledním předvánočním týdnu," řekl mluvčí společnosti Petr Chadraba. Za prudkým nárůstem tržeb stojí dřívější zahájení výprodejů. Více se prodával nábytek než doplňky. Zájem byl především o pohovky, kuchyně a vybavení ložnic. Z doplňků malé úložné prostory a organizéry a také dekorativní textil.

Vánoční tržby obchodů Euronics stouply meziročně o osm procent, jen v prosinci vystoupaly na téměř 300 milionů korun. "Zásluhu na tom má i navýšení průměrné ceny. Například oproti loňskému roku byla průměrná cena za televizi o více než 1000 korun vyšší než v roce 2011. Stejné to bylo i v kategorii notebooků, které sice klesly co do počtu prodaných kusů, avšak průměrná cena vzrostla," uvedl mluvčí firmy Bohuslav Komín.

Obrat řetězce Tesco v předvánočním období zůstal stejný jako loni. "Tržby a další ukazatele se pohybovaly na loňské úrovni, což na trhu stíhaném recesí považujeme za úspěch," podotkl mluvčí Teska Jan W. Dvořák. Největší zájem mezi čerstvými potravinami byl o ovoce a zeleninu a mezi nepotravinářským zbožím o drogistické zboží a položky z kategorie zábava, například CD a DVD.

Nárůst hlásí i internetové obchody

Další nárůst obratu letos před Vánocemi zaznamenaly také internetové obchody. E-shopu Mall.cz vzrostly tržby o 15 procent. "Letos se nakupovalo ještě více na poslední chvíli, než tomu bylo v minulých letech. Podle našich statistik se nákupy na internetu každým rokem posouvají blíže ke Štědrému dni. S tímto trendem souvisí i čím dál větší popularita dárkových certifikátů, které zákazníci pořizovali ještě 24. prosince," poznamenal ředitel Mall.cz Marek Liška.

Při vánočních nákupech podle odhadu internetového srovnávače cen Heureka.cz utratili letos Češi v e-shopech 17 miliard Kč, což je třetina celoročního obratu na internetu.

Autor: ČTK

27.12.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
3 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies