Transakci již schválilo představenstvo společnosti Maersk, které je součástí firem rodiny Oetker Group. Maersk koupí německou společnost za hotové, nemusí si brát úvěr. Prodej byl také posvěcen Americkým ministerstvem spravedlnosti 23. března a 10. dubna vyslovila souhlas se spojeními Evropská komise.

Zahájení plavební sezony na Brněnské přehradě 2017.
Parníky obsadily Brněnskou přehradu. Za fanfár začala plavební sezóna

Hamburg Sud má momentálně 134 kontejnerových plavidel a zaměstnává přes šest tisíc lidí. Její obrat představoval loni 5,64 miliardy eur, zatímco Maersk Line vykázal za stejné období 20,72 miliardy eur obratu. Dánský dopravce odhaduje, že po transakci se jeho tržní podíl ve světě zvýší ze 16 na 18,7 procenta a jeho flotila bude čítat 743 lodí. Obě společnosti předpokládají, že v prvních dvou letech po spojení ušetří na provozních nákladech 350 až 400 milionů dolarů.

Přepravci vozí v nákladovém prostoru vzduch

Námořní kontejnerová doprava se v posledních letech potýká s úbytkem zakázek a především s poklesem cen. V loňském roce skončily tři přepravní společnosti, nejvíc zasaženi jsou malí dopravci. Ti velcí se potýkají s nadbytkem přepravního prostoru.

I kvůli tomu vykázala společnost Maers Line loni čistou ztrátu 1,94 miliardy dolarů oproti čistému zisku 791 milionů dolarů v roce 2015. Ačkoli největší ztráty vykázala její ropná divize. Maersk Lien sice těžila z nízkých cen ropy, současně však z této branže generovala malý příjem. To byl důvod, proč 28. března 2017 rezignoval na funkci předseda představenstva Michael Pram Rasmussen.

Bratislava
Prodat byt se teď na Slovensku vyplatí. Ale ceny už i klesají