Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přestavba trati z hlavního nádraží na Smíchov má začít do 2023

Praha - Důležitá železniční trať mezi pražským hlavním nádražím a Smíchovem by se mohla dočkat přestavby. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) zadala studii proveditelnosti, která určí nejlepší řešení. Konečnou variantu následně vybere ministerstvo dopravy. Oprava by měla začít nejpozději do roku 2023 a náklady jsou předběžně odhadovány na tři až pět miliard korun, sdělil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

2.7.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

"Charakter rekonstrukce trati je zásadně podmíněn jejím umístěním v husté městské zástavbě. Proto zůstane trať převážně na stávajících pozemcích dráhy," uvedl mluvčí.

SŽDC řeší několik variant. Jednou z nich je, že by trať zůstala dvojkolejná, jako je tomu nyní. Další možností je, že by souběžně s památkově chráněným mostem vyrostl nový a trať by tak mohla být trojkolejná. "Jako zajímavá se jeví také možnost výstavby nové zastávky Praha-Výtoň, situované v blízkosti historické celnice, s výbornými přestupními vazbami na tramvaje jezdící po nábřeží," uvedl Ptačinský.

Na smíchovské straně, ať už bude vybrána jakákoliv varianta, bude z největší pravděpodobností zrušeno nákladové nádraží. Všechny vlaky by tak jezdily přes dnešní "osobní" nádraží, kde by cestující mohli přestupovat na MHD, a to jak na metro či tramvaje, tak autobusy.

Jak vyřešit hluk?

Dalším problémem, který musí správa vyřešit, je hluk. Trať vede Nuslemi a Podskalím, tedy obydlenými čtvrtěmi. Pravděpodobnost, že by se tu stavěly vysoké protihlukové stěny, SŽDC vylučuje. "Předpokládáme přednostně použití jiné šetrnější ochrany než protihlukovými zdmi. Například lze navrhnout kolejnicové absorbéry, konstrukce srdcovek výhybek s pohyblivým hrotem, nižší protihlukové clony a podobně," vyjmenoval Ptačinský.

Přestavba trati už je zanesena v územním plánu Prahy. Změnu schválili loni v červnu pražští zastupitelé. Finální řešení chce správa nicméně znovu projednat s magistrátem, dotčenými městskými částmi, s památkáři a hygieniky. Proto SŽDC zamýšlí rozdělit stavbu na etapy, aby se některé jednodušší opravy mohly začít dělat co nejdříve. Jde například o přestavbu stanice Praha-Smíchov. "Snahou SŽDC je rekonstrukce alespoň části úseku do roku 2023," doplnil mluvčí.

Autor: ČTK

2.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

DOTYK.CZ

Před 79 lety vláda vyhlásila mobilizaci. Lid absolutně pevný, chválil Beneš

Přesně ve 22.20 byla rozhlasem vyhlášena všeobecná mobilizace Československé republiky. Onoho 23. září 1938 bylo řádně horko nejen za hranicemi, kde chřestil zbraněmi Hitler, ale i uvnitř vlasti, v Sudetech. Dobrá polovina sudeťáků mobilizace neuposlechla. A do osudného Mnichovského diktátu zbýval pouhý týden.

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení