Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prezident ČSA chce omluvu za nařčení z tunelování

Praha - Prezident ČSA Phillippe Moreels bude po Českém sdružení dopravních pilotů (CZALPA) žádat omluvu kvůli nařčení z tunelování společnosti. Vedení Českých aerolinií tím podmiňuje svoji účast na jednáních, ke kterým vyzvaly odbory ve společnosti.

5.12.2011 2
SDÍLEJ:

Ředitel Českých aerolinií (ČSA) Miroslav Dvořák (vlevo) a prezident ČSA Phillippe Moreels (vpravo).Foto: ČTK

Moreels to v pondělí řekl na tiskové konferenci. Mluvčí odborového sdružení pilotů Filip Gaspar se omlouvat nehodlá. Prezidenta ČSA tunelářem prý nikdy nenazval.

„Tak nahlas jak bylo řečeno, že je to tunelování, tak hlasitou chci omluvu pro sebe a své kolegy v managementu,“ řekl ČTK Moreels. Informace o záměrném rozkrádání a tunelování firmy, které piloti o vedení společnosti šíří, jsou podle něj lživé a mají za cíl odvést pozornost od hlavního cíle protestujících. Tím má údajně být otázka platů pilotů.

„O tom, že by pan Moreels společnost tuneloval pochopitelně důkazy nemám,“ řekl ČTK Gaspar s tím, že jeho výrok se týkal pouze schopnosti vedení řídit společnost. Hospodářské výsledky za poslední léta není možné vnímat jako úspěch managementu. Škody, které vedení ČSA způsobilo, je možné srovnat s tunelováním, zopakoval.

Všechny kroky vedení jsou prý posvěcené dozorčí radou a bankam

K tunelování společnosti podle Moreelse docházet nemůže, protože všechny kroky vedení jsou posvěcené dozorčí radou a bankami, které kroky Českých aerolinií hlídají. ČSA jsou po omluvě pilotů ochotné k jednacímu stolu zasednout, protože pokračování diskuse považují za důležité.

ČSA prý neporušily zákoník práce ani v otázce propouštění sta pilotů na pravidelných linkách Českých aerolinií a převedení stejného množství pracovních do dceřiného charterového dopravce Holidays Czech Airlines. Záměr je podle mluvčí aerolinií Hany Hejskové známý od 24. listopadu, nejde tedy o novou věc, kterou by s odbory vedení neprojednalo.

Dopravní piloti protestují proti převedení celkem 11 letadel z ČSA do dceřiné společnosti Holidays Czech Airlines, která se zabývá nepravidelnou charterovou dopravou. Dochází tím údajně k vyvádění majetku ČSA a ohrožování jejich působení jako síťového dopravce. S tím nesouhlasí vedení společnosti, které oponuje tím, že letadla se převádí v rámci stejné skupiny.

Čtěte také: ČSA propustí 100 pilotů, mohou jít do dceřiné firmy

Autor: ČTK

5.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení