VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prima zařazuje reklamu do tichých pasáží, zjistila vysílací rada

Praha - Televize Prima zařazuje reklamu do ztišených pasáží pořadů, čímž dosahuje výraznější hlasitosti reklamních sdělení. Uvedla to dnes Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Podle rady nejde o porušení zákona, ale o účelové chování, které by vyřešila novela zákona. Rada v této souvislosti již upozornila ministerstvo kultury, uvedla v tiskové zprávě. Televize Prima se proti tvrzením ohradila.

3.3.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/PICTURE ALLIANCE

Zjištění vysílací rady vyplývá z analýzy, jejímž cílem kromě kontroly vybraných spotů na TV Barrandov, ČT2, NOVA a Prima bylo vyhodnotit to, zda provozovatelé nevkládají reklamu úmyslně do tichých částí pořadu.

"Na základě výstupů aktuálního měření hlasitosti bylo jednoznačně vyhodnoceno, že provozovatel FTV Prima, spol. s r.o. záměrně vkládá reklamu do tichých míst tak, aby byla oproti přerušovaným pořadům hlasitější. Stejné závěry byly přitom zjištěny taktéž v rámci předchozích monitoringů," uvedla rada. Rozdíly byly zaznamenány také u ostatních provozovatelů, v jejich případě ale byly z pohledu diváka prakticky nerozpoznatelné, dodala RRTV.

Televize Prima tvrzení rady považuje za nepravdivé a nepodložené, a chce se proto s analýzou důkladně seznámit. "FTV Prima do vysílacího řetězce zařadila technické zařízení, které reguluje a vyrovnává hlasitost pořadů a reklamních sdělení tak, aby byla v souladu se zákonem a doporučením EBU (European Broadcasting Union)," zdůraznila vedoucí PR a komunikace Primy Marie Fianová.

Legislativa podle Primy navíc ukládá, aby vysílatelé respektovali celistvost pořadu, tedy například aby nerušili dramatické, a tudíž pravděpodobně častěji hlasitější scény. "Může se proto stát, že zvuková úroveň není vyrovnaná a reklamní sdělení tak subjektivně může působit hlasitěji než předcházející a následné vysílání," poznamenala Fianová. Současně uvedla, že televize si je z reakcí diváků vědoma, že jim hlasitá reklama vadí, a proto se jim naopak dlouhodobě snaží vycházet vstříc.

Rada upozornila, že podobné zařazování "hlasité a rušivé" reklamy nemůže efektivně regulovat. Zákon totiž nezajišťuje totožnou hladinu obchodních sdělení a okolního vysílání, ale pamatuje pouze na hlasitost reklamy a dalších obchodních sdělení jako takových. "Zejména reklama vložená do tichého místa pořadu pak může v divákovi soustavně vyvolávat dojem přílišné hlasitosti, ačkoli k porušení zákona ve skutečnosti nedochází," uvedla rada. Řešením by podle ní byla pouze novela zákona.

Měření hlasitosti reklamy rada zahájila předloni po nabytí účinnosti novely zákona a nové vyhlášky. Zároveň získala pravomoc provozovatelům za porušení zákona uložit pokutu až pět milionů korun.

Autor: ČTK

3.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Miloš Zeman
44 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Šeberák.
26

Teplý víkend je tu. Přírodní koupaliště v Česku mají většinou čistou vodu

AKTUALIZUJEME

Hasiči měli kvůli bouřce 800 výjezdů, lidé jsou bez proudu

V noci na pátek se nad Českem přehnala silná bouřka. Na mnoha místech v jižních a severních Čechách zůstala řada domácnosti bez proudu. Zatím nejsou hlášena žádná zranění.

Konec televize Al Džazíra a podpory IS, žádají arabské země po Kataru

Čtyři arabské státy bojkotující Katar kvůli údajné podpoře terorismu poslaly Dauhá seznam třinácti požadavků, včetně uzavření televize Al Džazíra a omezení vazeb na jejich regionálního protivníka Írán.

Ochránci přírody na Valašsku kroužkují novou čapí populaci

Každoroční kroužkování mláďat čápů bílých v tomto týdnu zahájili meziříčští ochránci přírody.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies