VYBERTE SI REGION

Příští rok má být na dálnici D1 ještě více uzavírek než letos

Praha – V příštím roce má být na dálnici D1 ještě více uzavírek než letos. K trojici modernizovaných úseků, které budou rozestavěné ještě z letoška, má přibýt další pětice staveb. U nich ale bude záležet na tom, jak dopadnou výběrová řízení na zhotovitele, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký. Pokud se soutěže na modernizaci dálnice nebudou komplikovat, může se počet uzavírek z aktuálních maximálně čtyř výrazně rozšířit. K tomu je nutné přidat ještě rozsáhlé opravy komunikace mezi Brnem a Vyškovem.

7.9.2015 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Od zahájení rozsáhlé modernizace dokončili silničáři rozšíření tři úseků mezi Loktem a Hořicemi, Šternovem a Psáři a ve čtvrtek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Na konci měsíce má pak být dokončený poslední z úseků rozestavěných v roce 2014, kterým je úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

Rozestavěná pak nadále zůstane dvojice úseků Hvězdonice – Ostředek a Ostrovačice – Kývalka, které začaly letos. K nim ještě přibude úsek mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, na němž by přípravné práce měly začít dnes.

Z úseků, které jsou chystané pro zahájení napřesrok, jsou připravené peníze pro stavbu pěti částí. Jde o úseky u Devíti Křížů, Velkého Beranova, Koberovic, Humpolce a mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou. K tomu ještě Ředitelství silnic a dálnic v aktuálním plánu uvádí úsek mezi Psáři a Souticemi, pro které zatím v Státním fondu dopravní infrastruktury (SFDI) finanční prostředky vyhrazeny nejsou.

To se ale může změnit, řekl ředitel SFDI Zbyněk Hořelica. Pokud se během příprav ukáže, že ŘSD zvládá připravit i tuto stavbu, může požádat o rozpočtové opatření a potřebné peníze pro stavbu tak od fondu získat.

Výběrová řízení

Přestože celkově je objem připravovaných staveb poměrně rozsáhlý, ne všechny patrně přijdou napřesrok na řadu, dodal Studecký. Podobně i vloni ředitelství do soutěží poslalo více staveb pro případ, že by se výběrová řízení u některých zasekla. To je případ i stavby úseku mezi Devíti Kříži a Velkou Bíteší.

Původní výběrové řízení na zhotovitele ŘSD zrušilo vloni na podzim poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (UOHS) zamítl jako vítěze sdružení společností OHL ŽS a ALPINE Bau. Nové výběrové řízení na stejný úsek pak ŘSD zahájilo letos v květnu.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně. Poslední etapa je plánovaná na rok 2018.

Autor: ČTK

7.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Poslanec ANO navrhuje přísnější regulaci výstavby mešit

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies