VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problémy s hledáním pracovníků hlásí dvakrát méně firem

Praha - Počet firem, které mají problémy s hledáním pracovníků, se za dva a půl roku snížil ze 74 % na 34 %. Vyplývá to z březnového průzkumu Hospodářské komory České republiky. Letošní sondy se zúčastnilo 558 respondentů.

6.4.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

„Je to samozřejmě převážně způsobeno zvednutím míry nezaměstnanosti v uvedeném období ze šesti na deset procent a poklesem zakázek. Důležitým faktorem však bylo také zvýšení počtu podnikatelů, respektive osob samostatně výdělečně činných, o zhruba 40 tisíc na současných asi 960 tisíc. OSVČ řada firem využívá při outsourcingu a jako externí dodavatele. Bez stále početnějších OSVČ by nezaměstnanost a potíže se sháněním zaměstnanců byly vyšší,“ soudí prezident Komory Petr Kužel.

Naopak počet firem, které nemají problém s náborem nových pracovníků, se podle průzkumu zvedl z 12 % na 22 %. Množství podniků, které nové zaměstnance nepřijímají, narostlo z 9 % na 32 %. Zbytek uvedl, že zaměstnance nemá.
„I když počet uchazečů o práci v současné době mnohonásobně převyšuje nabídku volných pracovních míst, tak některé především strojírenské a stavební profese jsou stále nedostatkové. Vedle změny systému učňovského školství by mělo tento problém částečně vyřešit využívání nově vznikající národní soustavy kvalifikací,“ uvedl Petr Kužel.
Úkolem hospodářské komory je zapojit do tohoto projektu ministerstva školství zaměstnavatelskou a podnikatelskou sféru. Cílem je vytvořit v rámci NSK (poznámka: zmíněná národní soustava kvalifikací) jedenáct set kvalifikací, které nejvíce poptává pracovní trh. „V horizontu pěti let bude nastaven komplexní systém standardizace, přezkušování a certifikace nejžádanějších kvalifikací,“ dodal prezident HK ČR.

Cizince najímají jen čtyři procenta podniků

Počet firem, které mají problém s ´rekrutací´ nových zaměstnanců a hledají pomoc na úřadech práce, se snížil v uvedeném období z 52 % na 24 %. Využívání služeb pracovních agentur kleslo z 28 % na 10 %. Najímáním cizinců řeší problémy se sháněním zaměstnanců v současné době jen 4 % podniků oproti 15 % před dvěma a půl lety. Spoléhání na inzerci v médiích spadlo na polovinu z 50 % na 25 %. Firmy mohly uvést u této otázky na rozdíl od předchozího dotazu více odpovědí najednou.

6.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Útočná puška ČZ 805
1 7

Právo na obranu se zbraní získá podporu poslanců, tvrdí šéf výboru

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
AKTUALIZOVÁNO
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies