V samotném září však prodej klesl o dvě procenta na 12.970 prodaných vozů. Zářijový výsledek tak nepotvrdil prázdninový trend, kdy v srpnu poptávka po nových vozech stoupla o téměř 17 procent. "Dá se očekávat, že na konci letošního roku bychom mohli docílit růstu o dvě procenta," uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

Škoda od ledna do září prodala 38.694 aut, následuje Volkswagen s odbytem 11.029 osobních vozů a třetí skončil Ford s 10.723 prodanými vozy. Nejprodávanější byla stále třída malých vozů, měla čtvrtinový podíl. V září se výrazně zvýšil zájem o vozy s naftovým motorem. Jejich celkový podíl za tři čtvrtletí byl téměř 40 procent. Zhruba 57 procent aut nakoupily firmy. Nejoblíbenější model byla Škoda Octavia (17.698), následují Fabia (11.857) a Ford Focus (3925).

Podle partnera KPMG Jana Linharta statistiky registrací potvrzují, že v letošním roce bude s největší pravděpodobností český automobilový trh stagnovat. Případný růst, nebo pokles bude tedy velmi malý. „Mezi jednotlivými značkami jsou však velké rozdíly. Největší nárůsty letos vykazuje ambiciózní Hyundai, který by díky nově uváděným modelům mohl v tomto trendu dále pokračovat, a to i přes určité zakolísání právě v září. Vysoké nárůsty vykazuje také Dacia a Volkswagen. Naopak v letošním roce se nedaří Fiatu, značný pokles vykazuje také Toyota a Mazda,“ dodal.

Více než trh rostli i někteří velcí prodejci. Největší hráč na trhu, společnost Porsche Inter Auto, zvýšil do září prodej o osm procent na 7758 vozů. Do konce roku chce firma prodat 10.000 aut.

Zvýšil se dovoz ojetin

Dovoz ojetých osobních aut se zvýšil o 2,2 procenta na 99.937 vozů. Podíl přestárlých vozů nad deset let byl stále zhruba třetinový.

Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil téměř o 11 procent na 9199 vozů. První byl Ford s prodejem 1670 aut, druhý skončil Citroen s 1215 auty a třetí Fiat s 1054 vozy.

Prodej nákladních aut stoupl o 57 procent na 5656 vozů. První byl Mercedes Benz s 1109 prodanými vozidly, na dalších místech skončily značky MAN a DAF. Registrace nových autobusů se zvýšily o devět procent na 501 vozidel. Nejprodávanější byla tuzemská značka SOR.

Zájem o motocykly se naopak snížil o desetinu na 14.998 strojů. Vede značka Maxon před Hondou a Yamahou.