VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodej balené zmrzliny letos díky přízni počasí roste

Praha - Letošní teplé počasí nahrává prodejům balené zmrzliny. Od začátku roku do konce dubna se jí v maloobchodní síti prodalo o 14 procent více než za srovnatelné období loni. Vyplývá z údajů, které ČTK poskytla společnost Nielsen. Roste především poptávka po nanucích, kterých se meziročně prodalo bezmála o třetinu více. Podobně jako u piva či nealkoholických nápojů má i u zmrzliny počasí na její prodej zásadní vliv.

8.6.2014
SDÍLEJ:

Výroba polárkového dortu. Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

"Hlavním faktorem tohoto růstu je příznivé počasí s nadprůměrnými teplotami, vliv má ale také postupně oživující poptávka spotřebitelů po rychloobrátkovém zboží," řekla Lucie Hrušová ze společnosti Nielsen.
"Prodeje zmrzlin v letošním roce jsou především díky teplejšímu jaru a pěknému počasí velmi dobré," potvrdila rostoucí trend mluvčí řetězce Tesco Jitka Plchová. Meziroční nárůst prodejů zmrzlin v Tesku dosahuje podle ní více než 20 procent. Oblibě se podle ní těší zejména "retro" značky jako jsou ruská zmrzlina, Míša, Eskymo či Ledňáček. "Úspěch pak zaznamenávají také značky se silnější marketingovou podporou, například Mrož, Carte D'or, Magnum nebo Prima zmrzlina," dodala.

Bezmála o třicet procent vyšší prodeje zmrzliny než loni zaznamenal také velkoobchodní řetězec Makro. "Zajímavá je výše podílu prodaných zmrzlin pod vlastní značkou, což je v tomto roce téměř 42 procent," řekla mluvčí Makra Romana Nýdrle. Nejvíce řetězec prodá tvarohový nanuk Míša, kterému patří dlouhodobě v Česku prvenství. Druhou nejprodávanější zmrzlinou řetězce je vanilková zmrzlina určená pro gastronomii prodávaná pod privátní značkou ARO, následují všechny druhy ruských zmrzlin.

Od začátku roku do konce dubna 2014 se v maloobchodní síti prodalo 8,2 milionu litrů zmrzliny, o 14,3 procenta více než před rokem. Maloobchodníci z jejího prodeje utržili bezmála 624 milionů korun, meziročně o 18 procent více.

Největší spotřebu mají Skandinávci

Údaje o prodeji zmrzliny řadí Česko statisticky do evropského průměru. Největší spotřebu zmrzliny v Evropě mají skandinávské země, přes deset litrů na osobu a rok. Spotřeba zmrzliny roste v ČR jen pomalu a mění se hlavně v kvalitativních ukazatelích. Zájem zákazníků se přesouvá od levných polárkových dortů ke kvalitnějším výrobkům, uvedla již dříve firma Bidvest. Její značka zmrzlin Prima patří spolu s Algidou od Unileveru mezi dva lídry trhu.

Nejprodávanějším druhem zmrzliny v ČR byl loňském roce podle údajů společnosti Nielsen tvarohový Míša s obratem 141 milionů korun, na druhém místě je jahodový Mrož s tvarohem a třetí je Twister green od Algidy. Bez ohledu na příchutě je nejprodávanější zmrzlinou Mrož s podílem na trhu 16 procent. Každý Čech ročně zkonzumuje přes tři litry zmrzliny. Z příchutí vede vanilková. Trh s balenou zmrzlinou loni klesl v ČR o jedno procento na téměř tři miliardy korun.

Čeští zákazníci dlouhodobě preferují méně sladké zmrzliny, především vanilkovou. Hned za nimi v oblíbenosti následují zmrzliny čistě ovocné jako je jahodová a poté čokoládová. Na čtvrtém místě jsou pak zmrzliny tvarohové.

Autor: ČTK

8.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jiří Zimola.
6

Zimola do voleb nejde, ostatní ano

Několik policejních zásahových jednotech zasahovalo v pondělí v podvečer v českolipském hypermarketu Albert na sídlišti Lada.
AKTUALIZOVÁNO
10

V České Lípě v Albertu se údajně střílelo

AKTUALIZOVÁNO

RECENZE: Terorista z Rammstein se na pódiu odpálil

Praha /FOTOGALERIE/ - V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil první z letošních koncertů skupiny Rammstein.

DOTYK.CZ

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.  

Tatra Trucks zmodernizuje armádní děla. Obrana za ně zaplatí přes miliardu

Samohybné houfnice Dana pro českou armádu zmodernizuje kopřivnická firma Tatra Trucks. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí 1,27 miliardy korun. Zrenovováno bude 33 děl. Zakázkou se v blízké době bude zabývat vláda. Smlouvu by ministerstvo chtělo podepsat v září.

AKTUALIZOVÁNO

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies