VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodej nových aut do listopadu stoupl o pětinu na 211.089 vozů

Praha – Prodej nových osobních aut na českém trhu vzrostl do konce listopadu meziročně o 20,2 procenta na 211.089 vozů. První je Škoda s podílem přes 32 procent, nejprodávanějším modelem pak Škoda Octavia. Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů.

3.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Škoda prodala 68.164 vozů, druhý Volkswagen 22.107 aut a třetí Hyundai 17.976 automobilů. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Opel. Za nejprodávanější octavií se umístily další modely Škody Fabia a Rapid. Čtvrtou příčku obsadil VW Golf a pátou Hyundai i30.

Mladoboleslavská automobilka rostla v listopadu stejně rychle jako celý trh. Navzdory kauze koncernu VW s obcházením měření emisí u starších dieselů zvýšila prodej o čtvrtinu na 6375 aut. „Jsem velmi rád, že ani s blížícím se koncem roku neopadá zájem českých zákazníků o vozy značky Škoda," uvedl ředitel prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

Podíl firemních automobilů byl 75 procent. Z toho čtyři procenta tvořily vozy na operativní leasing pro soukromé osoby. Celkem 54 procent prodaných vozů mělo benzinový motor a 43 procent tvořily diesely.

Podle analytiků za letošním růstem stojí oživení ekonomiky i větší důvěra firem i jednotlivců v hospodářský růst. Daří se také nové službě, kterou je operativní leasing pro soukromníky. „Není pochyb o tom, že rekordní rok 2014 bude překonán. Ekonomika roste, úrokové sazby jsou nízko, firmy investují, lidem se zvyšují mzdy, a tak je obecně ochota více utrácet. Ochlazení poptávky po některých tradičních modelech je naopak kompenzováno zájmem o vozy typu kompaktní crossover či menší SUV, na ně jsou čekací lhůty velmi dlouhé a poptávka roste," řekl Jiří Zouhar vedoucí Automobilové expertní skupiny PwC ČR.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly oproti loňskému roku o 31 procent na 15.209 aut. První je značka Fiat s 2475 prodanými vozy, následuje Peugeot a Ford. Prodej nákladních vozidel se zvýšil o 16 procent na 9682 aut. Nejvíce prodal Mercedes, MAN a DAF.

Prodej autobusů vzrostl o 43 procent na 1180 vozidel. První je značka SOR s 372 autobusy, následují značky Iveco Bus, Setra a Mercedes-Benz.

Kategorie motocyklů po slabším začátku roku zaznamenala nárůst o šest procent na 16.539 strojů. První je Honda s prodejem 2469 motocyklů, následují značky Maxon a Yamaha.

Autor: ČTK

3.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Kuchař Michael Solnička alias Mr. Steak bude od podzimu šéfkuchařem nového steakového restaurantu v Olomouci.
1 2

Mr. Steak: Gastronomický boom? Olomouc teď dává zbytku republiky na frak

AKTUALIZOVÁNO

Kvitová opět šampionkou. Svůj návrat dokonala triumfem v Birminghamu

/VIDEO/ O takovém návratu se jí ani nesnilo. Tenistka Petra Kvitová korunovala svůj comeback po prosincovém napadení neznámým útočníkem triumfem na trávě v Birminghamu. Pro českou lvici šlo přitom o teprve druhý turnaj od zranění. V novém vydání žebříčku se posune na dvanáctou příčku.

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

/ANKETA/ Předseda ANO Andrej Babiš se opět nedorazil na politickou debatu Otázky Václava Moravce v České televizi. Účast v dnešním přímém přenosu podle moderátora pořadu Moravce Babiš původně slíbil, ale pak ji zrušil kvůli nemoci člena rodiny.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 150 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila třípatrová turistická loď s přibližně 150 pasažéry.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies