VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodej nových aut loni klesl o pět procent na 164 736 vozů

Praha - Prodej nových osobních aut na českém trhu loni klesl o 5,3 procenta na 164.736 vozů. V samotném prosinci odbyt díky firemním prodejům vzrostl o 14 procent. Nejprodávanější byla značka Škoda s podílem přes 30 procent. Dovoz ojetin se zvýšil o 1,4 procenta. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů prezentovaných na dnešní tiskové konferenci.

7.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Podle Jiřího Zouhara s analytické firmy PwC nižší zájem o nová auta souvisí s nejistou ekonomickou situací, která se odrazila ve větší opatrnosti domácností i menší ochotě firem investovat do obnovy vozového parku. „V roce 2014 očekáváme zlepšení důvěry spotřebitelů. Oslabení koruny do poptávky výrazně nezasáhne. V závislosti na míře ekonomického oživení by měl prodej automobilů letos vzrůst zhruba o pět procent," uvedl.

Škoda prodala celkem 49.971 aut, což je pokles o sedm procent. Následuje Hyundai, který naopak o sedm procent posílil na 16.239 aut. Třetí skončil Volkswagen s poklesem o 1,5 procenta na 14.948 vozů.

Nakupovaly hlavně firmy. Jejich podíl se pohyboval kolem 63 procent. Z hlediska segmentů vede nižší střední třída s 24,5 procenta trhu, následují malé vozy a střední třída. Nejoblíbenější bylo provedení kombi s 28 procenty. Mírně převládaly benzinové vozy s podílem 55,5 procenta, diesely tvořily přes 42 procent.

Nejprodávanější Škoda

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 18.189 vozy, následují Fabia s 9890 auty a Škoda Rapid s 8355 prodanými automobily. Další místa obsadily Hyundai i30 a VW Golf.

Registrace lehkých užitkových aut loni klesly o 1,3 procenta na 11.669 vozů. První skončil Fiat s 1989 prodanými vozy, následují Peugeot s 1632 vozy a Volkswagen, který prodal o 26 aut méně. Nejprodávanějším modelem byl Ford Transit.

Nákladních aut se prodalo více

Prodej nákladních aut se proti roku 2012 zvýšil o pětinu na 8643 vozů. Za růstem stojí zejména doprodej vozů plnících emisní normu euro 5, kterou letos nahradí dražší euro 6. Nejvíce prodal Mercedes následovaný značkami DAF a MAN. Tahače měly podíl přes 57 procent.

Registrace autobusů se zvýšily o 22 procent na 891 vozidel. První je SOR s prodejem 292 vozů, druhé skončilo Iveco a třetí Mercedes Benz.

Zájem o motocykly se loni zvýšil o sedm procent na 16.262 strojů. Prodávaly se hlavně skútry do 125 ccm, které lze nově řídit i s oprávněním na osobní auto. První skončila Honda, následují Maxon a Piaggio.

Autor: ČTK

7.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Martin Schulz
1

Pohledem Tomáše Procházky: Volby jako koupě auta

Nová kolonáda v Lednici nabízí nádherný pohled v noci. Návštěvníky upoutají různobarevně nasvícené gejzíry vody tryskající z fontán. Kolonáda spojuje lázeňský areál s centrem obce. Nechybí při ní ani amfiteátr.
19

Česko bude mít už 35. lázně. Navzdory byrokracii

Živnostníci: Zákon zaspal v 90. letech. Chceme nový

Méně papírování slibuje novela živnostenského zákona. Podle podnikatelů přinese jen kosmetické změny.

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Úřad zaplnili "mrtvolami". Upozornili tak na chvaletickou elektrárnu

/FOTOGALERIE/- Zaměstnanci krajského úřadu narazili včera cestou do práce na nečekanou překážku. Ve vestibulu bývalé reálky, kde úředníci sídlí, museli překračovat „mrtvoly" u kouřící makety chvaletické elektrárny. Konal se zde totiž společný happening spolku Zastavme elektrárnu Chvaletice a hnutí Limity jsme my.

Skotský parlament bude hlasovat o referendu o nezávislosti

Skotský parlament dnes bude debatovat a hlasovat o výzvě k vypsání dalšího referenda o samostatnosti Skotska. První ministryně Nicola Sturgeonová usiluje o referendum kvůli chystanému vystoupení Británie z Evropské unie. Podle agentury Reuters je téměř jisté, že skotský parlament její návrh podpoří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies