VYBERTE SI REGION

Prodej pohlednic se za 20 let propadl o 90 procent, odhadl vydavatel

Brno - Internet a drahé známky jsou zřejmě hlavní důvody, proč se za posledních 20 let výrazně propadly prodeje turistických pohlednic. Jeden z největších vydavatelů a organizátor každoroční soutěže o nejkrásnější pohlednici Marcel Goetz odhaduje propad za toto období až o 90 procent. Přesto jsou podle něj stále lidé, kteří si pohled rádi koupí jako suvenýr do sbírky, nebo jej posílají přátelům. "Je to tak půl na půl," řekl dnes na brněnských veletrzích cestovního ruchu Go a Regiontour.

16.1.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

Pohlednice vydává od roku 1992, v Českých Budějovicích založil Turistické informační a mapové centrum a byl u založení Asociace turistických a informačních center ČR. "K pohlednici jako k jednomu z nejstarších suvenýrů mám úctu, bohužel nyní prodělává značnou krizi," řekl Goetz. České pohlednice podle něj patří ke světové špičce, co se týče kvality fotografií a výtvarného zpracovaní.

Podle něj je to i tím, že u nás stále existují drobní výrobci, jejichž počet je obtížné odhadnout. "Máme výborné fotografy. V předchozích třech letech vyhrál soutěž o nejhezčí pohlednici Ladislav Renner se svými pohledy," zmínil Goetz mladého fotografa, který spojil cestování s fotografií a tvořením pohlednic. Letos skončil s pohlednicí Panské skály v soutěži druhý, předstihl ho Martin Rak s motivem Českého Švýcarska. Třetí je Michal Vitásek s katedrálou svatého Víta.

Kromě turistů starší generace podle něj existenci pohledů zachraňují takzvaní postkrosaři. "Jsou to lidé, kteří si je posílají s lidmi ze zemí po celém světě. Myslím, že je to pro Česko velmi dobrá propagace a také levná. Bohužel jsme si tuto propagaci prakticky znemožnili cenou známek," poukázal Goetz na to, že v tuzemsku stojí 13 korun, v Evropské unii 25 a mimo Evropu 30 korun. Před rokem 2000 dodával pohlednice v sadách po 100 kusech, později po 50 a dnes už si trafikanti či informační centra vybírají mix pohlednic v mnohem menším množství. Kvůli tomu už se nedaří držet dlouholetou tržní cenu pět korun a pohledy jsou dražší.

Říká, že by se nerad díval na pohlednice jen v muzeu jako na suvenýr, který zanikl. Bojí se však chystané elektronické evidence tržeb. "Pro informační centra bude hrozně náročné označit veškeré drobné předměty, všechno evidovat. Raději tento sortiment zruší a budou toho tisknout víc zadarmo, aby s tím neměla starosti, a někteří drobní prodejci skončí. Přirovnávám to k tomu, když komunisti zlikvidovali živnostníky," řekl Goetz.

Autor: ČTK

16.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Hospodští mají z EET strach. Lídři se v debatě zamýšleli, zda oprávněně

Praha /VIDEO/ - Dalším důležitým tématem předvolební debaty lídrů byla problematika zavedení EET. Hospodští si totiž stěžují, že EET a potenciální, plošný zákaz kouření jim pořádně zkomplikují podnikání. Jak se k této otázce postavili jednotliví představitelé politických stran a jakou protiváhu mohou hospodským nabídnout? 

Moskva: Americký letoun zabil v Iráku někdejšího šampiona v zápase

Moskva – Někdejší mistr Evropy v zápase ve volném stylu Čamsulvar Čamsulvarajev přišel o život při útoku amerického bezpilotního letounu v Iráku. Stroj zaútočil na území, které má pod kontrolou teroristická organizace Islámský stát (IS), informovala dnes ruská média. Podle nich se Čamsulvarajev podílel na verbování a výcviku nových členů pro IS.

AKTUALIZOVÁNO
Evropská liga: Sparta - Inter Milán

Senzace na Letné. Sparta po skvělém výkonu smetla slavný Inter 3:1!

Praha /FOTOGALERIE/ - Fotbalisté Sparty porazili ve druhém kole základní skupiny Evropské ligy na Letné Inter Milán 3:1. O výhře rozhodli autor dvou gólů Václav Kadlec a Mario Holek, kteří pro dosavadního asistenta a kouče dorostu Davida Holoubka zařídili vítěznou premiéru mezi dospělými. Za Inter snížil v 71. minutě Rodrigo Palacio, hosté navíc v závěru přišli o vyloučeného Andreu Ranocchia.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies