VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodej zájezdů na první moment začíná

Praha - Cestovní kanceláře nasmlouvaly na letní sezónu o deset procent více zájezdů než loni. Uvedl to mluvčí Asociace Českých cestovních kanceláří (AČCKA) Tomio Okamura.

18.11.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Prodej těchto zájezdů klientům prostřednictvím nabídky na „první moment“ začíná v těchto dnech. Loni cestovní kanceláře prostřednictvím této nabídky prodaly zhruba milion zájezdů, tedy 40 procent nabídky.

Pro cestovní kanceláře by bylo výhodnější prodávat za plné katalogové ceny, uvedla Pavlína Pešová, obchodní ředitelka kanceláře Firo-tour. Na druhou stranu je nutné si přiznat, že na českém trhu není reálné 100 procent nabídky prodat za plnou cenu. Pro operátory je ale podstatně výhodnější zájezdy prodat s předstihem na první moment než v rámci nabídky na poslední chvíli, dodala Pešová.

Podle Okamury cestovní kanceláře kapacity v charterových letadlech a ubytovacích zařízeních nakupují mnohdy se stoprocentním stornopoplatkem, a proto se snaží tyto služby prodat zákazníkům co nejrychleji. Výhodou pro ně je však levnější cena od leteckých společností a ubytovacích zařízení.

Podíl prodeje prostřednictvím nabídky na první moment v současnosti narůstá. Podle obchodního ředitele cestovní kanceláře Exim Tours Stanislava Zímy se ještě před pěti lety s takto výrazným předstihem neprodávalo více než pětina zájezdů, letos kancelář očekává podíl first momentu na celkovém prodeji mezi 38 a 40 procenty. Rozvoj této nabídky kanceláře široce podporují například tím, že katalogy na letní dovolenou vydávají už v říjnu a listopadu.

Cestovní kanceláře lákají na slevy

Cestovní kanceláře se zákazníky snaží nalákat na nákup dovolené s předstihem především slevami z běžné ceny zájezdu. Obvyklými formami jsou podle Okamury dále například prodloužení hranice pro dítě zdarma až do 18 let, slevy pro seniory, polopenze zdarma nebo bezplatný odvoz na letiště.

Zlevněná nabídka zájezdů, které cestovní kanceláře nabízejí s předstihem, v současnosti vytlačuje další zákaznicky oblíbenou nabídku – zájezdy na poslední chvíli. Podle Zímy je to dáno zejména zkušeností cestovních kanceláří z předchozího roku a z roku 2009, kdy manažeři cestovek neodhadli prodejní potenciál a přebytečné kapacity na poslední chvíli museli prodávat hodně pod cenou. Letos už se většina kanceláří poučila, objednala méně kapacit, což se následně odrazilo i na nedostatku levných zájezdů na poslední chvíli, dodal. Ani napřesrok prý nebude nabídka zájezdů na poslední chvíli tak široká a cenově výhodná, jako tomu bylo zvykem před rokem 2010.

Nabídka na první chvíli obvykle začíná v listopadu a trvá do konce února, kdy většina kanceláří začíná s prodejem zájezdů za katalogové ceny. Stejně jako letos stráví také příští rok přibližně polovina Čechů svoji zahraniční dovolenou v jedné ze čtyřech hlavních destinací – v Chorvatsku, na Slovensku, v Itálii nebo v Řecku.

Autor: ČTK

18.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies