Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodej zájezdů na první moment začíná

Praha - Cestovní kanceláře nasmlouvaly na letní sezónu o deset procent více zájezdů než loni. Uvedl to mluvčí Asociace Českých cestovních kanceláří (AČCKA) Tomio Okamura.

18.11.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Prodej těchto zájezdů klientům prostřednictvím nabídky na „první moment“ začíná v těchto dnech. Loni cestovní kanceláře prostřednictvím této nabídky prodaly zhruba milion zájezdů, tedy 40 procent nabídky.

Pro cestovní kanceláře by bylo výhodnější prodávat za plné katalogové ceny, uvedla Pavlína Pešová, obchodní ředitelka kanceláře Firo-tour. Na druhou stranu je nutné si přiznat, že na českém trhu není reálné 100 procent nabídky prodat za plnou cenu. Pro operátory je ale podstatně výhodnější zájezdy prodat s předstihem na první moment než v rámci nabídky na poslední chvíli, dodala Pešová.

Podle Okamury cestovní kanceláře kapacity v charterových letadlech a ubytovacích zařízeních nakupují mnohdy se stoprocentním stornopoplatkem, a proto se snaží tyto služby prodat zákazníkům co nejrychleji. Výhodou pro ně je však levnější cena od leteckých společností a ubytovacích zařízení.

Podíl prodeje prostřednictvím nabídky na první moment v současnosti narůstá. Podle obchodního ředitele cestovní kanceláře Exim Tours Stanislava Zímy se ještě před pěti lety s takto výrazným předstihem neprodávalo více než pětina zájezdů, letos kancelář očekává podíl first momentu na celkovém prodeji mezi 38 a 40 procenty. Rozvoj této nabídky kanceláře široce podporují například tím, že katalogy na letní dovolenou vydávají už v říjnu a listopadu.

Cestovní kanceláře lákají na slevy

Cestovní kanceláře se zákazníky snaží nalákat na nákup dovolené s předstihem především slevami z běžné ceny zájezdu. Obvyklými formami jsou podle Okamury dále například prodloužení hranice pro dítě zdarma až do 18 let, slevy pro seniory, polopenze zdarma nebo bezplatný odvoz na letiště.

Zlevněná nabídka zájezdů, které cestovní kanceláře nabízejí s předstihem, v současnosti vytlačuje další zákaznicky oblíbenou nabídku – zájezdy na poslední chvíli. Podle Zímy je to dáno zejména zkušeností cestovních kanceláří z předchozího roku a z roku 2009, kdy manažeři cestovek neodhadli prodejní potenciál a přebytečné kapacity na poslední chvíli museli prodávat hodně pod cenou. Letos už se většina kanceláří poučila, objednala méně kapacit, což se následně odrazilo i na nedostatku levných zájezdů na poslední chvíli, dodal. Ani napřesrok prý nebude nabídka zájezdů na poslední chvíli tak široká a cenově výhodná, jako tomu bylo zvykem před rokem 2010.

Nabídka na první chvíli obvykle začíná v listopadu a trvá do konce února, kdy většina kanceláří začíná s prodejem zájezdů za katalogové ceny. Stejně jako letos stráví také příští rok přibližně polovina Čechů svoji zahraniční dovolenou v jedné ze čtyřech hlavních destinací – v Chorvatsku, na Slovensku, v Itálii nebo v Řecku.

Autor: ČTK

18.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
5 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení