Celá firma i majetkový podíl majitele společnosti Karla Banýra je nyní předmětem exekuce. Zbylá většina zaměstnanců firmy dostala výpověď.
Firma dluží hned několika věřitelům miliony korun a na úplném konci řetězce jsou desítky naštvaných zákazníků, nejen z Mladoboleslavska.
Od minulého týdne je firma CARTEC MB v rukou likvidátora Miloše Kubíka. „Udělám vše pro to, aby byli plně uspokojeni všichni věřitelé,“ řekl Boleslavskému deníku Miloš Kubík. Podle něho budou pravděpodobně všechny dluhy uhrazeny.
„Bude také záležet na tom, na co všechno zde narazím. Je toho opravdu hodně, zatím se musím s celou agendou seznámit a následně vyvoláme jednání s věřiteli i společností Škoda Auto,“ dodal Kubík.
Klienti mají obavy
Obavy teď mají především desítky klientů autosalonu, kteří si do Mladé Boleslavi k autorizovanému prodejci s plnou důvěrou přijeli koupit nové auto ze Škodovky. Jednalo se především o vozy z autobazaru pocházející z ukončeného leasingu, ale i o úplně nové kusy. Vozy byly v majetku leasingové firmy ŠkoFIN, které měl CARTEC MB po vybrání peněz od zákazníka převést ŠkoFINu. Ten pak měl do CARTECu poslat technický průkaz ke konkrétním zaplaceným vozům. Jenže firma si peníze nechávala. Případem se už proto zabývá i mladoboleslavské státní zastupitelství.
ŠkoFIN, který nedostal své peníze, proto logicky odmítl technické průkazy vydat. Zákazníkům začala docházet trpělivost a průkazů se po CARTECu dožadovali, jenže slyšeli jen výmluvy nebo snahy hodit vinu na někoho jiného, třeba na leasingovou firmu. „Považujeme za nehorázné, že si v této situaci zástupci CARTECu dovolí před svými zákazníky svolávat odpovědnost na naši společnost,“ řekl televizi Nova mluvčí ŠkoFINu Tomáš Kofroň.
A nervozita majitelů nových aut mezi tím jen stoupala. V sídle firmy totiž před pár dny narazili jen na prázdné vyklizené prostory bez zaměstnanců. Bez technického průkazu přitom nemohou na technickou kontrolu a nemají na vozidlech ani platné registrační značky. V podstatě tak nesmějí nikam jezdit a už vůbec ne do ciziny. „Brácha si v červenci v CARTECu koupil zánovní auto, rok a půl starou Fabii Combi 1.4 TDI. Problém je v tom, že firma slíbila poslat velký technický průkaz do třiceti dnů. Do dnešního dne se tak ale nestalo, a to ani po opakovaných urgencích a telefonátech,“ popisoval svoji zkušenost v polovině října jeden z klientů na internetu.
Teď ale pro zákazníky přichází úleva, že své doklady dostanou. Trpělivost totiž došla i automobilce Škoda, které celé kauza dělá obrovskou ostudu. Slíbila, že zákazníci průkazy dostanou v nejbližší době. To potvrzuje i likvidátor: „Rozhodně mohu říci, že zákazníci technické průkazy dostanou,“ řekl Miloš Kubík.