VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Produkce z Třince nachází uplatnění i v autoprůmyslu

Třinec – Třinecké železárny patří i nadále k významným dodavatelům pro automobilový průmysl.

10.6.2010
SDÍLEJ:

Třinecké železárny. Ilustrační snímek. Foto: Deník/ Marek Cholewa

I přes globální recesi, která od konce roku 2008 negativně ovlivňovala celou řadu odvětví včetně ocelářství, si skupina Třinecké železárny – Moravia Steel udržela významnou pozici v dodavatelském řetězci pro automobilový průmysl. Třinecká produkce v podobě válcovaného drátu nebo tyčové oceli tak i nadále nachází přes řadu významných zpracovatelů uplatnění v desítkách modelů osobních a nákladních automobilů renomovaných značek. Uvedla to mluvčí firmy Dušana Chreneková.

Dodala, že třinecká skupina z celkové roční výroby 950 kilotun válcovaného drátu a 600 kilotun tyčové oceli zhruba 40 procent dodává evropským i světovým výrobcům automobilů buď přímo nebo prostřednictvím dalších zpracovatelů, nebo na jejich produkci náhradních dílů.

Výrobky z Třince tak nacházejí své uplatnění u osobních aut jako Volkswagen, Škoda Auto, Porsche, Audi, Mercedes, TPCA, Renault, BMW, Fiat, Ford, Peugeot, Daimler, Honda, Suzuki, Toyota, tak i nákladních, mezi něž patří Volvo Scania a DAF.

„Největší podíl výrobků z našeho drátu z pohledu jednotlivých části automobilu můžeme najít zejména v kordech pneumatik, kde dodáváme přímo výrobcům pneumatik Michelin, Pirelli a Continental. Naše dráty se také využívají v šroubech, pružinách, ložiscích, ve svařovaných dílech (drát pro svařovací automaty) a pěchovaných dílech, a to například pro tělesa zapalovacích svíček, čepů pro řídící a brzdné systémy,“ řekl obchodní ředitel Moravia Steel Krzysztof Ruciński s tím, že dále jsou z třineckého drátu vyráběny menší díly automobilů, mezi které patří vodící válečky brzd, tažná oka, stěrače, měrky stavu oleje, systémy zámků, opěrky sedadel, samořezné šroubky, pružiny sedadel a další díly.

Tyčovou ocel dodává třinecká skupina přímo pouze pro automobilku Škoda Auto, respektive pro jejich kovárnu. „Vyrábí se z ní součásti, které končí v motorech, převodovkách a podvozkových částech určených pro vozy skupiny Volkswagen, a to jsou hřídele, ozubená kola, tažná zařízení, unášeče kloubů, pastorky,“ uvedl ředitel.

Největší objem tyčové oceli směřuje do automobilového průmyslu zejména prostřednictvím českých, polských, německých a slovenských kováren. Významnou skupinu tvoří odběratelé z řad výrobců ložisek a pružin pro osobní i nákladní automobily, mezi které patří také Hanácké železárny a pérovny Prostějov, člen třinecké skupiny.

Tyčovou ocel zpracovávají také další dceřiné firmy třinecké skupiny. Šroubárny Kyjov na výrobu ložiskových kroužků pro další výrobce ložisek, které jsou určeny pro automobilový průmysl, VÚHŽ Dobrá na výrobu válcovaných profilů pro dveřní závěsy automobilů a tažírna Ferromoravia ve Starém Městě vyrábějící taženou ocel.

Autor: Marek Cholewa

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies