VYBERTE SI REGION

Produkce z Třince nachází uplatnění i v autoprůmyslu

Třinec – Třinecké železárny patří i nadále k významným dodavatelům pro automobilový průmysl.

10.6.2010
SDÍLEJ:

Třinecké železárny. Ilustrační snímek. Foto: Deník/ Marek Cholewa

I přes globální recesi, která od konce roku 2008 negativně ovlivňovala celou řadu odvětví včetně ocelářství, si skupina Třinecké železárny – Moravia Steel udržela významnou pozici v dodavatelském řetězci pro automobilový průmysl. Třinecká produkce v podobě válcovaného drátu nebo tyčové oceli tak i nadále nachází přes řadu významných zpracovatelů uplatnění v desítkách modelů osobních a nákladních automobilů renomovaných značek. Uvedla to mluvčí firmy Dušana Chreneková.

Dodala, že třinecká skupina z celkové roční výroby 950 kilotun válcovaného drátu a 600 kilotun tyčové oceli zhruba 40 procent dodává evropským i světovým výrobcům automobilů buď přímo nebo prostřednictvím dalších zpracovatelů, nebo na jejich produkci náhradních dílů.

Výrobky z Třince tak nacházejí své uplatnění u osobních aut jako Volkswagen, Škoda Auto, Porsche, Audi, Mercedes, TPCA, Renault, BMW, Fiat, Ford, Peugeot, Daimler, Honda, Suzuki, Toyota, tak i nákladních, mezi něž patří Volvo Scania a DAF.

„Největší podíl výrobků z našeho drátu z pohledu jednotlivých části automobilu můžeme najít zejména v kordech pneumatik, kde dodáváme přímo výrobcům pneumatik Michelin, Pirelli a Continental. Naše dráty se také využívají v šroubech, pružinách, ložiscích, ve svařovaných dílech (drát pro svařovací automaty) a pěchovaných dílech, a to například pro tělesa zapalovacích svíček, čepů pro řídící a brzdné systémy,“ řekl obchodní ředitel Moravia Steel Krzysztof Ruciński s tím, že dále jsou z třineckého drátu vyráběny menší díly automobilů, mezi které patří vodící válečky brzd, tažná oka, stěrače, měrky stavu oleje, systémy zámků, opěrky sedadel, samořezné šroubky, pružiny sedadel a další díly.

Tyčovou ocel dodává třinecká skupina přímo pouze pro automobilku Škoda Auto, respektive pro jejich kovárnu. „Vyrábí se z ní součásti, které končí v motorech, převodovkách a podvozkových částech určených pro vozy skupiny Volkswagen, a to jsou hřídele, ozubená kola, tažná zařízení, unášeče kloubů, pastorky,“ uvedl ředitel.

Největší objem tyčové oceli směřuje do automobilového průmyslu zejména prostřednictvím českých, polských, německých a slovenských kováren. Významnou skupinu tvoří odběratelé z řad výrobců ložisek a pružin pro osobní i nákladní automobily, mezi které patří také Hanácké železárny a pérovny Prostějov, člen třinecké skupiny.

Tyčovou ocel zpracovávají také další dceřiné firmy třinecké skupiny. Šroubárny Kyjov na výrobu ložiskových kroužků pro další výrobce ložisek, které jsou určeny pro automobilový průmysl, VÚHŽ Dobrá na výrobu válcovaných profilů pro dveřní závěsy automobilů a tažírna Ferromoravia ve Starém Městě vyrábějící taženou ocel.

Autor: Marek Cholewa

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies