Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČSAD propouští řidiče kamionů

Liberec - Mezi zaměstnanci liberecké společnosti kolují zvěsti, že ČSAD definitivně končí celé. To však mluvčí společnosti popírá.

9.4.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Ondřej Špalek

Téměř dvě desítky řidičů pracujících v ČSAD Liberec budou od června bez práce. Dostali výpověď pro nadbytečnost. Markéta Jílková z marketingového oddělení ČSAD Liberec potvrdila devatenáct propuštěných.

„Žádné další propouštění v nejbližší době nechystáme. Devatenáct propuštěných obdrželo výpověď k poslednímu březnu s dvouměsíční výpovědní lhůtou z důvodu nadbytečnosti, ovšem jednalo se skutečně pouze o nejnutnější opatření,“ vysvětlila Markéta Jílková s tím, že firma musela snížit počet řidičů u nákladní přepravy. Jak doplnila, snížil se totiž objem nasmlouvaných přeprav. „Některé firmy snížily výrobu a některé si třeba i našly levnějšího dopravce,“ doplnila Markéta Jílková.

Řidiči to vidí jinak

S tvrzením, že se nechystá další propuštění, však nesouhlasí řidiči, kteří již výpověď dostali. „My jsme viděli seznam propuštěných řidičů mezinárodní kamionové dopravy (MKD) a rozhodně jich není jen devatenáct, ale dvacet devět. Podle mě plánuje ČSAD další propuštění, tohle byla jen první vlna. Bojí se však paniky a chtějí se vyhnout povinnému hlášení pracovnímu úřadu v případě hromadného propuštění,“ uvedl jeden ze zaměstnanců, za kterým se brány ČSAD na konci května zavřou definitivně. Nepřál si však uvést své jméno, redakce ho ale zná.

O propouštění většího počtu zaměstnanců nemá liberecký úřad práce žádné informace. „Nevíme o tom a je zajímavé, jak hospodářská krize působí skutečně všude. Ještě před rokem touto dobou se naopak například DPML potýkal s nedostatkem řidičů a my jsme pořádali přímo pro ně rekvalifikace na řidiče autobusů,“ uvedla Kateřina Sadílková, ředitelka libereckého pracovního úřadu. Taková situace by nahrávala propuštěným řidičům při hledání nového zaměstnání. Dnes je však i v Dopravním podniku města Liberce úplně jiný stav.

„V současné době máme personální obsazení rozumně naplněné, takové množství řidičů jako v loňském roce nepoptáváme,“ uvedla Martina Poršová, tisková mluvčí DPML. Hromadné propuštění se podle informací Milana Šubrta, předsedy Asociace samostatných odborů jedná v případě, že firma propustí najednou třicet lidí. „Přímo na mě se i někteří propuštění zaměstnanci obrátili s prosbou o pomoc, že jim ČSAD již delší dobu nevyplácí prémie, na které mají podle mzdového předpisu nárok,“ upozornil Milan Šubrt. Navíc podle informací propuštěného zaměstnance zmizel právě mzdový předpis, který prémie upravoval.

„Naposledy jsme dostali výkonnostní prémie za měsíc říjen loňského roku. Vedení nám sice slíbilo, že nám je doplatí, ale vůbec tomu nevěříme,“ dodal zaměstnanec s tím, že jim ČSAD neplatí prémie za ujeté kilometry a další příplatky. Jak vysvětlil Milan Šubrt, mzdový předpis je veřejný dokument, který by měl každý ze zaměstnanců buď obdržet nebo by k němu měl mít alespoň přístup například na vývěsce. „Vyplácení prémií je v kompetenci vedoucích jednotlivých oddělení. Pokud však je oddělení neziskové, pak se nevyplácí,“ podala k tomu vysvětlení Markéta Jílková.

Fámy letí světem

Kromě jiného se také proslýchá informace, že společnost ČSAD definitivně končí. To však Jílková popírá. „Tak to rozhodně není pravda, společnost nekončí,“ vyvrátila tuto možnost. Mezi zaměstnanci však kolují zvěsti, že to pravda je a že bude dále fungovat pod jinou hlavičkou a pouze některé její provozy. ČSAD Liberec v současné době provozuje autobusovou a kamionovou dopravu a dílenské práce a zaměstnává podle informací od Markéty Jílkové přibližně tři stovky lidí. Na Liberecku připadá před oficiální zprávou o nezaměstnanosti v současnosti čtrnáct uchazečů o zaměstnání na jedno volné pracovní místo. Po zveřejnění přesných statistik však bude podle předpokladu ředitelky libereckého úřadu práce situace ještě o něco nepříznivější.

Autor: Pavlína Stránská

9.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jeruzalém
1 10

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

Martin Kratochvíl.
1

Týdenní zkrat: Světlana zná české muže

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

/ROZHOVOR/ Dokument Svět podle Daliborka líčí Věru Krupičkovou jako starostlivou mámu, která svému synovi, jenž u ní v osmatřiceti letech stále bydlí, dělá snídaně, uklízí po něm nebo mu například i chodí do koupelny. Dle slov jejích slov je však vše úplně jinak.

Chlapce v Třinci zasáhl blesk

Patnáctiletý chlapec byl v sobotu večer zasažen bleskem během bouřky na ulici v Třinci. Záchranářům se ho ale podařilo oživit.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení