VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Proti invaliditě by se měl chránit každý

Praha - Mezi nejzávažnější rizika, která přináší život, patří ta s dlouhodobým či nevratným charakterem. Jde o smrt, trvalou invaliditu a pracovní neschopnost. Trvalá invalidita je patrně nejzávažnější. Ostatně, věděli jste, že člověk v produktivním věku má vyšší pravděpodobnost, že se stane invalidou, než že umře?

10.11.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

Momentálně pobírá v Česku invalidní důchod asi čtyři sta tisíc osob. Jenže při invaliditě stát neposkytuje zdaleka tak štědré sociální dávky jako v případě úmrtí.

Neštěstí si nevybírá

Soustředíme-li se pouze na finanční povahu následků invalidity, jedná se jednoznačně o nejzávažnější hrozbu. Matematika je to jednoduchá, čím více člověk vydělával, tím větší propad příjmu jej čeká. Zabránit dramatickému poklesu životní úrovně může vhodné pojištění. Výběr jednotlivých druhů rizika je přitom rozhodující. Invalidita hrozí každému bez ohledu na věk, životní styl nebo povolání. Z formálního hlediska je to stav, kdy člověku v důsledku nemoci nebo úrazu dlouhodobě (na víc než rok) poklesne pracovní schopnost nejméně o 35 procent.

Invalidita může nastat důsledkem nemoci nebo úrazu.

Je přitom dobré nezaměňovat invaliditu s úrazem pojištění pro případ trvalých následků úrazu se podle statistiky vztahuje jen na čtyři procenta případů invalidity.

Ve skutečnosti jsou nejčastějšími důvody vzniku nemoci svalové a kosterní soustavy, duševní nemoci, karcinomy a poruchy oběhové- ho systému.

Dostatek prostředků

Najít na pracovním trhu uplatnění odpovídající narušenému zdravotnímu stavu není snadné. Už invalidní důchodci I. stupně mají situaci značně ztíženou a jsou často odkázáni jen na pomoc od státu a co potom ještě jedinci s třetím stupněm!

Invalidní důchod se skládá ze dvou částí ze základu a procentní výměry. Výše základní výměry invalidního důchodu dosahuje devět procent průměrné mzdy čili v roce 2014 je to 2340 korun měsíčně. V příštím roce částka stoupne na 2400 korun.

Výše procentní výměry se pak odvíjí od délky pojištění a stupně invalidity. Výměra důchodu nesmí být nižší než 770 korun. Minimální invalidní důchod, bez ohledu na stupeň dle zákona, činí tedy letos 3110 korun. Pro zajímavost: v prvním pololetí roku 2014 činil průměrný invalidní důchod prvního stupně 5964 korun, invalidní důchod druhého stupně 6678 korun a invalidní důchod třetího stupně 10 274 korun.

Pokud člověk nemá dostatečné finanční rezervy a majetek, měl by využít komerčního pojištění. Užitečnou ochranu však poskytuje pouze dobře sestavené pojištění. Snadno si ho nastavíte na míru s odborným poradcem serveru Chytryhonza.cz ve vašem kraji. Poradí, jak se pojistit, aby toto rozhodnutí mělo pro zájemce smysl, ale přitom aby neplatil zbytečně mnoho.

JIŘÍ PATÁK
Autor je ředitelem portálu Chytryhonza.cz.

Autor: ČTK

10.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies