VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Provozování e-shopu zaměstnává stále více lidí

V roce 2013 byl e-shop zdrojem hlavních příjmů pro třetinu majitelů, dnes jejich počet narostl již na 42 %. 

25.5.2016 1
SDÍLEJ:

e-shop ilustraceFoto: eshoprychle.cz

Prodeji po internetu se věnuje také stále více žen. V současnosti již 37 % e-shopů vlastní ženy, přitom v roce 2013 to bylo 29 %. Uvádí to analýza společnosti Shoptet, jež se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.

V ČR je nyní zhruba 37.000 internetových obchodů

Obrat českých e-shopů by se v letošním roce měl přiblížit 100 miliardám korun.

Ještě před třemi lety by se průměrný majitel e-shopu dal popsat jako muž ve věku 26 až 35 let, pro kterého je on-line prodej vedlejším zaměstnáním a jednoduchým způsobem, jak přinést do rodinného rozpočtu nějakou tu korunu navíc, uvádí zpráva. Za poslední tři roky se ale podíl majitelů, kteří mají on-line prodej jako hlavní zdroj obživy zvýšil na 42 %.

"Nejedná se o nijak překvapivý vývoj, mnoho lidí si založí e-shop jako 'bokovku', která se postupně přetaví v plnohodnotné zaměstnání, které majitele uživí. To se ale nestane ze dne na den, e-shop začne svému majiteli vydělávat v průměru po roce od spuštění," uvedl ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.

Téměř polovina (43%) majitelů e-shopů stále spadá do věkové kategorie 26 až 35 let, druhou nejpočetnější skupinou jsou lidé 36 až 45 let, těch je mezi on-line podnikateli 34 %. Téměř 12 % e-shopů provozují lidé do 25 let.

Pětina e-shopů vznikla jako podpora kamenné prodejny

Pro 63 % majitelů není jejich současný e-shop první zkušeností s podnikáním, 35 % respondentů mělo již dříve jiný internetový obchod a 28 % podnikalo v jiném oboru.  Nejvíc e-shopů prodává oblečení a módní doplňky (16 %), ostatní zboží (15 %), potřeby pro dům a zahradu (11 %), potraviny (6 %) či elektro (6 %).

Dvě třetiny dotázaných měly štěstí a při rozjíždění e-shopu se nepotýkaly s žádnými nepříjemnostmi. Třetina podnikatelů si prošla různými problémy, nejčastěji to byla jak neznalost internetového prostředí, tak neznalost trhu, marketingových strategií nebo obecného fungování obchodu. Dále začínajícím podnikatelům dělala problém byrokracie a nedostatečná známost obchodu.

Autor: Redakce / ČTK

25.5.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
9

Učitelé nechtějí kariéru s papíry

Věčný oheň. Ilustrační foto.
8

Nedůstojná pohřební praxe dál pokvete. Hromadný svoz nebožtíků neskončí

Zneužití osobních dat? Pokuta půl miliardy

Lidé budou moci snáze požadovat vymazání informací, které by je poškodily. Za rok jim to umožní nové nařízení EU.

Zpěvačka Špinarová byla uvedena do Síně slávy cen Anděl

Do Síně slávy hudebních cen Anděl byla dnes in memoriam uvedena zpěvačka Věra Špinarová. Majitelka nenapodobitelného hlasu zemřela letos v březnu ve věku 65 let. 

Fikaná hra o miliony. Zlín má dilema: uvěří Manchesteru?

Znáte tradiční česká přísloví? Jedno zní: Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. Leckdy to uslyšíte i během fotbalových zápasů. Kluby, trenéři a hráči mají dilema.

Odpad třídí stále více lidí. Radnice je motivují i dárky

Rok od roku Pardubice rozšiřují území, na němž mohou obyvatelé rodinných domů odkládat do samostatných kontejnerů biologicky rozložitelný odpad. Od roku 2007, kdy město s odděleným ukládáním bioodpadu začalo, ho separuje 2750 domácností. Letos byl sběr rozšířen i do okrajových částí města – do Lánů na Důlku a Opočínku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies