Podle obchodního řetězce Datart lidé před Vánocemi nejčastěji kupovali elektroniku v ceně 1500 až 2000 Kč. Oproti minulým letům nákupy více nechávali na poslední chvíli. Meziročně tržby rostly o desítky procent.

Čtěte také: Češi využili bezplatnou dopravu z e-shopů, utratili 222 milionů korun

V prosinci Češi podle PayU utratili o 80 procent více peněz než v nejklidnějším měsíci v roce, kterým byl únor. Na poslední měsíc v roce připadla osmina celkového objemu peněz zaplacených na internetu.

Nejvytíženější dny v roce byly v počtu platebních transakcí téměř sedmkrát silnější než ty nejslabší. Vedle 12. prosince byly nejsilnější 15. listopad, kdy byla doprava zdarma, Černý pátek 25. listopadu, Cyber monday 28. listopadu a 13. až 14. prosince. Nejklidnější byly letos Velikonoce (26. a 27. března) a všechny červencové soboty, kdy přes PayU udělali zákazníci jen jednotky tisíc objednávek.

Výší transakce se Češi řadí ke středoevropskému průměru. Během jedné transakce utráceli zhruba dvakrát více než zákazníci v Polsku, ale o 900 korun méně, než je průměrná objednávka v Maďarsku.

Nejvyšší platba na internetu přes společnost PayU byla v roce 2016 v řádu stovek tisíc korun, kterými si sázkař dobil své hráčské konto. Naopak nejnižší hodnoty se pohybují v řádu jednotek korun a jedná se většinou o úhradu drobných poplatků za verifikace účtů.

Podle údajů internetového obchodu Kasa.cz vánoční prodej narůstal až do posledních hodin. S blížícím se Štědrým dnem převládl osobní odběr, aby zákazníci získali zboží včas. Největší zájem byl o mobilní telefony, notebooky, tablety, televize nebo o vybavení do domácnosti. Tržby internetových obchodů v letošním předvánočním období dosáhly podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) rekordních 31,5 miliardy korun, a meziročně tak stouply o více než pětinu. Vrchol vánočních prodejů česká e-commerce zaznamenala v týdnu od 12. prosince, kdy denní obrat on-line trhu překročil 800 milionů korun.

Čtěte také: 20 let od otevření prvního hypermarketu: tisíce maloobchodů kvůli nim zmizely