VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Průzkum: 97 % zákazníků e-shopů je spokojeno s doručením zboží

Praha - S doručením zakoupeného zboží je spokojeno 97 procent zákazníků internetových obchodů. Nejčastějším kritériem výběru dopravce při nákupu na internetu je nejnižší cena. U malých zásilek lidé považují za nejpřijatelnější cenu za doručení do 50 korun. Vyplývá to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

22.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Holubář

Lidé si vybírají dopravce při nákupu on-line podle nejnižší ceny (31 pct), 23 procent pak dle předchozí zkušenosti. „Pokud u malých zásilek lidé považují za nejpřijatelnější cenu za doručení do 50 Kč a připlácet si chtějí pouze za expresní doručení, je vidět, že případná doprava zdarma může u e-shopů znamenat podstatnou konkurenční výhodu," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Ochota zákazníků připlácet si za lepší služby se projevuje i u komfortního doručování větších zásilek. Za myčky, sporáky, pračky a lednice včetně výnosu do patra, odvozu odpadu a instalace zákazníci v polovině případů zákazníci ochotně zaplatí až 300 korun, v 27 procent až 500 korun.

Doprava zdarma

Cena dopravy ale podle průzkumu stále hraje velkou roli. Téměř polovina respondentů je při nákupu na internetu ochotna hledat e-shop, který nabízí dopravu zdarma. Stejně tak jako téměř třetina respondentů preferuje osobní odběr (31 pct).

Celkem 44 procent zákazníků e-shopů nemá žádnou negativní zkušenost s doručením zboží. Nejčastěji zmiňovanými komplikacemi jsou podle průzkumu pokus o fingované doručení, doručení zboží v jiný než dohodnutý čas, chybějící oznámení pomocí SMS či e-mailu či pozdní doručení po avizovaném termínu.

Téměř polovina respondentů (48 pct) je ochotna platit za doručení od 51 do 100 korun, v 35 procentech jsou zákazníci ochotni platit do padesáti korun. U rychlejšího doručení, tedy do následujícího pracovního dne, je 31 procent lidí ochotno zaplatit 101 až 150 Kč, 41 procent částku 51 až 100 Kč. Platbu kartou při doručení využívá pouze 16 procent zákazníků.

Studie agentury Mediaresearch se zúčastnilo 1079 respondentů.

Autor: ČTK

22.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Opel Insignia Grand Sport.

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Žižkovský vysílač v Praze

Nové televizní vysílání startuje od března

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies