VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Průzkum: 97 % zákazníků e-shopů je spokojeno s doručením zboží

Praha - S doručením zakoupeného zboží je spokojeno 97 procent zákazníků internetových obchodů. Nejčastějším kritériem výběru dopravce při nákupu na internetu je nejnižší cena. U malých zásilek lidé považují za nejpřijatelnější cenu za doručení do 50 korun. Vyplývá to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

22.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Holubář

Lidé si vybírají dopravce při nákupu on-line podle nejnižší ceny (31 pct), 23 procent pak dle předchozí zkušenosti. „Pokud u malých zásilek lidé považují za nejpřijatelnější cenu za doručení do 50 Kč a připlácet si chtějí pouze za expresní doručení, je vidět, že případná doprava zdarma může u e-shopů znamenat podstatnou konkurenční výhodu," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Ochota zákazníků připlácet si za lepší služby se projevuje i u komfortního doručování větších zásilek. Za myčky, sporáky, pračky a lednice včetně výnosu do patra, odvozu odpadu a instalace zákazníci v polovině případů zákazníci ochotně zaplatí až 300 korun, v 27 procent až 500 korun.

Doprava zdarma

Cena dopravy ale podle průzkumu stále hraje velkou roli. Téměř polovina respondentů je při nákupu na internetu ochotna hledat e-shop, který nabízí dopravu zdarma. Stejně tak jako téměř třetina respondentů preferuje osobní odběr (31 pct).

Celkem 44 procent zákazníků e-shopů nemá žádnou negativní zkušenost s doručením zboží. Nejčastěji zmiňovanými komplikacemi jsou podle průzkumu pokus o fingované doručení, doručení zboží v jiný než dohodnutý čas, chybějící oznámení pomocí SMS či e-mailu či pozdní doručení po avizovaném termínu.

Téměř polovina respondentů (48 pct) je ochotna platit za doručení od 51 do 100 korun, v 35 procentech jsou zákazníci ochotni platit do padesáti korun. U rychlejšího doručení, tedy do následujícího pracovního dne, je 31 procent lidí ochotno zaplatit 101 až 150 Kč, 41 procent částku 51 až 100 Kč. Platbu kartou při doručení využívá pouze 16 procent zákazníků.

Studie agentury Mediaresearch se zúčastnilo 1079 respondentů.

Autor: ČTK

22.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies