Fakta vyplývají z nejnovějšího výzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM).

Velmi snadno vyjdou s penězi podle šetření pouze dvě procenta českých občanů. Vcelku snadno vyjde s příjmy 40 % lidí.

S ušetřením peněz a se zaopatřením domácnosti mají častěji problémy ženy, osoby starší 60 let a respondenti bez maturity. Tyto skupiny mají nižší plat na trhu práce a tak i hůř vyjdou.

Lidé se ve výzkumu vyslovili k základním komoditám, na které podle svých slov nemají dostatek peněz. Nejčastěji respondenti uváděli, že jim nezbývají finance na rekreaci a sport, hned na druhém místě se umístilo modernější vybavení bytu. Někteří lidé (11 %) se ale vyslovili i k tomu, že jim nezbývají peníze dokonce ani na potřebné léky.

Lidé šetří díky chytrému nákupu potravin

Ekonomická krize má i pozitivní dopady. Donutila lidi více přemýšlet, co dají do nákupního košíku. Díky těmto chytrým nákupům ušetří zákazníci tisíce korun.

Na 74 % Evropanů změnilo kvůli horší ekonomické situaci způsob nakupování potravin. Celkem 31 % z nich se snaží šetřit, a proto nakupuje nejběžnější potraviny v diskontech nebo na tržnicích, přičemž asi třetina spotřebitelů snížila četnost návštěv v obchodech. Plných 28 % Evropanů nyní nakupuje potraviny dokonce méně než jednou týdně.

Tato fakta vyplývají z průzkumu společnosti Whirlpool Europe. Nejvíce na Evropany platí cenová politika supermarketů. Lidé přiznávají, že často nakupují akční zboží a nechají se nalákat na reklamní letáky, které jim chodí do schránky. Druhým nejčastějším krokem k šetření je nákup velkých balení potravin.