VYBERTE SI REGION

Průzkum: Na značkové výrobky a novinky si Češi tolik nepotrpí

Praha - Důraz na značkové výrobky je mezi českými spotřebiteli nižší než v zahraničí. Názor, že je lepší kupovat výrobky známých značek, protože se člověk může spolehnout na jejich kvalitu, zastává 45 procent Čechů. V zahraničí je to v průměru 61 procent lidí. Tuzemští spotřebitelé také výrazně méně vyhledávají novinky mezi výrobky a službami. Vyplývá to z průzkumu Consumer Life/Cunsumer Values společnosti GfK v 27 zemích světa.

18.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Před důležitým nákupem tráví ve světě čas vyhledáváním informací o značkách 62 procent lidí, v České republice je tomu tak u 36 procent osob. „I když je toto procento nižší v porovnání se světem, i tak v ČR mírně převládá podíl hledajících informace nad těmi, kteří si informace o značkách dopředu nezjišťují (32 procent)," uvádí autoři průzkumu.

Zatímco ve světě je podíl mužů a žen mapujících si trh před důležitým nákupem přibližně stejný, v Česku si dopředu informace o značkách vyhledávají o něco více muži (38 procent) než ženy (33 procent).

Zatímco v 27 zemích světa kde průzkum proběhl vyhledává novinky mezi výrobky a službami vždy více jak polovina lidí (53 procent), Češi jsou v tomto směru méně proaktivní a novinky vyhledává jen 29 procent z nich. Rozdíly v zájmu o novinky jsou mezi ženami a muži jen velmi malé. „Spíše než novinky Češi od výrobků očekávají originalitu a potěšení, a to i v případě běžných výrobků (36 procent), podíl osob se stejným postojem je ve světě opět vyšší (53 procent)," uvádí GfK.

Když si lidé oblíbí nějaký výrobek či službu, pak více jak polovina spotřebitelů ve světě a 38 procent obyvatel ČR se snaží o těchto produktech a službách informovat druhé.

Jednoduchost je důležitá

Průzkum ukázal, že lidé preferují méně produktů v nabídce, 56 procent dotázaných souhlasí s tím, že mají-li menší počet produktů v nabídce, snadněji se pak rozhodují při výběru zboží a jeho nákupu. V ČR tento názor zastává o něco méně než polovina osob, negativně se k němu staví pětina Čechů.

Jednoduchost je pro lidi důležitá i v případě uživatelských vlastností výrobků a služeb. Pokud je produkt uživatelsky příliš složitý, ztrácí o něj zájem 56 procent lidí ve světě. Stejný názor převládá i mezi Čechy. Větší nechuť k uživatelsky složitým výrobkům přitom projevují jak ve světě, tak v Čechách ženy než muži.

Průzkum byl proveden loni mezi 30.000 respondenty staršími 15 let v 27 zemích.

Autor: ČTK

18.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Protikuřácký zákon má Kalousek za další regulaci živnostníků

Praha - Předseda opoziční TOP 09 Miroslav Kalousek má dnes schválený protikuřácký zákon za další regulaci podnikání. Novinářům ve Sněmovně řekl, že za normálních okolností by pro normu hlasoval, dnes ale postupoval opačně kvůli tomu, že jde o další z regulačních opatření namířených kabinetem ČSSD, ANO a KDU-ČSL proti živnostníkům. Sněmovní klub jeho strany neměl k hlasování stanoven jednotný postup.

Neomezený tarif za hubičku! Nemocnice dohodla extrémně levné volání

Olomouc – Zaměstnanci Vojenské nemocnice Olomouc mohou telefonovat bez obav o provolané minuty. Vedení nemocnice se totiž podařilo uzavřít s operátorem O2 mimořádně výhodnou smlouvu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies