Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Průzkum: Na značkové výrobky a novinky si Češi tolik nepotrpí

Praha - Důraz na značkové výrobky je mezi českými spotřebiteli nižší než v zahraničí. Názor, že je lepší kupovat výrobky známých značek, protože se člověk může spolehnout na jejich kvalitu, zastává 45 procent Čechů. V zahraničí je to v průměru 61 procent lidí. Tuzemští spotřebitelé také výrazně méně vyhledávají novinky mezi výrobky a službami. Vyplývá to z průzkumu Consumer Life/Cunsumer Values společnosti GfK v 27 zemích světa.

18.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Před důležitým nákupem tráví ve světě čas vyhledáváním informací o značkách 62 procent lidí, v České republice je tomu tak u 36 procent osob. „I když je toto procento nižší v porovnání se světem, i tak v ČR mírně převládá podíl hledajících informace nad těmi, kteří si informace o značkách dopředu nezjišťují (32 procent)," uvádí autoři průzkumu.

Zatímco ve světě je podíl mužů a žen mapujících si trh před důležitým nákupem přibližně stejný, v Česku si dopředu informace o značkách vyhledávají o něco více muži (38 procent) než ženy (33 procent).

Zatímco v 27 zemích světa kde průzkum proběhl vyhledává novinky mezi výrobky a službami vždy více jak polovina lidí (53 procent), Češi jsou v tomto směru méně proaktivní a novinky vyhledává jen 29 procent z nich. Rozdíly v zájmu o novinky jsou mezi ženami a muži jen velmi malé. „Spíše než novinky Češi od výrobků očekávají originalitu a potěšení, a to i v případě běžných výrobků (36 procent), podíl osob se stejným postojem je ve světě opět vyšší (53 procent)," uvádí GfK.

Když si lidé oblíbí nějaký výrobek či službu, pak více jak polovina spotřebitelů ve světě a 38 procent obyvatel ČR se snaží o těchto produktech a službách informovat druhé.

Jednoduchost je důležitá

Průzkum ukázal, že lidé preferují méně produktů v nabídce, 56 procent dotázaných souhlasí s tím, že mají-li menší počet produktů v nabídce, snadněji se pak rozhodují při výběru zboží a jeho nákupu. V ČR tento názor zastává o něco méně než polovina osob, negativně se k němu staví pětina Čechů.

Jednoduchost je pro lidi důležitá i v případě uživatelských vlastností výrobků a služeb. Pokud je produkt uživatelsky příliš složitý, ztrácí o něj zájem 56 procent lidí ve světě. Stejný názor převládá i mezi Čechy. Větší nechuť k uživatelsky složitým výrobkům přitom projevují jak ve světě, tak v Čechách ženy než muži.

Průzkum byl proveden loni mezi 30.000 respondenty staršími 15 let v 27 zemích.

Autor: ČTK

18.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Telefonování v zahraničí (ilustrační snímek)
1 9

Máte nevyžádaný hovor ze zahraničí? Nevolejte zpět, jde o podvod

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík.
AKTUALIZOVÁNO
5 18

Hnutí STAN odmítlo kandidátku s lidovci. Do voleb půjde samo

Děti Země zasáhly. Dostavba dálnice D11 na Smiřice se komplikuje

Zatímco se blíží dálnice D11 k Hradci Králové a motoristům by se měla otevřít 21. srpna, její další směřování na Smiřice se komplikuje.

AKTUALIZOVÁNO

Dalík půjde kvůli kauze Pandur na pět let do vězení, dostal i peněžitý trest

Pět let vězení a trest ve výši čtyři miliony korun dostal Marek Dalík za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro českou armádu. Rozhodl o tom dnes pražský vrchní soud, který se kauzou zabýval podruhé. Státní zástupce Jan Kořán pro lobbistu navrhoval dokonce sedmiletý trest a pokutu 21,9 milionu.

Prodavačka zastřelila útočníka v sebeobraně, uvedla pražská policie

Jednatřicetiletý podezřelý ze střelby, která v pondělí před polednem vyvolala obrovskou pozornost v Opletalově ulici v centru Prahy, ještě večer v nemocnici zemřel. Muže už na místě incidentu záchranáři resuscitovali.

Největší potenciál má ANO, SPD, Realisté a Piráti, ukázal průzkum

/ANKETA/ Hnutí ANO má největší volební potenciál, voliči velmi nadějně preferují i SPD. Vedle podpory tradičních parlamentních stran je zájem i o Realisty a Piráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení