VYBERTE SI REGION

Průzkum: Na značkové výrobky a novinky si Češi tolik nepotrpí

Praha - Důraz na značkové výrobky je mezi českými spotřebiteli nižší než v zahraničí. Názor, že je lepší kupovat výrobky známých značek, protože se člověk může spolehnout na jejich kvalitu, zastává 45 procent Čechů. V zahraničí je to v průměru 61 procent lidí. Tuzemští spotřebitelé také výrazně méně vyhledávají novinky mezi výrobky a službami. Vyplývá to z průzkumu Consumer Life/Cunsumer Values společnosti GfK v 27 zemích světa.

18.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Před důležitým nákupem tráví ve světě čas vyhledáváním informací o značkách 62 procent lidí, v České republice je tomu tak u 36 procent osob. „I když je toto procento nižší v porovnání se světem, i tak v ČR mírně převládá podíl hledajících informace nad těmi, kteří si informace o značkách dopředu nezjišťují (32 procent)," uvádí autoři průzkumu.

Zatímco ve světě je podíl mužů a žen mapujících si trh před důležitým nákupem přibližně stejný, v Česku si dopředu informace o značkách vyhledávají o něco více muži (38 procent) než ženy (33 procent).

Zatímco v 27 zemích světa kde průzkum proběhl vyhledává novinky mezi výrobky a službami vždy více jak polovina lidí (53 procent), Češi jsou v tomto směru méně proaktivní a novinky vyhledává jen 29 procent z nich. Rozdíly v zájmu o novinky jsou mezi ženami a muži jen velmi malé. „Spíše než novinky Češi od výrobků očekávají originalitu a potěšení, a to i v případě běžných výrobků (36 procent), podíl osob se stejným postojem je ve světě opět vyšší (53 procent)," uvádí GfK.

Když si lidé oblíbí nějaký výrobek či službu, pak více jak polovina spotřebitelů ve světě a 38 procent obyvatel ČR se snaží o těchto produktech a službách informovat druhé.

Jednoduchost je důležitá

Průzkum ukázal, že lidé preferují méně produktů v nabídce, 56 procent dotázaných souhlasí s tím, že mají-li menší počet produktů v nabídce, snadněji se pak rozhodují při výběru zboží a jeho nákupu. V ČR tento názor zastává o něco méně než polovina osob, negativně se k němu staví pětina Čechů.

Jednoduchost je pro lidi důležitá i v případě uživatelských vlastností výrobků a služeb. Pokud je produkt uživatelsky příliš složitý, ztrácí o něj zájem 56 procent lidí ve světě. Stejný názor převládá i mezi Čechy. Větší nechuť k uživatelsky složitým výrobkům přitom projevují jak ve světě, tak v Čechách ženy než muži.

Průzkum byl proveden loni mezi 30.000 respondenty staršími 15 let v 27 zemích.

Autor: ČTK

18.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies