Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Průzkum v bankách: Na odpověď e-mailem si počkáte i tři dny

Praha – Nejlépe z tuzemských bank s klienty komunikuje pomocí e-mailu ING Bank, prostřednictvím telefonu pak Raiffeisenbank im Stiftland. Vyplývá to z dílčích výsledků průzkumu rychlosti i kvality e-mailové a telefonické komunikace bank, kterou zveřejnila agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2013. Raiffei­senbank im Stiftland je česká pobočka zahraniční banky RB im Stiftland, s Raiffeisenbank nemá nic společného.

11.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ARCHIV HD

Pokud banka vyhrává v souboji kvalitních a rychlých odpovědí na dotazy přes infolinku, mnohdy podle průzkumu pokulhává v e-mailové komunikaci. Totéž často platí také naopak.

Wüstenrot hypoteční banka například skončila s rychlostí elektronické odpovědi za jednu hodinu a jedenáct minut na třetím místě, v celkovém hodnocení se umístila na druhé pozici. V případě infolinek se ale drží spíše spodní hranice žebříčku. Je sice nonstop dostupná, v celkovém hodnocení je však na posledním místě. Zejména přijetí hovoru je podle autorů průzkumu pomalé.

Podobně je na tom také ING Bank. Zatímco rychle a kvalitně reagovala na elektronické dotazy, přes telefon se jí příliš nedařilo. Stejný případ, jen opačně, zaznamenala agentura Datank u Raffeisenbank im Stiftland. Ta sice vyhrála na poli infolinek, v e-mailové komunikaci však skončila v obou hodnocených kritériích na posledním místě. Na e-mail odpověděla v průměru za více než 32 hodin. Na jednu ze tří sérií dotazů dokonce neodpověděla vůbec.

Pro rychlost a kvalitu e-mailů podle průzkumu platí, že pokud banky odpověď zašlou rychle, je zpravidla také vyčerpávající. Datank ale také naopak zjistila, že pomalá odpověď znamená zároveň nižší kvalitu, jak ukázaly například Oberbank nebo Citibank. U telefonické komunikace přitom tato přímá úměra mnohdy neplatí.

Bezplatnou nonstop linku má například Raiffeisenbank. V rychlosti přijetí hovoru je ale jednou z posledních a také v celkovém hodnocení je ve spodní části žebříčku. Podobně je na tom GE Money Bank, která má navíc linku částečně zpoplatněnou a hovor přijímá nejpomaleji ze všech.

Jak ukázalo meziroční srovnání rychlosti, banky snižují průměrnou dobu přijetí hovoru. „Komunikace jako součást zákaznické zkušenosti zůstává jedním z klíčových témat pro všechny banky. Nepřekvapí proto, že proti předchozím letům došlo v této oblasti ke zlepšení," uvedl poradce odpovědný za služby pro bankovnictví KPMG ČR Zdeněk Tůma.

Průměrně banky přijmou hovor za 50 sekund. Na e-mail odpoví v průměru za devět hodin a 43 minut. Celkem šest minut trvala nejrychlejší odpověď, která dorazila od Axa Bank Europe. Nejvíce na čas si dala Oberbank, které odpověď trvala 69 hodin a 49 minut. CitiBank, ČSOB a Raiffeisenbank im Stiftland dokonce na jednu ze tří sérií dotazů neodpověděla vůbec.

Autor: ČTK

11.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
22 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
8 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Trest pro ženu v lágru? Noc a den v márnici

Je konec května 1945, válka skončila. Na Vypichu je živo, hemží se to tam auty a vojáky. V náručí jednoho důstojníka se choulí osmiletá holčička. „Táto můj, táto můj, ty ses nám vrátil,“ volá děvče a zasypává vojákovu tvář polibky. Při vzpomínce na první setkání s otcem poté, co ho pět let neviděla, se i teď tlačí Zdeně Čapkové slzy do očí. Její otec František Bernas, důstojník československé armády, musel z protektorátu utéct před gestapem. Matku zavřeli nacisté do lágru.

Teenager v Saúdské Arábii tancoval na ulici Macarenu. Policie jej zadržela

Policie v Saúdské Arábii zadržela čtrnáctiletého chlapce, který uprostřed rušné silnice tančil Macarenu, tanec, který se proslavil v 90. letech. Podezírali jej z nevhodného chování na veřejnosti a přerušení dopravy, po několika hodinách byl však propuštěn.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení