VYBERTE SI REGION

Průzkum v bankách: Na odpověď e-mailem si počkáte i tři dny

Praha – Nejlépe z tuzemských bank s klienty komunikuje pomocí e-mailu ING Bank, prostřednictvím telefonu pak Raiffeisenbank im Stiftland. Vyplývá to z dílčích výsledků průzkumu rychlosti i kvality e-mailové a telefonické komunikace bank, kterou zveřejnila agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2013. Raiffei­senbank im Stiftland je česká pobočka zahraniční banky RB im Stiftland, s Raiffeisenbank nemá nic společného.

11.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ARCHIV HD

Pokud banka vyhrává v souboji kvalitních a rychlých odpovědí na dotazy přes infolinku, mnohdy podle průzkumu pokulhává v e-mailové komunikaci. Totéž často platí také naopak.

Wüstenrot hypoteční banka například skončila s rychlostí elektronické odpovědi za jednu hodinu a jedenáct minut na třetím místě, v celkovém hodnocení se umístila na druhé pozici. V případě infolinek se ale drží spíše spodní hranice žebříčku. Je sice nonstop dostupná, v celkovém hodnocení je však na posledním místě. Zejména přijetí hovoru je podle autorů průzkumu pomalé.

Podobně je na tom také ING Bank. Zatímco rychle a kvalitně reagovala na elektronické dotazy, přes telefon se jí příliš nedařilo. Stejný případ, jen opačně, zaznamenala agentura Datank u Raffeisenbank im Stiftland. Ta sice vyhrála na poli infolinek, v e-mailové komunikaci však skončila v obou hodnocených kritériích na posledním místě. Na e-mail odpověděla v průměru za více než 32 hodin. Na jednu ze tří sérií dotazů dokonce neodpověděla vůbec.

Pro rychlost a kvalitu e-mailů podle průzkumu platí, že pokud banky odpověď zašlou rychle, je zpravidla také vyčerpávající. Datank ale také naopak zjistila, že pomalá odpověď znamená zároveň nižší kvalitu, jak ukázaly například Oberbank nebo Citibank. U telefonické komunikace přitom tato přímá úměra mnohdy neplatí.

Bezplatnou nonstop linku má například Raiffeisenbank. V rychlosti přijetí hovoru je ale jednou z posledních a také v celkovém hodnocení je ve spodní části žebříčku. Podobně je na tom GE Money Bank, která má navíc linku částečně zpoplatněnou a hovor přijímá nejpomaleji ze všech.

Jak ukázalo meziroční srovnání rychlosti, banky snižují průměrnou dobu přijetí hovoru. „Komunikace jako součást zákaznické zkušenosti zůstává jedním z klíčových témat pro všechny banky. Nepřekvapí proto, že proti předchozím letům došlo v této oblasti ke zlepšení," uvedl poradce odpovědný za služby pro bankovnictví KPMG ČR Zdeněk Tůma.

Průměrně banky přijmou hovor za 50 sekund. Na e-mail odpoví v průměru za devět hodin a 43 minut. Celkem šest minut trvala nejrychlejší odpověď, která dorazila od Axa Bank Europe. Nejvíce na čas si dala Oberbank, které odpověď trvala 69 hodin a 49 minut. CitiBank, ČSOB a Raiffeisenbank im Stiftland dokonce na jednu ze tří sérií dotazů neodpověděla vůbec.

Autor: ČTK

11.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Syrská armáda je v centru Halabu, povstalci žádají příměří

Damašek - Syrská armáda ovládla všechny části Starého Města v Halabu, které dosud kontrolovala opozice. Oznámila to dnes organizace syrských ochránců lidských práv (SOHR), která sídlí v Británii a o situaci v Sýrii má zprávy od svých informátorů. Ruské ministerstvo obrany oznámilo, že při útoku povstalců přišel o život jeden ruský vojenský poradce. Z východní části města podle SOHR od poloviny listopadu kvůli prudkým bojům odešlo na 80.000 lidí a povstalci dnes požádali o pětidenní příměří.

Babiš obhajoval rozpočet, dle něj je podstatné, že deficit klesá

Praha - Vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš (ANO) před jednáním Sněmovny obhajoval navržený deficit státního rozpočtu na příští rok ve výši 60 miliard korun. Podle něj je podstatné, že se od začátku funkčního období vlády daří deficit postupně snižovat, stejně jako státní dluh. Odmítl také výtky opozice, že je v rozpočtu málo investic.

Vysmívaný uklízeč z Rijádu získal po kampani na netu šperky

Rijád - Bangladéšský uklízeč ze saúdskoarabské metropole Rijádu, jemuž se na sociálních sítích vysmívali za to, jak na fotografii zírá do výlohy klenotnictví, po internetové kampani na jeho podporu získal sadu zlatých šperků. Lidé mu také přislíbili tisíce rijálů, informovala televizní stanice CNN.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies