VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Průzkum: Zájem o 2. pilíř reformy penzí klesl zpět na pět procent

Praha - Zatímco v květnu zájem o vstup do druhého pilíře penzijního systému vzrostl díky zvýšené aktivitě penzijních fondů i blížícímu se termínu pro vstup zájemců ve věku nad 35 let na 7,4 procenta, nyní opět spadl na hranici pěti procent. Vyplývá to z penzijního barometru Swiss Life, který každý měsíc mapuje zájem Čechů o vstup do druhého pilíře.

29.6.2013 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

V průzkumu odpovídala v polovině června téměř tisícovka respondentů.

Zatímco loni se den před uzávěrkou stály fronty kvůli sjednocení sazeb rizikového životního pojištění (a jeho následném zdražení pro ženy), letos se nic takového nekoná. Češi vstup do druhého pilíře nepovažují za zvlášť výhodný a obejdou se bez něj, vyplývá dál z průzkumu. Téměř 80 procent Čechů jej odmítá a výrazně klesl podíl lidí, kteří se ještě nerozhodli. O něco příznivěji jsou tomuto typu spoření naklonění ženy.

„Penze je klíčovou budoucí finanční otázkou prakticky každého občana naší země. Lidé se o penze zajímají více než kdykoli dříve a naprostá většina občanů ČR se na penzi připravuje. Vždyť staré penzijní připojištění má více než pět milionů občanů. Druhý pilíř však veřejnost neoslovil. Na penzi se občané připravují pomocí jiných produktů, které se ukázaly být kvalitnějším řešením," upozornil hlavní analytik Swiss Life Select Tomáš Rampula.

Zájem Čechů sice v posledních dnech rostl, ale…

Ze dříve získaných dat vyplývá, že spoření ve druhém pilíři by mělo značnou šanci na úspěch, kdyby podmínky byly flexibilnější než dnes a zájemci o spoření do něj mohli kdykoliv svobodně vstoupit či z něj zase bez citelných sankcí vystoupit. V takovém případě by zájem vzrostl až na 36 procent dospělých obyvatel ČR.

Lidé starší 35 let budou mít poslední možnost vstoupit do druhého pilíře ještě v pondělí 1. července. Zájem Čechů o vstup sice v posledních dnech rostl, přesto počet účastníků v polovině roku nedosáhl ani 100.000. Penzijní společnosti původně očekávaly, že do druhého pilíře vstoupí do konce června asi půl milionu lidí. Na konci května bylo ve druhém pilíři 47.392 lidí.

Do druhého pilíře je od ledna možné přesměrovat tři procentní body z odvodů na sociální pojištění a přidat dva body ze svého příjmu.

Autor: ČTK

29.6.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Kanylu doktoři zavádějí pacientům při závažnějších operacích. Ilustrační foto.
9

Stížnost na lékaře? Pacient platí za důkazy. Komora to chce změnit

Amazon v Dobrovízi.
DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

V Peru odvolali viceministryni. Během záplav a v pracovní době se opalovala

V Peru skončila náměstkyně ministra zemědělství za to, že se v pracovní době opalovala. Eufrosina Santaová tak činila v době, kdy země bojuje s ničivými záplavami. O případu informoval server Infobae.

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies