Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express začal jezdit mezi Prahou a Ostravou

Praha/Ostrava - Železniční dopravce Leo Express dnes začal jezdit na trati mezi Prahou a Ostravou, kde bude konkurovat vlakům Českých drah a firmy RegioJet. První ranní spoj z hlavního města do Slezska nebyl příliš využitý. Obsazeno bylo asi 30 míst, řekl mluvčí firmy Petr Kopáček.

13.11.2012
SDÍLEJ:

První vlak společnosti Leo Express s cestujícími dorazil 13. listopadu po osmé hodině ranní z Prahy do Ostravy, na trati bude konkurovat spojům Českých drah a firmy RegioJet.Foto: čtk

„Dojeli jsme načas. Počet pasažérů odpovídal brzkému odjezdu z Prahy," uvedl Kopáček. Z pražského hlavního nádraží vlak s kapacitou přes 230 míst vyjel před pátou hodinou ranní.

S cestujícími firma původně chtěla vyjet 7. listopadu, ale kvůli nesplněným podmínkám musela začátek zkušebního provozu o týden odložit.

Na vstup Leo Expressu reagoval konkurenční RegioJet podnikatele Radima Jančury oznámením změn v provozu svých vlaků. Nově budou zajíždět do Třince, kde bude končit šest z osmnácti denních spojů, uvedl obchodní ředitel Jiří Schmidt. Trasu mezi pražským a ostravským hlavním nádražím by nově měly urazit o šest minut rychleji než dosud a 356kilometrovou vzdálenost ujet za 3 hodiny a 24 minut. Bude to ale na úkor zrušení několika zastávek. RegioJety už například nezastaví v pražské Libni a v Zábřehu na Moravě, v Ústí nad Orlicí budou stavět pouze dva spoje denně.

Dva páry vlaků za den

Ve zkušebním provozu posílá Leo Express na trať mezi Prahou a Ostravou dva páry vlaků za den, plánuje ho do pátku 16. listopadu. Poté bude Drážní úřad pokračovat ve schvalovacím procesu. Plný provoz se všemi 16 spoji denně chce Leo Express zahájit od platnosti nového jízdního řádu 9. prosince.

Do 6. listopadu prodal Leo Express zhruba 1400 jízdenek. Protože ale 7. listopadu kvůli chybějícím technickým osvědčením nemohl vyjet, nabídl lidem přerezervování jízdy na jiný termín, nebo vrácení peněz. Podle Kopáčka si více než dvě třetiny zákazníků, kteří jízdné stornovali, nechalo hodnotu jízdenky přepsat do kreditového účtu pro budoucí využití. K hodnotě jízdného dopravce poškozeným slíbil navíc připsat další kredit v hodnotě zakoupené jízdenky jako odškodnění za komplikace.

Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

13.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Povodeň v Ústí nad Labem v roce 2002 objektivem Františka Ročka
23

Povodně před patnácti lety vyždímaly z lidí jen to nejlepší. Vládla solidarita

Zakladatel Flixbusu André Schwämmlein
DOTYK.CZ
6

Radši více místa, než mizerná káva, říká zakladatel FlixBusu

Dva trůny, dvě Češky. Vydrží?

Od včerejška jsou světovými jedničkami ve dvouhře a čtyřhře Karolína Plíšková a Lucie Šafářová.

Režisér Tomáš Svoboda: Svatba je pro mne takový divně kostýmovaný mejdan

/ROZHOVOR/ Režisér a scenárista Tomáš Svoboda působí jako recesista, kterému není nic svaté – když například v televizním Dobrém ránu propagoval obnovenou premiéru své drsné inscenace Popcorn, s vážnou tváří před kamerami tvrdil, že k přezkoušení titulu došlo proto, že všichni hlavní představitelé byli během repríz omylem postříleni. Se stejnou „neuctivostí“ vůči autoritám režíroval i své politické kabarety.

Výbava pro školáky? Nákup vyjde výhodněji než před lety

/INFOGRAFIKA/ Pořídit vybavení pro dítě školou povinné lze výhodněji než před deseti lety. Většina školních pomůcek, poplatků ve školní jídelně či v základní umělecké škole sice zdražila, ale platy rostly rychleji. 

Trump: V Afghánistánu zůstaneme a budeme bojovat

Prezident Donald Trump řekl, že urychlené stažení USA z Afghánistánu by zanechalo vakuum, které by zaplnili teroristé. Jeho původním instinktem podle jeho slov bylo stáhnout americké síly, ale místo toho se rozhodl zůstat a "bojovat o výhru."

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení