VYBERTE SI REGION

První škodovka na elektřinu vyjede na silnice příští rok

Paříž /FOTOGALERIE/ - Novou škodovku si místo na benzince natankujete v garáži v elektrické zásuvce. Na silnice vyjede z Mladé Boleslavi příští rok.

29.9.2010 7
SDÍLEJ:
Fotogalerie
24 fotografií
Šéf Škody Auto Winfried Vahland představil novinářům novou Škodu Octavia E GreenLine.

Šéf Škody Auto Winfried Vahland představil novinářům novou Škodu Octavia E GreenLine.Foto: čtk

Zvýší se vám sice účet za elektřinu, za benzin však ušetříte a ušetříte také přírodu. S podobnou ideou přichází automobilka z Mladé Boleslavi. Škoda Auto totiž ve středu ve 20 hodin představila na pařížském autosalonu v podobě konceptu Octavia Green E Line poprvé studii vozu s čistě elektrickým pohonem.

Na silnice v roce 2011

A tento vůz není žádné scifi. „Konkrétní automobily s elektrickým pohonem vyjedou na české silnice už v roce 2011,“ řekl Boleslavskému deníku mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf. Je však možné, že elektromotor bude v jiném voze, než ve Škodě Octavii.

„Octavia Green E Line ideálně ztělesňuje hodnoty naší značky. Spojuje přání individuální mobility s naším cílem chránit životní prostředí,“ řekl Winfried Vahland, předseda představenstva Škody Auto při představení vozu.

Výkon elektromotoru až 85 kW

Studie Green E Line vychází z modelu Škoda Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídicí jednotky a elektromotoru. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW.

Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu, Díky tomu je možné výrazné zrychlení z místa. Tato agilita je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

Dojezd na "baterku" 140 kilometrů

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního ion-lithiového akumulátoru. Dojezd 140 kilometrů splňuje požadavky většiny řidičů, kteří v Evropě dojíždějí do zaměstnání. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků o průměru 150 mm a délce 650 mm. Akumulátor má kapacitu 26,5 kilowatthodin, jeho hmotnost činí zhruba 315 kilogramů.

Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Prostor pro posádku a objem zavazadlového prostoru to téměř neomezuje. Pro pasažéry je k dispozici pět plnohodnotných míst k sezení. Prostor pro posádku je totožný s tím, který nabízí běžná Octavia Combi se spalovacím motorem.

Řidič Octavia Green E Line zůstává díky inteligentním ukazatelům na přístrojové desce vždy pánem situace. Permanentně dostává důležité informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátoru i o zbývajícím dojezdu vozu. Displej navigačního systému navíc zobrazuje aktuální tok energie. Řidič tak v každé situaci ví, zda právě proud spotřebovává nebo zda je energie získávána zpět – například při brzdění nebo brzděním motorem při sjíždění svahu.

"Ekologický" design

Ekologický pohon Škody Octavia Green E Line se projevuje také na vnějším vzhledu. Studie je nalakována v odstínu perlová bílá. Chromované prvky na přídi, zádi a na kolech tvoří decentně elegantní akcent. Působivý barevný kontrast proti tomu tvoří lesklá černá střecha vozu. V ní se nachází panoramatické střešní okno s integrovanými fotovoltaickými články.

Už v průběhu roku 2011 plánuje Škoda vyslat na silnice testovací flotilu vozů Octavia Green E Line. Od tohoto praktického testu automobilka očekává doplňující poznatky pro další vývoj elektrického pohonu.

„S konceptem Octavia Green E Line Škoda prokazuje svou schopnost inovace a svou technologickou kompetenci i v této perspektivní oblasti. Mobilita pro lidi a čisté automobily pro životní prostředí – to jsou závazky společnosti Škoda. To je budoucnost – mobilita bez emisí,“ zdůraznil Krauskopf.

Autor: Pavel Svačina

29.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Marek Radimský je ředitelem Psychiatrické nemocnice Brno patnáct let.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725

Praha - Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725. Úřad by také mohl mít na konci roku o téměř 250 více civilních zaměstnanců. Na dotaz to sdělil Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Loni se v resortu zvýšil počet vojáků z povolání o 1214, přibylo také více než 120 občanských a státních zaměstnanců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies