Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Raiffeisen odstartoval fúzi s Hypo

Praha - Raiffeisen začíná fúzovat s Hypo stavební spořitelnou. Spojení obou společností posvětil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a také Česká národní banka.

11.3.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Na trhu tak vznikne třetí největší stavební spořitelna s téměř milionem klientů.

Skupina Raiffeisen nakoupila sto procent akcií Hypo stavební spořitelny loni v listopadu. Od té doby se čekalo na definitivní verdikt České národní banky, aby se obě společnosti mohly spojit. ČNB nakonec fúzi schválila. Značka Hypo stavební spořitelny zanikne k 1. dubnu, kdy ji kompletně nahradí název Raiffesen stavební spořitelna.

„Tato fúze nás výrazně posílí nejen jako novou instituci. Budeme dostupnější, budeme rychlejší,“ říká předseda představenstva Raiffeisen stavební spořitelny Jan Jeníček. Jak k tomu dodal, Raiffeisen stavební spořitelna má velké plány i v boji s konkurencí. V dohledné době chce zvýšit svůj podíl na trhu nad dvacet procent a dále růst.

„Po změně akcionářské struktury Modré pyramidy je fúze Raiffeisen stavební spořitelny a Hypo stavební spořitelny jen dalším důkazem, jak je trh stavebního spoření stále velmi atraktivní, a to nejen pro klienty, ale i pro akcionáře a pro státní politiku bydlení,“ okomentovala fúzi konkurentů mluvčí Stavební spořitelny České spořitelny Hana Trhoňová.

Na otázku, zda Česká spořitelna má z nového konkurenta obavy, odpověděla: „Slovo obava není na místě, protože Stavební spořitelna České spořitelny respektuje a vnímá všechny své konkurenty bez ohledu na jejich aktuální velikost.“

Samotní klienti zanikající Hypo stavební spořitelny se nemusí bát, že by je fúze poškodila. Vedení Raiffeisen oznámilo, že všechny doposud uzavřené smlouvy zůstanou v platnosti.

Autor: Vojtěch Janda

11.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
1 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Srážka auta s vlakem u Žerůtek skončila tragicky.
8

Tragické prázdniny. Na jihomoravských silnicích zemřelo už 17 lidí

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Zubní pohotovost? Na Vyškovsku stále v ohrožení. Lidé jezdí pro pomoc až do Brna

Nebudeme na pohotovosti sloužit, protože se nám to finančně nevyplatí, vyhrožovali na jaře zubaři ve Vyškově. Uskutečnila se dokonce schůzka mezi předsedou okresní stomatologické komory Jiřím Wolfem a vedením nemocnice.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Černí, hnědí, bílí, strakatí. Takové zbarvení vídáme u psů běžně. Na předměstí indického města Bombaj se ovšem objevili modří psi. Důvod? Za změnu jejich srsti totiž může po šetření případu jedna z továren, která vypouštěla do řeky Kasadi průmyslový odpad a barviva. Firmu už úřady zavřely.

Výzva pro Slavii: Cesta k milionům vede přes aktivitu i chladnou hlavu

/ANKETA/ Úsměvy a dobrá nálada. Toho je plný Eden, přestože pro fotbalisty Slavie to dnes večer žádná legrace nebude. Po prohře na Kypru s APOELem 0:2 jsou totiž jednou nohou na pokraji vyřazení z Ligy mistrů. Na to, aby se Pražané přiblížili vysněné milionářské soutěži, mají dnes minimálně 90 minut. Vzepřou se prognó-zám odborníků i sázkových kanceláří a postoupí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení