VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Railejty začnou jezdit z Prahy do Vídně od prosince roku 2014

Brno - České dráhy (ČD) plánují ve spolupráci s rakouskými drahami (ÖBB) nasadit od prosince 2014 na trať mezi Prahou, Brnem a Vídní soupravy Railjet. Jezdit by měly ve dvouhodinovém intervalu. ČD zatím neuvažují, že by pro ně vytvářely speciální tarif, jako tomu bylo u vlaků pendolino mezi Prahou a Ostravou.

29.9.2012 3
SDÍLEJ:

Jízda rakouským rychlovlakem Railjet byla nezapomenutelným zážitkem. Souprava cestovala z Rakouska do Ostravy na veletrh Raildays. Foto: DENÍK/Markéta A. Tarabová

Na sobotní tiskové konferenci v Brně na Dni železnice to řekl náměstek pro osobní dopravu Antonín Blažek.

ČD převezmou sedm souprav podle smlouvy ze září 2011, další tři soupravy nasadí ÖBB, které také zajistí lokomotivy řady 1216. Vlaky budou zajíždět až do Grazu. „Vlaky vyšší kvality mezi Prahou a Brnem budou jezdit nadále v hodinovém taktu a bude zachováno spojení na Slovensko a do Maďarska," doplnil Blažek.

Projekt spolupráce mezi ČD a ÖBB by měl zlepšit kvalitu cestování mezi Českem a Rakouskem a zároveň mezi Prahou a Brnem. Každá souprava bude mít restaurační vůz a oddíl pro jízdní kola. Vozy disponují informačním systémem pro cestující. Uvažuje se o tom, že by vlaky mohly mít kromě první a druhé třídy i takzvaný „premium class". Railjety ČD budou nabízet stejný servis, jaký je běžný v rakouských vlacích, například dětské kino, místa pro vozíčkáře či občerstvení.

Od chvíle, kdy vyjedou na české koleje Railjety, budou vlaky jezdit na vídeňské hlavní nádraží, které se momentálně rekonstruuje. Cestujícím to přinese větší komfort, protože hlavní nádraží se stane přestupním uzlem. V současnosti jezdí mezinárodní vlaky na nádraží Simmering a Meidling.

Výrobcem Railjetů je společnost Siemens. V minulosti se nákupem zabýval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ten v předběžném opatření zakázal nákup souprav, které by nebyly předmětem původní zakázky ze září 2011. „České dráhy se pochopitelně cítí být daným předběžným opatřením vázány, avšak nikdy neuvažovaly ani neuvažují o nákupu dalších souprav Railjet, které by nebyly předmětem původní zakázky ze září 2011," prohlásil již v srpnu mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Autor: ČTK

29.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
9 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies