VYBERTE SI REGION

Ředitel hotelu: Pracujeme s nejlepšími talenty z města

Ostrava /ROZHOVOR/ - Návštěvníci i obyvatelé Ostravy mohou od března využít služeb nového čtyřhvězdičkového hotelu. Vznikl v budově bývalých odborových svazů na Českobratrské ulici. Hotel Mercure Ostrava je součástí skupiny Accor, která má třetí největší hotelovou síť na světě. „Zaměstnáváme nejtalentovanější lidi z města,“ říká jeho ředitel Markus Koller.

14.4.2011
SDÍLEJ:

Markus KollerFoto: archiv

Ostrava zrovna není město na výsluní turistiky, přitom už je tu slušný počet čtyřhvězdičkových hotelů. Neobáváte se silné konkurence?
Konkurentů se nebojím, konkurenty respektuji. Jsou dobří v tom, co dělají. My to vidíme tak – čím větší konkurence, tím lépe pro klienta. Myslím si ale, že je určitě ještě místo pro hotel v takovéto lokalitě. Souhlasím s tím, že Ostrava není prvotní turistický cíl. Ale region je na vzestupu a obchod v regionu se rozvíjí. Jsou tady nadnárodní společnosti, které se tu usadily, a já doufám, že jich v budoucnu přibude ještě více. Jsme připraveni je přivítat.

Na jakou klientelu se chcete zaměřovat?
Zatím se zaměřujeme na obchodní cestující a na jednotlivce či skupiny, které do města míří na semináře a konference.

Jsou to hlavně návštěvníci ze zahraničí? Všimla jsem si totiž, že inzerujete pokoje v eurech.
Máme ceny v eurech i v českých korunách. Po prvním měsíci můžu říct, že hosté jsou půl na půl Češi a cizinci.

Můžete říct, kolik klientů jste zatím měli?
Za první měsíc po otevření jsme měli asi tisíc klientů.

To je včetně restaurace?
Ne. To počítám jen ubytované hosty.

S jakou obsazeností hotelu byste byl spokojený v prvním roce?
Naším cílem v prvním roce je čtyřicetiprocentní obsazenost.

Co nabízíme místním lidem, Ostravanům? Jaké služby u vás mohou využít?
Máme restauraci, která je inspirovaná francouzskou kuchyní, máme koktejlový bar pro večerní chvíle. A až se rozběhne jaro, těším se, že otevřeme terasu. Bude vzadu za budovou.

Kde vaši hosté parkují?
Ve dvoře máme čtyřicet parkovacích míst.

Nebude hosty rušit provoz na Českobratrské ulici?
I tento rozhovor děláme v místnosti, která je situována na Českobratrskou ulici a je tady naprostý klid. Žádnou dopravu není slyšet. I v noci je tu ticho. Stavebníci udělali úžasnou práci.

Čím se odlišujete od konkurence?
Máme například zdarma internet v celém hotelu, také nemáme placenou televizi, což byl v minulosti standard v mnoha hotelích a místo toho nabízíme širokou nabídku domácích a zahraničních kanálů. A další věci, jako kávovary na pokojích a podobně.

A umíte třeba uvařit jídlo i mimo nabídku jídelního lístku?
Samozřejmě, máme výbornou kuchyni a dovedné kuchaře. Jsme připraveni splnit zvláštní požadavky našich hostů.

Jsou to čeští kuchaři?
Jsou to Češi s mezinárodními zkušenostmi a jsou z Ostravy.

Kolik procent zaměstnanců tvoří místní lidé?
Kromě mě jen tři další zaměstnanci mají zahraniční pas. Ale většinou tady dlouho žili nebo se tu narodili. Všichni ostatní zaměstnanci jsou z Ostravy. Pracujeme s nejmladšími a nejlepšími talenty z města.

Jaká vlastnost je důležitá, aby člověk mohl pracovat v hotelu?
Člověk musí mít v sobě chuť někomu posloužit. Tím, že máme hotely po celém světě, můžeme zaměstnance trénovat ve spoustě technických znalostí a postupů. Ale lidský faktor, mám na mysli třeba úsměv, když host přichází nebo odchází, to musí být v člověku. Jinak to nefunguje.

A nemají s tím Češi problémy?
V mém týmu ne. Je to i díky tomu, že jsou důkladně proškolení. Máme na to speciální programy, které jsou o krok dál než jen nějaké školení v pohostinství. Přicházejí je sem školit například herci. Tak, aby zaměstnancům vysvětlili, jak na hosty co nejlépe zapůsobit, aby si pobyt tady opravdu užili. Aby dokázali pohostinnost vyjádřit i jenom tělem – úsměvem, očním kontaktem, gestem.

Ostravský hotel Mercure nabízí 139 pokojů. V hotelu se nachází také restaurace, bar, čtyři konferenční a tři zasedací místnosti vybavené nejmodernější kongresovou technikou a wellness centrum s fitness. Mercure patří do sítě Accor, která má přes 4100 hotelů v devadesáti zemích světa. V Česku v současné době provozuje osm hotelů a plánuje otevírat další, kromě Prahy například v Olomouci nebo v Brně, a to prostřednictvím franšíz.

Autor: Iva Havlíčková

14.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Zemětřesení zasáhlo opět Itálii, padají i laviny
AKTUALIZOVÁNO
9

Zemětřesení v Itálii: lavina zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies