Vítěz řízení za použitý návrh získá 200.000 korun, další dva uchazeči pak 150.000 a 100.000 korun, uvedlo ŘSD ve Věstníku veřejných zakázek. Kromě toho budou mít zúčastnění projektanti nárok na maximálně 50titisícovou odměnu za účast v soutěži, takzvané skicovné. Odpadne tak často kritizované soutěžení projektových zakázek jen na nejnižší cenu, hlavním hodnotícím kritériem naopak bude ekonomická přiměřenost navrhovaného řešení a jeho technická úroveň.

Celkem Ředitelství silnic a dálnic odhaduje škody na zánovní komunikaci na dvě až 2,5 miliardy korun. Zvlnění povrchu se na části D47, která je nyní součástí dálnice D1, objevilo krátce po jejím uvedení do provozu v roce 2008. Podle Ředitelství silnic a dálnic zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to však odmítla s tím, že na stavbu použila pouze ten materiál, který si objednalo ŘSD.

Arbitráž

Na samotných opravách dálnice by se mělo začít pracovat až poté, co budou ukončeny arbitráže a až bude jasné, kdo je za nevyhovující stav odpovědný, a kdo tedy ponese náklady na opravu. Práce naopak byly nedávno dokončeny na opravě dálničních přivaděčů k dálnici D47 v Ostravě-Přívoze, které by se v pondělí měly otevřít řidičům.

Na mostech se v polovině loňského roku objevily trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle ŘSD pohybují nerovnoměrně a ložiska jsou vysunutá mimo přípustné meze. Ještě před zahájením oprav v polovině května na nich byl z bezpečnostních důvodů omezený provoz. Na most směla jen osobní vozidla, navíc byla omezená rychlost na 30 kilometrů v hodině.