"Tato úprava nastane na některých vybraných spojích s nejvyšší poptávkou cestujících," uvedl RegioJet. Část spojů RegioJetu na lince mezi dvěma největšími slovenskými městy je v současnosti obvykle vyprodána již několik dnů dopředu.

Podle portálu dennikn.sk nejnižší cena jízdenky ve vlacích RegioJetu v dopravní špičce, tedy například ve čtvrtek a pátek z Bratislavy do Košic a v opačném směru v neděli, stoupne na 18,70 eura (505 korun) z nynějších 13,30 eura (360 korun). Novou cenou se RegioJet zhruba vyrovná jízdnému v rychlících státního dopravce ZSSK, jimž zvládnutí zmiňované 445 kilometrů dlouhé trasy trvá o asi hodinu déle než vlakům RegioJetu. Vyššími cenami by RegioJet mohl kompenzovat ztrátu z provozu dálkových vlaků na Slovensku.

Majitel RegioJetu Radim Jančura listu Hospodárske noviny řekl, že jízdenka na většinu spojů mezi Bratislavou a Košicemi přijde nadále na devět eur (přibližně 240 Kč).

RegioJet začal na vlastní komerční riziko přepravovat cestující ve svých dálkových vlacích mezi Bratislavou a Košicemi v prosinci roku 2014. Cestující se snažil přilákat nižšími cenami jízdného, než požadovala ZSSK ve svých vlacích vyšší kategorie IC. Státní dopravce letos v lednu tyto IC spoje ovšem zrušil, což zdůvodnil tím, že jejich provoz je ztrátový. RegioJet v reakci na postup ZSSK změnil své dřívější rozhodnutí, že se z nejdůležitější slovenské železniční trati stáhne.

Vznikající slovenská vládní koalice do východisek programového prohlášení nové vlády zařadila i přehodnocení dřívějšího zrušení IC vlaků. Tento bod v jednáních o vytvoření kabinetu prosazovala nacionalistická Slovenská národní strana, jejíž předseda Andrej Danko se před nedávnými parlamentními volbami v zemi ostře postavil proti podnikání RegioJetu na Slovensku. Danko na začátku března prohlásil, že nesnáší žluté vlaky a žluté autobusy, protože nejsou slovenské. Vlaky a autobusy žluté barvy na Slovensku provozuje právě RegioJet.