VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklama s českými expremiéry porušuje kodex, míní rada

Praha - Reklamní kampaň internetové seznamky AshleyMadison, která využívá portréty tří bývalých českých premiérů, je v rozporu s kodexem reklamy. Usnesla se na tom arbitrážní komise Rady pro reklamu (RPR), která dodržování vlastního kodexu prosazuje. Rozhodnutí rady, která je občanským sdružením a její snahou je kultivace reklamní scény, nemá závazný charakter, spoléhá především na samoregulaci. Řekl to výkonný ředitel rady Ladislav Šťastný. Firma v prohlášení uvedla, že stažení billboardu neplánuje.

12.8.2014 AKTUALIZOVÁNO 12.8.2014
SDÍLEJ:

Internetová seznamka pro diskrétní seznámení zadaných AshleyMadison spustila v Praze reklamní kampaň. Využívá v ní na billboardech fotografie bývalých českých premiérů, kteří dříve řešili problémy s nevěrou. První billboard je umístěn na pražském Chodově.Foto: ČTK/PR/AshleyMadison

Společnost zaměřená na diskrétní seznamování zadaných využila fotografie bývalých českých premiérů, kteří dříve řešili problémy s nevěrou. Pod nápisem "Proč by se měli bavit jenom premiéři" na billboardech umístila fotografie Mirka Topolánka, Petra Nečase a Jiřího Paroubka.

Podle Rady pro reklamu jde o zjevný případ porušení pravidla kodexu, které konstatuje, že "reklama nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority (například politiky, představitele odborných medicínských a jiných společností), i když by oni sami se svým úplatným či bezúplatným působením v reklamě souhlasili". Porušeno bylo prý také pravidlo, že "reklama nesmí zobrazovat žádné žijící osoby a ani na žádné žijící osoby nijak odkazovat v případě, že s tím tyto osoby předem výslovně nesouhlasí".

Rada se tak neztotožnila s obhajobou zadavatele, že billboard by neměl být vnímán jako komerční komunikace, ale spíše jako politický komentář o pošetilosti mocných. Firma podle rady rovněž namítala, že portréty nebyly zneužity ke komerčním účelům, neboť použité snímky byly veřejně dostupné a na billboardech není uvedeno nic, co by naznačovalo, že zobrazení politici propagují značku Ashley Madison.

"Rada pro reklamu nemá žádné sankční nástroje. My upozorníme, že reklama je z nějakého důvodu v konfliktu s kodexem reklamy, a předpokládáme, že v rámci samoregulace ten subjekt pochopí, že je lépe se tomuto rozhodnutí podřídit," poznamenal Šťastný. Dodal, že rozhodnutí arbitrážní komise bývají z devadesáti procent respektována.

Stažení billboardu firma neplánuje

"Neplánujeme stažení tohoto billboardu, protože jsme ve většině případů obdrželi příznivé reakce ze strany občanů České republiky," uvedla firma. "Navíc jsme na podporu tohoto billboardu dostali přes 200 e-mailů od lidí z celého světa," dodala.

AshleyMadison.com byla založena v roce 2002 v Torontu. Nabízí zprostředkování diskrétního seznámení již zadaných klientů. Seznamka profituje z prodeje kreditů, které mužští zájemci využívají pro umožnění komunikace s ostatními. Seznamka má celosvětově přes 27 milionů registrovaných uživatelů.

Autor: ČTK

12.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE
14 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Tramvaj přejela mladého muže u brněnského Ústředního hřbitova.
AKTUALIZOVÁNO
4

Tramvaj přejela muže ležícího na kolejích. Amputovala mu obě nohy

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies