Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výdaje za reklamu na webu asi v příštích letech překonají rádia

PRAHA - Výdaje firem v České republice za reklamu na internetu zřejmě v následujících letech překonají částky, které platí za reklamu v rádiích. Podle celosvětových odhadů společnosti ZenithOptimedia se tak ve světě stane již příští rok.

9.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Lukeš

V České republice přeroste internetová reklama rozhlasovou podle mediální agentury OMD také, ale o něco později. "Internetová reklama sice roste nejdynamičtěji ze všech mediatypů v posledních skoro deseti letech ale stále její absolutní objem nedosahuje investic v rádiu," řekl ředitel výzkumu mediální agentury OMD Vít Smékal. Podle něj ale také záleží na metodice výpočtu. Pokud by se do objemu internetové reklamy zahrnuly i katalogové služby, tak se výdaje za reklamu v obou typech médií velmi přiblíží. "Výhledově v několika příštích letech internet určitě rádio překoná, bez ohledu na metodiku," míní Smékal.

Právě katalogové služby či platby firem za řádkovou a textovou inzerci, přednostní výpisy či klíčová slova zahrnula do svého aktuálního průzkumu za loňský rok Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů. Celkové hrubé výdaje bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů za loňský rok tak poprvé - o 28 milionů - překročily hranici dvou miliard korun. V letošním roce by to mělo být o 15,9 procenta více, tedy asi 2,35 miliardy. V roce 2005 byl odhad hrubých výdajů firem za reklamu na webu podle stejného průzkumu 1,01 miliardy.

Do odhadů za loňský a letošní rok byly ale poprvé započítány i jiné druhy reklamy na webu než tradiční plošná, která je také označována jako bannerová. Pokud by se srovnávala pouze plošná reklama, pak hrubé výdaje firem na tento typ reklamy v roce 2005 tedy činily 1,01 miliardy, loni to bylo 1,22 miliardy a letos by tato suma měla stoupnout na 1,37 miliardy korun. Mezi lety 2006 a 2005 jde o nárůst o 20,8 procenta, mezi letošním a loňským rokem pak o 12 procent.

Podle britské mediální agentury ZenithOptimedia světové výdaje za reklamu na internetu v příštím roce poprvé překonají rozhlasovou reklamu. Proti předchozímu odhadu tak posunula tento milník o rok dříve. Podíl internetu na světových reklamních výdajích agentura odhaduje v příštím roce na osm procent, zatímco u rozhlasové reklamy na 7,9 procenta. Nejrychleji poroste trh s internetovou reklamou na Blízkém východě a ve střední a východní Evropě.

Z údajů agentury OMD vyplývá, že loni byl podíl čistých výdajů na internetovou reklamu v ČR pět procent, což je o osm desetin bodu více než v roce 2005. Pro letošní rok odhaduje nárůst na šest procent. Největší podíl v letošním roce patří televizi se 42,8 procenta, následuje tisk se 32,5 procenta, rádia s 10,3 procenta a venkovní reklama s 8,1 procenta.

9.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení