VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výdaje za reklamu na webu asi v příštích letech překonají rádia

PRAHA - Výdaje firem v České republice za reklamu na internetu zřejmě v následujících letech překonají částky, které platí za reklamu v rádiích. Podle celosvětových odhadů společnosti ZenithOptimedia se tak ve světě stane již příští rok.

9.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Lukeš

V České republice přeroste internetová reklama rozhlasovou podle mediální agentury OMD také, ale o něco později. "Internetová reklama sice roste nejdynamičtěji ze všech mediatypů v posledních skoro deseti letech ale stále její absolutní objem nedosahuje investic v rádiu," řekl ředitel výzkumu mediální agentury OMD Vít Smékal. Podle něj ale také záleží na metodice výpočtu. Pokud by se do objemu internetové reklamy zahrnuly i katalogové služby, tak se výdaje za reklamu v obou typech médií velmi přiblíží. "Výhledově v několika příštích letech internet určitě rádio překoná, bez ohledu na metodiku," míní Smékal.

Právě katalogové služby či platby firem za řádkovou a textovou inzerci, přednostní výpisy či klíčová slova zahrnula do svého aktuálního průzkumu za loňský rok Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů. Celkové hrubé výdaje bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů za loňský rok tak poprvé - o 28 milionů - překročily hranici dvou miliard korun. V letošním roce by to mělo být o 15,9 procenta více, tedy asi 2,35 miliardy. V roce 2005 byl odhad hrubých výdajů firem za reklamu na webu podle stejného průzkumu 1,01 miliardy.

Do odhadů za loňský a letošní rok byly ale poprvé započítány i jiné druhy reklamy na webu než tradiční plošná, která je také označována jako bannerová. Pokud by se srovnávala pouze plošná reklama, pak hrubé výdaje firem na tento typ reklamy v roce 2005 tedy činily 1,01 miliardy, loni to bylo 1,22 miliardy a letos by tato suma měla stoupnout na 1,37 miliardy korun. Mezi lety 2006 a 2005 jde o nárůst o 20,8 procenta, mezi letošním a loňským rokem pak o 12 procent.

Podle britské mediální agentury ZenithOptimedia světové výdaje za reklamu na internetu v příštím roce poprvé překonají rozhlasovou reklamu. Proti předchozímu odhadu tak posunula tento milník o rok dříve. Podíl internetu na světových reklamních výdajích agentura odhaduje v příštím roce na osm procent, zatímco u rozhlasové reklamy na 7,9 procenta. Nejrychleji poroste trh s internetovou reklamou na Blízkém východě a ve střední a východní Evropě.

Z údajů agentury OMD vyplývá, že loni byl podíl čistých výdajů na internetovou reklamu v ČR pět procent, což je o osm desetin bodu více než v roce 2005. Pro letošní rok odhaduje nárůst na šest procent. Největší podíl v letošním roce patří televizi se 42,8 procenta, následuje tisk se 32,5 procenta, rádia s 10,3 procenta a venkovní reklama s 8,1 procenta.

9.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Problémy britských aerolinek se protáhly až do neděle.
4

Líbánky ze všechny peníze. Problémy British Airways ještě nekončí

Mezi mrtvými v Mississippi byl i zasahující policista.

V Mississippi postřílel muž osm lidí. Zřejmě tahanice o děti

Zeman při setkání vyjádřil Valachové podporu, ta trvá na demisi

Prezident Miloš Zeman na dnešní schůzce v Brně seznámil odcházející ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) s podporou, které se jí dostává od učitelů a sportovců. Jak však uvedla následně ministryně novinářům, očekává, že prezident bude postupovat dle ústavy.

Vandal poškodil hrob generála a prezidenta Francie de Gaulla

Asi třicetiletý muž, jehož totožnost zatím policie nezná, se včera pokusil dostat do hrobu hrdiny francouzského odboje a slavného prezidenta Charlese de Gaulla v malé obci Colombey-les-Deux-Eglises v severním francouzském departamentu Haute-Marne.

OBRAZEM: Koncert kapely Rammstein

V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil koncert skupiny Rammstein.

AUTOMIX.CZ

Čím jezdí legendy akčních filmů? Možná se budete divit

Filmový průmysl 80. a 90. let byl doslova továrnou na akční hrdiny, jejichž představitelé jsou dodnes legendami svého oboru. A často ve filmech jezdili zajímavými auty. Nás ale zajímal, jakými vozy tito herci jezdí ve skutečném světě. Vlastní stejně legendární vozy, jako jsou oni samotní a jejich role?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies