VYBERTE SI REGION

Výdaje za reklamu na webu asi v příštích letech překonají rádia

PRAHA - Výdaje firem v České republice za reklamu na internetu zřejmě v následujících letech překonají částky, které platí za reklamu v rádiích. Podle celosvětových odhadů společnosti ZenithOptimedia se tak ve světě stane již příští rok.

9.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Lukeš

V České republice přeroste internetová reklama rozhlasovou podle mediální agentury OMD také, ale o něco později. "Internetová reklama sice roste nejdynamičtěji ze všech mediatypů v posledních skoro deseti letech ale stále její absolutní objem nedosahuje investic v rádiu," řekl ředitel výzkumu mediální agentury OMD Vít Smékal. Podle něj ale také záleží na metodice výpočtu. Pokud by se do objemu internetové reklamy zahrnuly i katalogové služby, tak se výdaje za reklamu v obou typech médií velmi přiblíží. "Výhledově v několika příštích letech internet určitě rádio překoná, bez ohledu na metodiku," míní Smékal.

Právě katalogové služby či platby firem za řádkovou a textovou inzerci, přednostní výpisy či klíčová slova zahrnula do svého aktuálního průzkumu za loňský rok Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů. Celkové hrubé výdaje bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů za loňský rok tak poprvé - o 28 milionů - překročily hranici dvou miliard korun. V letošním roce by to mělo být o 15,9 procenta více, tedy asi 2,35 miliardy. V roce 2005 byl odhad hrubých výdajů firem za reklamu na webu podle stejného průzkumu 1,01 miliardy.

Do odhadů za loňský a letošní rok byly ale poprvé započítány i jiné druhy reklamy na webu než tradiční plošná, která je také označována jako bannerová. Pokud by se srovnávala pouze plošná reklama, pak hrubé výdaje firem na tento typ reklamy v roce 2005 tedy činily 1,01 miliardy, loni to bylo 1,22 miliardy a letos by tato suma měla stoupnout na 1,37 miliardy korun. Mezi lety 2006 a 2005 jde o nárůst o 20,8 procenta, mezi letošním a loňským rokem pak o 12 procent.

Podle britské mediální agentury ZenithOptimedia světové výdaje za reklamu na internetu v příštím roce poprvé překonají rozhlasovou reklamu. Proti předchozímu odhadu tak posunula tento milník o rok dříve. Podíl internetu na světových reklamních výdajích agentura odhaduje v příštím roce na osm procent, zatímco u rozhlasové reklamy na 7,9 procenta. Nejrychleji poroste trh s internetovou reklamou na Blízkém východě a ve střední a východní Evropě.

Z údajů agentury OMD vyplývá, že loni byl podíl čistých výdajů na internetovou reklamu v ČR pět procent, což je o osm desetin bodu více než v roce 2005. Pro letošní rok odhaduje nárůst na šest procent. Největší podíl v letošním roce patří televizi se 42,8 procenta, následuje tisk se 32,5 procenta, rádia s 10,3 procenta a venkovní reklama s 8,1 procenta.

9.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
3

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies