Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výdaje za reklamu na webu asi v příštích letech překonají rádia

PRAHA - Výdaje firem v České republice za reklamu na internetu zřejmě v následujících letech překonají částky, které platí za reklamu v rádiích. Podle celosvětových odhadů společnosti ZenithOptimedia se tak ve světě stane již příští rok.

9.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Lukeš

V České republice přeroste internetová reklama rozhlasovou podle mediální agentury OMD také, ale o něco později. "Internetová reklama sice roste nejdynamičtěji ze všech mediatypů v posledních skoro deseti letech ale stále její absolutní objem nedosahuje investic v rádiu," řekl ředitel výzkumu mediální agentury OMD Vít Smékal. Podle něj ale také záleží na metodice výpočtu. Pokud by se do objemu internetové reklamy zahrnuly i katalogové služby, tak se výdaje za reklamu v obou typech médií velmi přiblíží. "Výhledově v několika příštích letech internet určitě rádio překoná, bez ohledu na metodiku," míní Smékal.

Právě katalogové služby či platby firem za řádkovou a textovou inzerci, přednostní výpisy či klíčová slova zahrnula do svého aktuálního průzkumu za loňský rok Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů. Celkové hrubé výdaje bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů za loňský rok tak poprvé - o 28 milionů - překročily hranici dvou miliard korun. V letošním roce by to mělo být o 15,9 procenta více, tedy asi 2,35 miliardy. V roce 2005 byl odhad hrubých výdajů firem za reklamu na webu podle stejného průzkumu 1,01 miliardy.

Do odhadů za loňský a letošní rok byly ale poprvé započítány i jiné druhy reklamy na webu než tradiční plošná, která je také označována jako bannerová. Pokud by se srovnávala pouze plošná reklama, pak hrubé výdaje firem na tento typ reklamy v roce 2005 tedy činily 1,01 miliardy, loni to bylo 1,22 miliardy a letos by tato suma měla stoupnout na 1,37 miliardy korun. Mezi lety 2006 a 2005 jde o nárůst o 20,8 procenta, mezi letošním a loňským rokem pak o 12 procent.

Podle britské mediální agentury ZenithOptimedia světové výdaje za reklamu na internetu v příštím roce poprvé překonají rozhlasovou reklamu. Proti předchozímu odhadu tak posunula tento milník o rok dříve. Podíl internetu na světových reklamních výdajích agentura odhaduje v příštím roce na osm procent, zatímco u rozhlasové reklamy na 7,9 procenta. Nejrychleji poroste trh s internetovou reklamou na Blízkém východě a ve střední a východní Evropě.

Z údajů agentury OMD vyplývá, že loni byl podíl čistých výdajů na internetovou reklamu v ČR pět procent, což je o osm desetin bodu více než v roce 2005. Pro letošní rok odhaduje nárůst na šest procent. Největší podíl v letošním roce patří televizi se 42,8 procenta, následuje tisk se 32,5 procenta, rádia s 10,3 procenta a venkovní reklama s 8,1 procenta.

9.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jeruzalém
10

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

Martin Kratochvíl.
1

Týdenní zkrat: Světlana zná české muže

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

/ROZHOVOR/ Dokument Svět podle Daliborka líčí Věru Krupičkovou jako starostlivou mámu, která svému synovi, jenž u ní v osmatřiceti letech stále bydlí, dělá snídaně, uklízí po něm nebo mu například i chodí do koupelny. Dle slov jejích slov je však vše úplně jinak.

Chlapce v Třinci zasáhl blesk

Patnáctiletý chlapec byl v sobotu večer zasažen bleskem během bouřky na ulici v Třinci. Záchranářům se ho ale podařilo oživit.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení