VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hrubé výdaje za reklamu na webu loni přesáhly dvě miliardy

PRAHA - Hrubé výdaje firem bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů za internetovou reklamu loni poprvé překročily dvě miliardy korun a dosáhly částky 2,03 miliardy korun.

6.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

V letošním roce by pak měly výdaje stoupnout na 2,35 miliardy korun, což je o 15,9 procenta více než loni. Vyplývá to z průzkumu, který mezi provozovateli serverů uskutečnila Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů ve spolupráci s ABC ČR, a dalších údajů.

V roce 2005 byl odhad hrubých výdajů firem za reklamu na webu podle stejného průzkumu 1,01 miliardy. Výrazný nárůst je podle autorů průzkumu ale způsoben tím, že do odhadů za loňský a letošní rok byly poprvé započítány i jiné druhy reklamy na webu než tradiční plošná, označovaná také jako bannerová.

Pokud by se srovnávala pouze plošná reklama, pak hrubé výdaje firem na tento typ reklamy v roce 2005 činily 1,01 miliardy, loni to bylo 1,22 miliardy a letos má tato suma stoupnout na 1,37 miliardy korun. To představuje nárůst mezi lety 2005 a 2006 o 20,8 procenta, mezi loňským a letošním rokem pak o 12 procent.

"Jako východisko (odborná komise) vzala nejen celkový objem plošné reklamy uskutečněné na reklamních pozicích v podobě bannerové reklamy, ale i dalších forem, jako je umístění v katalozích, řádková a textová inzerce, přednostní výpisy, klíčová slova a tak dále," sdělil dnes ČTK Jan Pochman z Unie vydavatelů.

Hlavním důvodem této metodické změny je podle Pochmana vývoj, ke kterému dochází na internetovém reklamním trhu. Úloha dalších forem reklamy se údajně zvyšuje a současně všechny formy reklamy stále více srůstají. "Projevem toho je rostoucí používání bannerů vypadajících jako texty, rozšiřování textové reklamy splývající s plošnou, využívání odkazové reklamy, kupování klíčových slov v aukcích a další," poznamenal.

Menší meziroční tempo růstu výdajů na internetovou plošnou reklamu ve výši 12 procent ve srovnání s 20,8 procenta mezi lety 2005 a 2006 představuje podle průzkumu určité zmírnění prudkého vývoje. Podle Pochmana je ale třeba si uvědomit, že letos nebude působit taková shoda pozitivních faktorů pro růst internetové reklamy, jako tomu bylo v roce 2006.

"Loni se projevil vliv přejmenování Eurotelu a Českého Telecomu na O2, mistrovství světa v kopané, přejmenování Oskara na Vodafone, ofenzivní nabídky ADSL připojení a další," míní Pochman.

Internetová reklama je podle odhadů mediálních agentur nejrychleji rostoucí oblast ve srovnání s dalšími typy médií, výdaje na ni však stále nedosahují výdajů na rádia, venkovní reklamu, tisk a televizi. Podle celosvětového odhadu britské agentury ZenithOptimedia však bude příští rok v celosvětovém průměru prvním, kdy výdaje za reklamu na webu budou vyšší, než výdaje na rozhlasovou reklamu. Nejvíce peněz v ČR jde na TV reklamu, následuje tisk, venkovní reklama a rádia.

6.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální tajemník NATO Jens Stoltenberg.
5

NATO se zapojí do koalice proti Islámskému státu, rozhodl summit

Kamionová doprava na dálnici
14 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Bez přesčasů by chyběly tisíce lékařů a sester

Čtyři stovky lékařů a tisíc sester. Přesně tolik nových zaměstnanců by musely sehnat české nemocnice, pokud by měly ze dne na den začít dodržovat zákoník práce. Vyplývá to z propočtů Asociace krajů České republiky. Pro představu: zhruba stejný počet zdravotníků pracuje ve všech špitálech Karlovarského kraje.

FBI vyšetřuje kvůli „ruské kauze" i Trumpova zetě Kushnera

Federální úřad pro vyšetřování (FBI) se podle amerických médií zajímá o zetě a poradce Donalda Trumpa Jareda Kushnera. Důvod? Údajné ruské ovlivňování amerických prezidentských voleb.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies