VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hrubé výdaje za reklamu na webu loni přesáhly dvě miliardy

PRAHA - Hrubé výdaje firem bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů za internetovou reklamu loni poprvé překročily dvě miliardy korun a dosáhly částky 2,03 miliardy korun.

6.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

V letošním roce by pak měly výdaje stoupnout na 2,35 miliardy korun, což je o 15,9 procenta více než loni. Vyplývá to z průzkumu, který mezi provozovateli serverů uskutečnila Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů ve spolupráci s ABC ČR, a dalších údajů.

V roce 2005 byl odhad hrubých výdajů firem za reklamu na webu podle stejného průzkumu 1,01 miliardy. Výrazný nárůst je podle autorů průzkumu ale způsoben tím, že do odhadů za loňský a letošní rok byly poprvé započítány i jiné druhy reklamy na webu než tradiční plošná, označovaná také jako bannerová.

Pokud by se srovnávala pouze plošná reklama, pak hrubé výdaje firem na tento typ reklamy v roce 2005 činily 1,01 miliardy, loni to bylo 1,22 miliardy a letos má tato suma stoupnout na 1,37 miliardy korun. To představuje nárůst mezi lety 2005 a 2006 o 20,8 procenta, mezi loňským a letošním rokem pak o 12 procent.

"Jako východisko (odborná komise) vzala nejen celkový objem plošné reklamy uskutečněné na reklamních pozicích v podobě bannerové reklamy, ale i dalších forem, jako je umístění v katalozích, řádková a textová inzerce, přednostní výpisy, klíčová slova a tak dále," sdělil dnes ČTK Jan Pochman z Unie vydavatelů.

Hlavním důvodem této metodické změny je podle Pochmana vývoj, ke kterému dochází na internetovém reklamním trhu. Úloha dalších forem reklamy se údajně zvyšuje a současně všechny formy reklamy stále více srůstají. "Projevem toho je rostoucí používání bannerů vypadajících jako texty, rozšiřování textové reklamy splývající s plošnou, využívání odkazové reklamy, kupování klíčových slov v aukcích a další," poznamenal.

Menší meziroční tempo růstu výdajů na internetovou plošnou reklamu ve výši 12 procent ve srovnání s 20,8 procenta mezi lety 2005 a 2006 představuje podle průzkumu určité zmírnění prudkého vývoje. Podle Pochmana je ale třeba si uvědomit, že letos nebude působit taková shoda pozitivních faktorů pro růst internetové reklamy, jako tomu bylo v roce 2006.

"Loni se projevil vliv přejmenování Eurotelu a Českého Telecomu na O2, mistrovství světa v kopané, přejmenování Oskara na Vodafone, ofenzivní nabídky ADSL připojení a další," míní Pochman.

Internetová reklama je podle odhadů mediálních agentur nejrychleji rostoucí oblast ve srovnání s dalšími typy médií, výdaje na ni však stále nedosahují výdajů na rádia, venkovní reklamu, tisk a televizi. Podle celosvětového odhadu britské agentury ZenithOptimedia však bude příští rok v celosvětovém průměru prvním, kdy výdaje za reklamu na webu budou vyšší, než výdaje na rozhlasovou reklamu. Nejvíce peněz v ČR jde na TV reklamu, následuje tisk, venkovní reklama a rádia.

6.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pražský hrad.
15

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Předseda KDU-ČSL a místopředseda vlády Pavel Bělobrádek (vpravo) a 1. místopředseda strany a ministr zemědělství Marian Jurečka.
8 8

Devět procent. Lidovci a STAN by se do Sněmovny společně nedostali

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Správní rada největší české zdravotní pojišťovny dnes rozhodne, jak tučnou odměnu si na účet připíše ředitel Zdeněk Kabátek. Mohl by si přijít až na šestinásobek svého platu, tedy asi 1,35 milionu korun hrubého.

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly u Lačnova

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly nyní na loukách a zahradách v okolí Lačnova na Vsetínsku. Lokalit je 18, k největším patří například louka za školou nebo na Sucháčkových pasekách, tam bývá až 20.000 nebo 30.000 květů, řekl dnes Milan Orálek z Českého svazu ochránců přírody Valašské Meziříčí.

AKTUALIZOVÁNO

Dva lidé a firma čelí obžalobě za podplácení v České poště

Pražské vrchní státní zastupitelství v pondělí podalo obžalobu na dva lidi a jednu firmu za korupci v souvislosti se zajištěním bezpečnostních služeb pro Českou poštu. Na webu o tom informoval dozorující státní zástupce Zdeněk Matula. Za podplácení úřední osoby hrozí obviněným až šestileté vězení, propadnutí majetku nebo peněžitý trest. Podle dřívějších informací se kauza týká firmy Alkom.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies