Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hrubé výdaje za reklamu na webu loni přesáhly dvě miliardy

PRAHA - Hrubé výdaje firem bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů za internetovou reklamu loni poprvé překročily dvě miliardy korun a dosáhly částky 2,03 miliardy korun.

6.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

V letošním roce by pak měly výdaje stoupnout na 2,35 miliardy korun, což je o 15,9 procenta více než loni. Vyplývá to z průzkumu, který mezi provozovateli serverů uskutečnila Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů ve spolupráci s ABC ČR, a dalších údajů.

V roce 2005 byl odhad hrubých výdajů firem za reklamu na webu podle stejného průzkumu 1,01 miliardy. Výrazný nárůst je podle autorů průzkumu ale způsoben tím, že do odhadů za loňský a letošní rok byly poprvé započítány i jiné druhy reklamy na webu než tradiční plošná, označovaná také jako bannerová.

Pokud by se srovnávala pouze plošná reklama, pak hrubé výdaje firem na tento typ reklamy v roce 2005 činily 1,01 miliardy, loni to bylo 1,22 miliardy a letos má tato suma stoupnout na 1,37 miliardy korun. To představuje nárůst mezi lety 2005 a 2006 o 20,8 procenta, mezi loňským a letošním rokem pak o 12 procent.

"Jako východisko (odborná komise) vzala nejen celkový objem plošné reklamy uskutečněné na reklamních pozicích v podobě bannerové reklamy, ale i dalších forem, jako je umístění v katalozích, řádková a textová inzerce, přednostní výpisy, klíčová slova a tak dále," sdělil dnes ČTK Jan Pochman z Unie vydavatelů.

Hlavním důvodem této metodické změny je podle Pochmana vývoj, ke kterému dochází na internetovém reklamním trhu. Úloha dalších forem reklamy se údajně zvyšuje a současně všechny formy reklamy stále více srůstají. "Projevem toho je rostoucí používání bannerů vypadajících jako texty, rozšiřování textové reklamy splývající s plošnou, využívání odkazové reklamy, kupování klíčových slov v aukcích a další," poznamenal.

Menší meziroční tempo růstu výdajů na internetovou plošnou reklamu ve výši 12 procent ve srovnání s 20,8 procenta mezi lety 2005 a 2006 představuje podle průzkumu určité zmírnění prudkého vývoje. Podle Pochmana je ale třeba si uvědomit, že letos nebude působit taková shoda pozitivních faktorů pro růst internetové reklamy, jako tomu bylo v roce 2006.

"Loni se projevil vliv přejmenování Eurotelu a Českého Telecomu na O2, mistrovství světa v kopané, přejmenování Oskara na Vodafone, ofenzivní nabídky ADSL připojení a další," míní Pochman.

Internetová reklama je podle odhadů mediálních agentur nejrychleji rostoucí oblast ve srovnání s dalšími typy médií, výdaje na ni však stále nedosahují výdajů na rádia, venkovní reklamu, tisk a televizi. Podle celosvětového odhadu britské agentury ZenithOptimedia však bude příští rok v celosvětovém průměru prvním, kdy výdaje za reklamu na webu budou vyšší, než výdaje na rozhlasovou reklamu. Nejvíce peněz v ČR jde na TV reklamu, následuje tisk, venkovní reklama a rádia.

6.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americká hudební skupina Guns N' Roses vystoupila 4. července v Praze. Na snímku je zpěvák Axl Rose.
6

Na retro vlně. Největší koncerty mají letos Guns N’ Roses a vzpomínající U2

Po výbuchu ve vládní a diplomatické čtvrti Kábulu
AKTUALIZUJEME

Dvanáct mrtvých. Sebevražedný atentátník se odpálil v Kábulu

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

/INFOGRAFIKA/ Rychlovlak si na sebe nevydělá, hyperloop to ale zvládne. Takový je závěr bakalářské práce Petra Šlapala, kterou úspěšně obhájil na Mendelově univerzitě v Brně.

Vnitro chce zvýšit bezpečnost na mimopražských letištích

Na mimopražských mezinárodních letištích by měly být podle ministerstva vnitra zavedeny systémy pro rozpoznávání obličejů a registračních značek vozidel. Počítá s tím materiál o zvýšení jejich bezpečnosti, který v pondělí projedná vláda. Na letišti Václava Havla už stejný systém funguje, jiný dokument ale počítá s jeho rozšířením na další části budovy.

Jsou tam? Ochránci hledají v Brdech vzácné netopýry

V nedotčené oblasti CHKO se mohou skrývat i méně obvyklé lesní druhy.

Veřejné prostory v moderních kancelářských budovách musí být odvážnější

Světelné prvky putující po rampě, dekorační panely měnící se podle ročního období, květinová výzdoba v podobě zavěšených orchidejí a skleněné prvky v různých podobách. I tak může vypadat moderní veřejný prostor v kancelářských budovách v Praze. Zatímco v zahraničí jsou tato místa mnohem odvážnější a zajímavější, u nás jsou spíše nudné a často plná klišé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení