VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hrubé výdaje za reklamu na webu loni přesáhly dvě miliardy

PRAHA - Hrubé výdaje firem bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů za internetovou reklamu loni poprvé překročily dvě miliardy korun a dosáhly částky 2,03 miliardy korun.

6.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

V letošním roce by pak měly výdaje stoupnout na 2,35 miliardy korun, což je o 15,9 procenta více než loni. Vyplývá to z průzkumu, který mezi provozovateli serverů uskutečnila Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů ve spolupráci s ABC ČR, a dalších údajů.

V roce 2005 byl odhad hrubých výdajů firem za reklamu na webu podle stejného průzkumu 1,01 miliardy. Výrazný nárůst je podle autorů průzkumu ale způsoben tím, že do odhadů za loňský a letošní rok byly poprvé započítány i jiné druhy reklamy na webu než tradiční plošná, označovaná také jako bannerová.

Pokud by se srovnávala pouze plošná reklama, pak hrubé výdaje firem na tento typ reklamy v roce 2005 činily 1,01 miliardy, loni to bylo 1,22 miliardy a letos má tato suma stoupnout na 1,37 miliardy korun. To představuje nárůst mezi lety 2005 a 2006 o 20,8 procenta, mezi loňským a letošním rokem pak o 12 procent.

"Jako východisko (odborná komise) vzala nejen celkový objem plošné reklamy uskutečněné na reklamních pozicích v podobě bannerové reklamy, ale i dalších forem, jako je umístění v katalozích, řádková a textová inzerce, přednostní výpisy, klíčová slova a tak dále," sdělil dnes ČTK Jan Pochman z Unie vydavatelů.

Hlavním důvodem této metodické změny je podle Pochmana vývoj, ke kterému dochází na internetovém reklamním trhu. Úloha dalších forem reklamy se údajně zvyšuje a současně všechny formy reklamy stále více srůstají. "Projevem toho je rostoucí používání bannerů vypadajících jako texty, rozšiřování textové reklamy splývající s plošnou, využívání odkazové reklamy, kupování klíčových slov v aukcích a další," poznamenal.

Menší meziroční tempo růstu výdajů na internetovou plošnou reklamu ve výši 12 procent ve srovnání s 20,8 procenta mezi lety 2005 a 2006 představuje podle průzkumu určité zmírnění prudkého vývoje. Podle Pochmana je ale třeba si uvědomit, že letos nebude působit taková shoda pozitivních faktorů pro růst internetové reklamy, jako tomu bylo v roce 2006.

"Loni se projevil vliv přejmenování Eurotelu a Českého Telecomu na O2, mistrovství světa v kopané, přejmenování Oskara na Vodafone, ofenzivní nabídky ADSL připojení a další," míní Pochman.

Internetová reklama je podle odhadů mediálních agentur nejrychleji rostoucí oblast ve srovnání s dalšími typy médií, výdaje na ni však stále nedosahují výdajů na rádia, venkovní reklamu, tisk a televizi. Podle celosvětového odhadu britské agentury ZenithOptimedia však bude příští rok v celosvětovém průměru prvním, kdy výdaje za reklamu na webu budou vyšší, než výdaje na rozhlasovou reklamu. Nejvíce peněz v ČR jde na TV reklamu, následuje tisk, venkovní reklama a rádia.

6.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
22 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto
1

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

AKTUALIZOVÁNO

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

Scéna jako z akčního filmu. V pondělí krátce po poledni se po Boleslavské třídě od centra směrem k železničnímu nadjezdu řítí houkající policejní vůz. Spěchá k případu pobodaného muže, kde jde o život. Na místo však už nedojede. Na křižovatce s ulicí V Kolonii mu do cesty z vedlejší silnice vjede řidička se Škodou Fabia. Střetu nelze zabránit. Zatímco řidička s autem skončila na rohu nejbližšího domu, policisté vjedou vlevo vedle silnice do úzkého pruhu mezi dům a betonovou stěnu, jíž začíná samotný nadjezd.

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies