Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamace staveb od společnosti Skanska prověří ŘSD

Praha - Reklamací desítky úseků silnic a dálnic, které postavila společnost Skanska, se bude zabývat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Jde o standardní postup při zjištění závad během přebírání staveb, řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

15.3.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační obrázekFoto: Archiv Hradeckého deníku

Reklamace vůči stavební firmě podle ministra dopravy Víta Bárty může dosáhnout téměř jedné miliardy korun. Skansku prý vyjádření ministra zaskočilo a netuší, z jakých faktů čerpal.

Ministr Bárta v neděli v České televizi uvedl, že právníci ministerstva od pondělí s využitím všech nástrojů zvýší tlak na společnost, která při odstraňování nedostatků údajně „nechce moc kooperovat“. Desítku úseků proto nechal označit cedulemi, které řidičům oznamují, že je Skanska stavěla a Ředitelství silnic a dálnic je musí opravit. Skanska ale tuto kritiku odmítá.

„Ministrovi šlo o to, zvýšit na Skansku tlak, aby se začala reklamacemi zabývat,“ řekl dnes mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský. V současné době poběží reklamační řízení mezi ŘSD a společností Skanska a během něj se budou prokazovat přesné částky reklamace.

"Vedeme jednotlivá reklamační řízení"

Skanska vystoupení ministra Bárty považuje za bezdůvodnou skandalizaci hraničící s poškozováním dobrého jména firmy. „V každém smluvním vztahu postupujeme podle podmínek stanovených v uzavřených kontraktech a reklamace odstraňujeme v rámci reklamačního řízení na náš účet,“ reagovala Lucie Nováková, ředitelka komunikace společnosti.

„My vedeme se společností Skanska jednotlivá reklamační řízení,“ řekla mluvčí ŘSD Vápeníková. Firma podle ní už dostala od ředitelství vytýkací dopis za zvlnění vozovky na úseku dálnice D11 a za nevyhovující svodidla na D1. Další reklamační řízení se prý připravují. Konkrétně jde například o sesuv svahu na silnici D47 u Bílovce.

"Máme dodavatele, kteří jsou komunikativnější"

Podle ministerstva se Skanska nestaví k reklamacím tak, jak by měla. „Máme dodavatele, kteří jsou daleko komunikativnější,“ řekl Ptačinský. Například firma Eurovia, která prý měla rovněž jako Skanska problémy s certifikací použitých svodidel na některých úsecích dálnic, je už nahradila novými svodidly s požadovaným atestem. Skanska se ale k podobnému kroku údajně stále nemá. Společnost chybu již dříve odmítla s tím, že je schopna certifikáty doložit každý metr svodidel.

Největší tuzemská stavební společnost Skanska loni v Česku a na Slovensku hospodařila se ziskem 1,01 miliardy korun při tržbách 24,3 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

15.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZUJEME
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Mělo sílu 7,1 stupně

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení