Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamací zájezdů kvůli novému občanskému zákoníku přibývá

Praha – Od tohoto roku mohou lidé díky novému občanskému zákoníku požadovat od cestovních kanceláří vrácení části peněz, pokud jim něco zkazilo dovolenou. První zkušenosti cestovek ale ukazují na to, že lidé zkouší reklamovat cokoli, třeba i příliš hrubý písek na pláži nebo velké vlny.

8.8.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Navíc jsou zákazníci čím dál víc agresivní. „Objevují se ve větší míře stížnosti na ruské klienty ve stejném hotelu a vyhrožování soudní žalobou," uvádí tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří 
a agentur (AČCKA) Kateřina Petříčková.

Některé české cestovky hovoří dokonce o reklamační turistice. Například podle Petra Šatného z cestovní kanceláře Alexandria si část turistů dovolenou ani nemůže užít, protože se od prvního dne zajímají místo o moře a památky o kapající kohoutky v hotelu.

„Není to tak, že by horentně narostl počet reklamací, spíš lidé nevědí, co si pod pojmem zkažená dovolená představit. Míra neoprávněných reklamací se ale zvedla," potvrzuje mluvčí Firo-tour Pavlína Pešová.

„Naši klienti začali více používat termín ztráta radosti 
z dovolené. O jejich stížnostech jsme se dozvídali vždy, dřív to ale bylo v rámci nějaké zpětné vazby, dnes se to více přelévá do oficiálních reklamací," doplňuje mluvčí cestovní skupiny Fischer Jan 
Osúch. Odškodnění se podle něj pohybuje v řádu stokorun.

Podle asociace zaznamenávaly cestovní kanceláře do loňska zhruba 0,5 procenta stížností a reklamací z prodaných zájezdů ročně. Letos se číslo vyšplhalo už na 0,8 procenta. Nově lze reklamovat vše, 
k čemu se cestovní kancelář zavázala ve smlouvě. Reklamovat jde ale i to, když inzerce v katalogu nebo reklamě neodpovídá skutečnosti.

(cib)

Nejkurióznější reklamace českých turistů v letošní sezóně (dle AČCKA):
„U snídaně All Inclusive nebyla podávána zmrzlina" … (klientka 55 let)
„Jakmile jsme vlezli do moře, okamžitě tam byli domácí Tunisané, stříkali a skákali, až nás prostě z moře vyštvali, proto jsme nemohli moře využívat"… (paní 58 let se synem)
„Hotel nám oběma dvěma zablokoval telefon, takže jsme nemohli volat mobilem" … (vyjádření seniorského páru – tomuto tématu věnovali v reklamaci celou stranu A4)
„Asi 2× denně se v bazénu hrálo vodní pólo, takže je předpokladem, že se během hry do vody plivalo" … (paní 62 let)
„To jsme opravdu mohli zůstat doma u bazénu a byli bychom alespoň ušetřeni otřesného chování dalších stovek ruských turistů a určitě bychom si dopřáli k jídlu i něco víc než brambory, chleba a rýži, které nám vesměs po náletu soudruhů zbyly" … (pán 41 let)
„Na pokoji jsem měla pro sebe dvě lůžka, ale já jsem chtěla jednolůžkový pokoj, a proto žádám o vrácení extra příplatku za jednolůžkový pokoj" … (paní 38 let)
„Vámi inzerovaný /pozvolný vstup do moře/ byl podle mne až příliš pozvolný".
„Požadujeme vrátit 50 procent ze zaplacené částky za zájezd, protože se nám v noci shrnovalo prostěradlo, a přestože bylo ihned vyměněno za nové, shrnovalo se dál."
„Z podzemního hotelového parkoviště vedl pouze jeden výtah, takže bylo nutné na výtah čekat."
„Klient si vyfotil pokoj, který byl naprosto v pořádku, ale rozházel v něm své oblečení a následně reklamoval neuklizený pokoj."

Autor: ČTK, Redakce

8.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
TOP 2 HNED PAVEL VIČAR Knihkupectví ve Vyškově je zase v provozu. Majitelka si pořídila systém EET, a po rozhodnutí finanční správy může svůj obchod dál provozovat.
7

Knihkupectví uzavřená kvůli EET opět fungují, finanční správa to posvětila

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
4

Ultimátum taxikářů vypršelo. Na příští týden chystají protestní jízdu

Škodovka nestíhá, superb se možná bude vyrábět v Německu. Odboráři nesouhlasí

Pracují sedm dní v týdnu téměř 24 hodin denně. Závody Škody Auto v Mladé Boleslavi a Kvasinách nestíhají. Prodeje stále rostou a brzy mají přijít nové modely. Vedení mateřského koncernu Volkswagen řeší, jak české automobilce pomoci a které modely přesunout do továren po Evropě. Škoda se potýká s nedostatkem pracovníků. Informovaly o tom Hospodářské noviny.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Evropa zvládla start Laver Cupu, po dvou zápasech vede 2:0

/FOTOGALERIE/ Tenisté týmu Evropy vedou po prvních dvou zápasech Laver Cupu nad výběrem světa 2:0. Byly to ale pořádné bitvy, bojovalo se o každý míček. Nejprve Chorvat Marin Čilič porazil dvakrát 7:6 mladého Američana Francese Tiafoeho, pak si Rakušan Dominic Thiem poradil 6:7, 7:6 a 10:7 v rozhodujícím super tie-breaku s dalším americkým hráčem Johnem Isnerem.

OBRAZEM: Policejní zakuklenci se v Hodoníně slanili z vrtulníku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Jaké je to být policistou a co všechno je k tomu potřeba splnit, mohli zjistit zájemci v pátek v areálu stadionu U Červených domků v Hodoníně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení