VYBERTE SI REGION

Reklamací zájezdů kvůli novému občanskému zákoníku přibývá

Praha – Od tohoto roku mohou lidé díky novému občanskému zákoníku požadovat od cestovních kanceláří vrácení části peněz, pokud jim něco zkazilo dovolenou. První zkušenosti cestovek ale ukazují na to, že lidé zkouší reklamovat cokoli, třeba i příliš hrubý písek na pláži nebo velké vlny.

8.8.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Navíc jsou zákazníci čím dál víc agresivní. „Objevují se ve větší míře stížnosti na ruské klienty ve stejném hotelu a vyhrožování soudní žalobou," uvádí tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří 
a agentur (AČCKA) Kateřina Petříčková.

Některé české cestovky hovoří dokonce o reklamační turistice. Například podle Petra Šatného z cestovní kanceláře Alexandria si část turistů dovolenou ani nemůže užít, protože se od prvního dne zajímají místo o moře a památky o kapající kohoutky v hotelu.

„Není to tak, že by horentně narostl počet reklamací, spíš lidé nevědí, co si pod pojmem zkažená dovolená představit. Míra neoprávněných reklamací se ale zvedla," potvrzuje mluvčí Firo-tour Pavlína Pešová.

„Naši klienti začali více používat termín ztráta radosti 
z dovolené. O jejich stížnostech jsme se dozvídali vždy, dřív to ale bylo v rámci nějaké zpětné vazby, dnes se to více přelévá do oficiálních reklamací," doplňuje mluvčí cestovní skupiny Fischer Jan 
Osúch. Odškodnění se podle něj pohybuje v řádu stokorun.

Podle asociace zaznamenávaly cestovní kanceláře do loňska zhruba 0,5 procenta stížností a reklamací z prodaných zájezdů ročně. Letos se číslo vyšplhalo už na 0,8 procenta. Nově lze reklamovat vše, 
k čemu se cestovní kancelář zavázala ve smlouvě. Reklamovat jde ale i to, když inzerce v katalogu nebo reklamě neodpovídá skutečnosti.

(cib)

Nejkurióznější reklamace českých turistů v letošní sezóně (dle AČCKA):
„U snídaně All Inclusive nebyla podávána zmrzlina" … (klientka 55 let)
„Jakmile jsme vlezli do moře, okamžitě tam byli domácí Tunisané, stříkali a skákali, až nás prostě z moře vyštvali, proto jsme nemohli moře využívat"… (paní 58 let se synem)
„Hotel nám oběma dvěma zablokoval telefon, takže jsme nemohli volat mobilem" … (vyjádření seniorského páru – tomuto tématu věnovali v reklamaci celou stranu A4)
„Asi 2× denně se v bazénu hrálo vodní pólo, takže je předpokladem, že se během hry do vody plivalo" … (paní 62 let)
„To jsme opravdu mohli zůstat doma u bazénu a byli bychom alespoň ušetřeni otřesného chování dalších stovek ruských turistů a určitě bychom si dopřáli k jídlu i něco víc než brambory, chleba a rýži, které nám vesměs po náletu soudruhů zbyly" … (pán 41 let)
„Na pokoji jsem měla pro sebe dvě lůžka, ale já jsem chtěla jednolůžkový pokoj, a proto žádám o vrácení extra příplatku za jednolůžkový pokoj" … (paní 38 let)
„Vámi inzerovaný /pozvolný vstup do moře/ byl podle mne až příliš pozvolný".
„Požadujeme vrátit 50 procent ze zaplacené částky za zájezd, protože se nám v noci shrnovalo prostěradlo, a přestože bylo ihned vyměněno za nové, shrnovalo se dál."
„Z podzemního hotelového parkoviště vedl pouze jeden výtah, takže bylo nutné na výtah čekat."
„Klient si vyfotil pokoj, který byl naprosto v pořádku, ale rozházel v něm své oblečení a následně reklamoval neuklizený pokoj."

Autor: ČTK, Redakce

8.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies