VYBERTE SI REGION

Rekonstrukce dálnice D1 by měla začít v březnu příštího roku

Praha - Rekonstrukce dálnice D1 by měla začít v březnu roku 2013, přesnější termín zahájení bude ale záležet na počasí. V nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce to řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR David Čermák.

30.9.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Libor Plíhal

 ŘSD v pondělí představí obchodní podmínky tendrů pro stavební firmy, které by se podle Čermáka neměly již zásadně měnit.

Nabídky budou společnosti předkládat 19. listopadu, následovat bude 15denní lhůta pro odvolání. Smlouvy k provedení rekonstrukce by se tak měly podepisovat v první polovině prosince. Podle Čermáka by antimonopolní úřad neměl na obchodních podmínkách tendru shledat nic zásadně závadného, neboť součástí podmínek není a ani nikdy nebyla nutnost stavět v zimě. „Podle nového nastavení je jasně patrný termín od předání staveniště 62 dní, což přesněji zohledňuje technologickou zimní přestávku" dodal.

Podle zástupce generálního tajemníka Česmad Bohemia Vojtěcha Hromíře již další časový posun zahájení rekonstrukce nehraje významnou roli. „Posun o šest měsíců už podstatný není, D1 už přesluhuje mnoho let a měla být opravena už dávno. My jenom vítáme, že se stát k velké rekonstrukci odhodlal," uvedl v neděli v pořadu Hromíř.

Dodal, že členové Česmad Bohemia mhou zahájit jednání v souvislosti s osvobozením od mýtného na vadných nebo rekonstruovaných úsecích. „Máme zato, že většinou se mýto platí, pokud ta oprava není dlouhá, ale nemohu vyloučit, že teď na podzim taková jednání zahájíme. Z minulosti víme, že stát a nejenom český stát takovouhle variantu vždycky zarputile odmítá, ale asi to zkusíme," uvedl Hromíř.

ŘSD měnilo podmínky tendru kvůli častým dotazům a připomínkám, které k průběhu řízení měly jednotlivé stavební firmy. Podle ředitelství změna omezí možnost budoucího vzniku víceprací, a tím i prodražování staveb. Tendr na opravy dálnice se nyní nachází ve druhém a závěrečném kole výběrového řízení, ve kterém má ŘSD vybrat vítěze na základě ceny.

O zakázku se uchází 13 firem. Z velkých jsou to například Metrostav, Skanska, Strabag a Eurovia CS. Právě posledně jmenovaná firma a ŘSD se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice D47 u Ostravy.

K této záležitosti Čermák řekl, že už jsou připraveny technologické postupy oceňování těchto vad. „Jediné, v čem by mohl být problém, je to, že by zhotovitel neuznal vadu," řekl Čermák s tím, že v takovém případě je ŘSD připraveno nároky domáhat soudně. V srpnu ŘSD předložilo posudek od německých odborníků, který ukázal chyby při použití materiálu. Někdy v polovině listopadu by podle Čermáka měly být k dispozici další posudky. „Je tedy dostatečný časový prostor, abychom je mohli použít," řekl Čermák.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy loni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku. ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 kilometrů odhadlo na 4,4 miliardy korun.

Autor: ČTK

30.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

„Autobusák" zpříjemnil spoustě lidí jeden den. Nápad ocenil i ředitel DPO

Neobvyklá středeční oslava 27. narozenin šoféra Dopravního podniku Ostrava (DPO) vyvolala nebývalý ohlas. Informace o Martinu Plačkovi, jenž pasažérům ve voze rozvěšel bonbony, oslovila do včerejšího poledne jen na facebooku Deníku 222 tisíc čtenářů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies