OHL ŽS na úseku několik týdnů nepracovala. Na místo se vrátila koncem července den poté, co ji ministr dopravy Zdeněk Žák vyzval k okamžitému obnovení práce, jinak jí investor vypoví smlouvu. V posledních týdnech ale měla OHL ŽS na místě jen minimum mechanizace. Dnes bylo podle Neřolda na místě asi 30 až 40 dělníků a zhruba 20 kusů těžké techniky.

„Práce by měly pokračovat podle původního plánu, ale firma je musí zřejmě urychlit, aby stihla domluvené termíny," řekl Neřold. Spory byly o stav krajnice, který neodpovídal dokumentaci. Firma dnes měla začít s odfrézováním vozovky právě na krajnici.

„Dělníci budou zatím postupovat podle původního projektu ve spodních vrstvách krajnice. Na technickém řešení jsme s Ředitelstvím silnic a dálnic domluveni. Řeší se otázka ceny, bude se zpracovávat cenová bilance technického řešení," řekl dnes zástupce společnosti OHL ŽS Tomáš Psota.

Podle Jana Studeckého z tiskového oddělení ŘSD v těchto dnech dále projektanti připravují zvolené technické řešení a cenové vyčíslení víceprací, které se týkají horních vrstev podloží odstavného jízdního pruhu.

Dopoledne bylo přímo na úseku D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší vidět několik nákladních vozů a dvě frézy pracující na frézování drážek pro zpevnění vozovky. Dva bagry pokračovaly v začišťovacích pracích na místech odstraněných mostních konstrukcí.