Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rekordní produkce. Iveco vyrobilo 3728 autobusů

Vysoké Mýto (Orlickoústecko) - Společnost Iveco Czech Republic z Vysokého Mýta loni vyrobila 3728 autobusů, což je rekordní produkce v historii firmy. Předloni podnik zhotovil 3288 vozidel. Informoval o tom generální ředitel Jiří Vaněk. Za deset let vzrostla produkce firmy téměř dvojnásobně.

25.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

"Těší nás, že se podařilo celoročně naplnit výrobu tak, že jsme mohli autobusy vyrábět bez výkyvů. Podotýkám, že nevyrábíme na sklad, každý autobus má svého konkrétního zákazníka a přesnou technickou specifikaci, často doprovázenou řadou specifických zákaznických požadavků," uvedl Vaněk.

Podnik meziročně zlepšil produkci o 440 autobusů, tedy o 13 procent. Tento výsledek podle Vaňka pokořil rekord, který pocházel z předrevoluční doby, kdy se ve velkých počtech vyráběly autobusy Karosa řady 700. Sériově se začal tento typ vyrábět v roce 1981 a poslední vozy sjely z výrobních linek v roce 1997. Mezitím vozidlo nahradila řada 900. Obou typů autobusů se vyrobilo více než 37.000 kusů.

V současnosti mají autobusy mnoho modifikací, nejúspěšnější je meziměstský Crossway, který se vyrábí od roku 2005. Dosud se ho vyrobilo přes 25.000 kusů. Loni se nejvíc vyráběl typ Crossway Pop, který slouží jako školní autobus. Tradičně podnik vyvážel hlavně do Francie, Německa a Itálie.

Alternativní pohon

Kromě dieselových autobusů se Iveco zaměřuje i na alternativní pohony, zemní plyn a hybridní hnací soustavu. Vloni například dodal 151 autobusů Urbanway na zemní plyn Evropským hrám v Baku. Elektrické minibusy a autobusy na hydrogenovaný rostlinný olej sloužily pro přepravu hostů loňské mezinárodní klimatické konferenci v Paříži.

Podnik, který založil Josef Sodomka, loni oslavil 120 let existence. Původně se zaměřoval na kočáry, od roku 1925 vyráběl automobilové karosérie, výrobu autobusů zahájil v druhé polovině 40. let minulého století.

Do roku 2007 se firma jmenovala Karosa. Vysokomýtský závod patří koncernu CNH Industrial a největší výrobcem pro Iveco Bus. Firma zaměstnává přes 3100 lidí a dalších 1700 pracovníků prostřednictvím svých subdodavatelů. Iveco Bus zaměstnává přes 5000 lidí a provozuje dva závody, jeden v Annonay ve Francii a druhý ve Vysokém Mýtě.

Autor: ČTK

25.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
1

VIDEO: U Belgie našli zachovalou ponorku z 1. světové války. I s posádkou

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
9 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

Svět by měl zasáhnout proti terorismu, řekl Zeman v OSN

Prezident Miloš Zeman vystoupil na půdě Valného shromáždění OSN v New Yorku. Upozornil zde na boj s terorismem. Svět podle něj stále nedokázal rozhodně zasáhnout, k čemuž je mimo jiné potřeba i silný úřad OSN, který by byl schopen použít i vojenskou sílu. Vyzval také k zastavení migrace.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Na sdílení kol půjde 20 milionů. Města mohou žádat o dotace

Sdílení jízdních kol ve městech podpoří nová dotace ze Státního fondu životního prostředí. Na takzvaný bikesharing je určeno 20 milionů korun. O peníze mohou žádat města, dopravní podniky i soukromé firmy. Dalších 20 milionů půjde do osvěty pro ekologicky čistou dopravu. 

Česká meziválečná avantgarda boduje. Toyen, Šíma a Kupka stojí miliony

Na zahraničních aukcích se z českých autorů stále nejlépe prodávají jména spojená s meziválečnou avantgardou. Mezi nejdražšími bohemiky první poloviny letošního roku figurují obvyklá jména, tedy Toyen, Josef Šíma a František Kupka. Mezi desítkou nejdražších děl českých autorů mají každý po dvou dílech. Ke koupi deseti nejdražších bohemik by případný zájemce potřeboval 2,2 milionu eur, tedy asi 57 milionů korun, uvádí server Artplus.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení