VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řešíte problém při nákupu v e-shopu? Poradí nová služba

Praha - Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zprovoznila novou službu nazvanou Ombudsman pro zákazníky e-shopů, prostřednictvím které spotřebitelům nabízí odborné rady a pomoc například s řešením jejich případných problémů při nakupování v internetových obchodech.

21.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Holubář

"Věříme, že naše služba zákazníkům pomůže jak při řešení sporů, tak i v orientaci v problematice nákupu na internetu," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Odborníci z APEK se nyní například zabývají komplikovaným případem zákaznice, která již šest měsíců čeká na dodání objednaného zboží ze Spojených států. Podrobnosti o nové službě včetně kontaktu lidé najdou na internetových stránkách www.apek.cz.

Na internetové obchody si loni České obchodní inspekci stěžovalo 2500 nespokojených zákazníků, přičemž následné kontroly potvrdily oprávněnost těchto podání v 18 procentech případů. Zákazníkům vadilo zejména nevrácení peněz při odstoupení od kupní smlouvy či neuznané reklamace.

ČOI loni odhalila různé závady u takřka tří čtvrtin kontrolovaných internetových obchodů. Nejčastějším prohřeškem bylo používání nekalých obchodních praktik. Provozovatelům internetových obchodů ČOI za zjištěné závady uložila 620 pokut v celkového hodnotě 2,33 milionu korun.

Nakupování na internetu je v ČR stále populárnější. Útraty Čechů v internetových obchodech loni podle odhadu APEK meziročně vzrostly o čtyři miliardy na rekordních 37 miliard korun.

Čtěte také:

E-shopů v ČR rychle přibývá, nyní je jich 21 tisíc

Lidé utratí v e-shopech tisíce korun

Autor: ČTK

21.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies