Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Revolta. Budou řetězce bez zboží?

Praha – Zřejmě se schyluje k revoltě. Potravinářským firmám se nelíbí podmínky, za jakých by měly prodávat svoje zboží v obchodních řetězcích, a přestaly, nebo o tom uvažují, tyto obchody zásobovat. Z regálů tak může zmizet i řada českých potravin.

11.1.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

„Obchodní řetězce vyvíjejí značný tlak, aby firmy plošně snížily ceny o pět až o osm procent podle druhu zboží. Dalších 20 až 40 procent si obchodní řetězce berou jenom za to, že jejich výrobky prodávají,“ uvedla mluvčí Potravinářské komory Dana Večeřova.

Tyto podmínky jsou však pro firmy už natolik neúnosné, že přestávají obchodním řetězcům svoje zboží dodávat. Naposledy se vzbouřila nadnárodní společnost PepsiCo, která vypověděla smlouvu řetězci Tesco.

„S Tescem jsme ukončili spolupráci, nedohodli jsme se na obchodních podmínkách,“ uvedla v Lidových novinách Olga Tóthová ze společnosti PepsiCo a označila podmínky dokonce za vydírání.

Žádná Pepsi

Mluvčí Tesca Eva Karasová řekla, že o obnovení dodávek s firmou jednají. Avšak dokud se nedohodnou, zákazníci v regálech nenajdou například limonády Pepsi a Mirinda nebo ledové čaje Lipton či brambůrky Lays.

PepsiCo ovšem není jediná firma, které se nelíbí obchodní podmínky řetězců. Už na začátku roku se rozhodl ukončit spolupráci s řetězcem Kaufland mlékárenský gigant Danone, takže zákazníci se v těchto obchodech musejí rozloučit například se značkou Actimel, Activia nebo Dobrá máma.

„Vzniklé situace a komplikací způsobených našim věrným zákazníkům litujeme. Po dobu, než dojde k uzavření oboustranně akceptovatelných podmínek, nebudou výrobky společnosti Danone v řetězci Kaufland k dostání,“ uvedl Miloš Štafen z Danone.

Krach dohody potvrdil 
i Kaufland. „Společnost 
Kaufland lituje především ve vztahu k velkému počtu svých stálých zákazníků, že uvedené zboží nemůže v současné době nabídnout. Náš sortiment je v této oblasti ale více než pokrytý zbožím od českých výrobců,“ vzkázalo tiskové oddělení společnosti.

Jenomže k revoltě se mohou připojit i čeští výrobci, kterým se podmínky obchodních řetězců také nelíbí. „Nevylučujeme, že některé české firmy uvažují o tom, že s obchodními řetězci dohodu ukončí,“ potvrdila mluvčí Večeřová.

O které firmy se jedná, ovšem neprozradila. „Byli bychom proti nim. Tyto firmy s řetězci ještě vyjednávají, takže bude záležet, na čem se nakonec dohodnou“ vysvětlila.

Dodala, že slabší české firmy jsou v trochu jiné pozici než než velké a silné nadnárodní společnosti, jako jsou například právě PepsiCo nebo Danone.

Autor: Vilém Janouš

11.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení