VYBERTE SI REGION

Řidiči autobusů znojemské ZDS-Psota hodlají od pondělí stávkovat

Znojmo - Odboráři dopravní firmy ZDS-Psota hodlají od pondělí stávkovat, ve Znojmě a okolí tak zřejmě nevyjede většina autobusů. Stávka má být časově neomezená. Dnes to řekl zástupce odborářů Libor Weinstein, podle něhož se ke stávce hodlá připojit drtivá většina řidičů firmy. Odboráři po vedení společnosti požadují garanci zvýšení mezd. Weinstein ale uvedl, že odbory jsou stále ochotny jednat a stávku eventuálně odvolat. Reakci vedení firmy ČTK zjišťuje.

2.11.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Ve znojemské dopravní firmě ZDS-Psota od dubna platí stávková pohotovost, odboráři a vedení společnosti se zatím nebyli schopni shodnout na kolektivní smlouvě. K podpisu se sešli odboráři s vedením firmy minulý čtvrtek a mělo jít o formalitu. Vedení firmy však doplnilo do smlouvy dodatek, v němž se uvádělo, že mzdy se zvýší jen v případě, že město a kraj dají firmě záruky, že zvýší kompenzace dopravcům dle nedávno schváleného nařízení vlády. S tím odboráři nesouhlasí. "Požadujeme znění kolektivní smlouvy tak, jak jsme se dohodli," uvedl Weinstein.

Odbory se s vedením firmy ve druhé polovině září dohodly na růstu platů, řidiči měli dostat 108 korun za hodinu jízdy včetně prémií a 88 korun za hodinu čekání jako odměny. Vláda na začátku října schválila růst minimální mzdy šoférům linkových autobusů od příštího roku zhruba o třetinu z nynějších 71,60 Kč na hodinu na 98,10 Kč. Nařízení zvyšující mzdy vychází z dohody mezi zástupci šoférů, vlády a dopravci.

Ve znojemské společnosti jde tak o to, kdo zaplatí ono třetinové navýšení. Podle ředitele ZDS-Psota Petra Chadima tak problém není na straně firmy. "S odbory žádné rozpory nemáme, na zvýšení mezd jsme se dohodli. Ale vstoupilo nám do toho vládní nařízení a nemůžeme se zavázat k tomu, abychom růst minimální mzdy doplatili my. Na to nemáme prostředky," uvedl minulý týden Chadim. Podle Weinsteina je však nyní na vedení firmy, aby se s městem a krajem dohodlo na zvýšení kompenzací.

Weinstein uvedl, že stávku podpořilo svým podpisem 73 řidičů, což je více než 90 procent. "Myslím si, že vedení firmy nasadí rodinné příslušníky, aby alespoň některé autobusy vyjely, ale to nejde vydržet dlouho. Stávka se bude týkat všech spojů, které vyjedou po půlnoci na pondělí," řekl Weinstein.

Nyní řidiči dostávají 100 korun za hodinu jízdy a 50 korun za hodinu takzvané čekací doby. Průměrně řidič stráví v práci měsíčně 230 až 280 hodin, hodinová mzda se tak pohybuje mezi 82 a 85 korunami, což je měsíčně kolem 21.000 korun.

Autor: ČTK

2.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
11 22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Czexit na pořadu dne není, ale reforma unie je nutná

V Americe vládne populista Donald Trump, v Koblenci se scházejí nacionalisté kolem Marine Le Penové či Geerta Wilderse a britská premiérka Theresa Mayová zavelela k nekompromisnímu odchodu z EU.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

Druhé kolo primárek francouzské levice: postoupil Hamon a Valls

Paříž - Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice postoupil bývalý ministr školství Benoit Hamon, který překvapivě zvítězil, a původně favorizovaný expremiér Manuel Valls. Hamona, představitele levicového tábora Socialistické strany (PS), podpořil z třetího místa Arnaud Montebourg, který tak Hamonovi zvýšil naděje na celkové vítězství příští neděli. Z druhého kola vzejde kandidát tradiční levice na prezidenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies